Elina Björklund johtamaan Reimaa

Pohjoismaiden johtava lasten ulkoiluvaatevalmistaja Reima Oy jatkaa kansainvälistymistään uuden toimitusjohtajan luotsaamana. Toimitusjohtajaksi nimitetyllä KTM Elina Björklundilla on takanaan mittava ura kansainvälisten yritysten johtotehtävissä.

Elina Björklund (42) palaa kotimaahan Suomeen Kiinasta, jossa hän on toiminut konsulttina ja mm. tukenut Reiman laajentumista Kiinan markkinoille. Hänen edeltäjänsä, tanskalainen Christopher Silcowitz palaa perhesyistä kotimaahansa ja jatkaa työskentelyä Reiman hallituksen jäsenenä.

Reima on yksi johtavista lastenulkoiluvaatemerkeistä Suomen lisäksi myös muissa Pohjoismaissa ja Venäjällä. Reiman viimeiset vuodet ovat olleet määrätietoisen kasvun ja kansainvälistymisen aikaa. Yritys on menestynyt hyvin taloudellisesta taantumasta huolimatta, Reiman liikevaihto on kasvanut kahden viime vuoden aikana hyvin; vuoden 2009 noin 39 miljoonasta eurosta 58 miljoonaan euroon vuonna 2011.

”Reima on vahva suomalainen tuotemerkki. Tehtäväni on varmistaa, että vastaamme asiakkaiden tarpeisiin sekä nykyisillä markkinoillamme, että  jatkaa tuotemerkin viemistä uusille markkinoille. Kolmen lapsen äitinä olen käytännössä kokenut Reiman tuotteiden laadun, ja tiedän, että tuotteet ovat erinomaisia”, sanoo Reiman uusi toimitusjohtaja Elina Björklund.

”Reiman tuotekehityksessä lapsi on keskiössä. Kaikki yksityiskohdat suunnitellaan lapsen näkökulmasta takaamaan vapaus liikkua ja leikkiä säässä kuin säässä. Kun yrityksellä on vielä koko arvoketju hallussa designista kuluttajaan, tehtävä toimitusjohtajana on erittäin  mielenkiintoinen”, jatkaa Björklund.

Reiman hallituksen puheenjohtaja Thomas Blomqvist on tyytyväinen: ”Elina Björklundilla on raudankova kansainvälinen kokemus yritysmaailmasta ja hän tuo mukanaan vankan osaamisensa kulutustuotteista. Uskon vakaasti, että hänen johdollaan Reimasta tulee entistäkin vahvempi ja kilpailukykyisempi.” toteaa Blomqvist.

Toimitusjohtaja Elina Björklund, Reima Oy, puh. 040 5574022

Hallituksen puheenjohtaja Thomas Blomqvist, The RiversideCompany, tel. +46 70 922 10 49

Kuvamateriaali lehdistölle: http://reima.mediabank.fi/(Käyttäjätunnus: press, salasana: press)

Suomalainen Reima Oy on vuonna 1944 toimintansa aloittanut johtava pohjoismainen lasten toiminnallisten  vaatteiden valmistaja, jonka omistaa amerikkalainen pääomasijoittaja The Riverside Company yhdessä Reiman toimivan johdon kanssaReiman liikevaihto vuonna 2011 oli 58 miljoonaa euroa, josta 65% tulee viennistä.  Yritys työllistää Suomessa ja ulkomailla 125 henkilöä. Yhtiön tärkeimpiä vientimaita ovat Pohjoismaat, Venäjä ja Sveitsi. Reima Oy:n tuotemerkkejä ovat Reima®, Lassie®, Tutta® ja Progress®. Lasten pukeutumiseen erikoistuneen Reiman missio on taata lapsille vapaus liikkua ja leikkiä säässä kuin säässä.