Esko Valtaoja pääsi parrastaan – Nenäpäivän päätteeksi keräystulos yli kolme miljoonaa euroa!

Suomen kahdeksas Nenäpäivä-kampanja huipentui vuoden virallisena Nenäpäivänä 7.11. Yle TV2:lla Nenäpäivä-show’hun. Nenäpäivä-säätiön järjestämä Nenäpäivä- kampanja ja Ylen Nenäpäivä-show keräsivät yhdessä kaikkien suomalaisten kanssa kehitysmaiden lasten hyväksi yhteensä upeat 3,35 miljoonaa euroa Nenäpäivän iltaan mennessä. Nenäpäivä-keräys jatkuu vuoden loppuun saakka.

Nenäpäivään osallistui vuonna 2014 enemmän yhteisöjä, yrityksiä ja kaveriporukoita ympäri Suomen kuin koskaan aiemmin. Kampanjan aikana Nenäpäivän nettiin perustettiin yhteensä upeat 239 tiimiä. Tiimien kautta yhteisöt, yritykset sekä kaveri- ja harrastusporukat tekivät omia tempauksiaan varojen hankkimiseksi. Nenäpäivä-keräyksen tuotto käytetään yhdeksän järjestön pitkäkestoisissa kehitysyhteistyöhankkeissa, joiden tavoitteena on edistää lasten ihmisarvoisen elämän toteutumista kehitysmaissa.

Nenäpäivä vei Esko Valtaojan parran!

Nenäpäivän illan aikana varoja kerättiin viihteen ja yhteisen kansanliikkeen voimalla. Nenäpäivä-show oli yhtä tunteiden vuoristorataa, kun Suomen valovoimaisimmat juontajat, näyttelijät, artistit ja julkisuudesta tutut hahmot laittoivat itsensä likoon Nenäpäivän ja kehitysmaiden lasten hyväksi. Illan ehdottomasti isoin heittäytyminen nähtiin, kun Esko Valtaoja luopui parrastaan keräystuloksen ylitettyä kolmen miljoonan euron rajapyykin. Ensimmäistä kertaa tässä universumissa parrastaan luopunut Valtaoja halusi esimerkillään innostaa kaikki suomalaiset mukaan hyvän tekemiseen.

Nenäpäivän pääyhteistyökumppanit keräsivät merkittävät summat Nenäpäivälle

Nenäpäivä-illan loppuun mennessä myös Nenäpäivä-säätiön pääyhteistyökumppanit keräsivät upeat potit kehitysmaiden lasten hyväksi. Ruokakesko Oy ja K-citymarket Oy lahjoittivat Nenäpäivälle yhteensä 337 600 euroa myynnissä olleiden Nenäpäivä-tuotteiden kautta sekä henkilöstön tempauksilla. Nenäpäivän toinen pääyhteistyökumppani, Suomen Lions-liitto, puolestaan lahjoitti 126 000 euroa, jotka kerättiin lippailla ympäri Suomen Nenäpäivä- kampanjan aikana. Nenäpäivä-keräys jatkuu vuoden loppuun saakka.

Muista myös:

• Nenäpäivä-show 2014: Robinin Nenäpäivä su 9.11. klo 18.00 Yle TV2

• Nenäpäivä-show 2014 ma 10.11. klo 8.50 Yle TV2 (uusinta)

• Nenäpäivä-huutokauppa huuto.net/nenapaiva auki 17.11. saakka

Lisätietoa Nenäpäivä-kampanjasta:

Tea Saloranta | markkinointi- ja viestintäpäällikkö | Nenäpäivä-säätiö

puh. 040 539 5498 | tea.saloranta@nenapaiva.fi | nenäpäivä.fi

Nenäpäivä-säätiö järjestää vuosittain valtakunnallisen Nenäpäivä-kampanjan, jonka tarkoituksena on hankkia varoja kehitysmaiden lasten ihmisarvoisen elämän edistämiseksi. Nenäpäivän tuella yhdeksän järjestöä: Suomen UNICEF, Suomen Punainen Risti, Kirkon Ulkomaanapu, Fida International, Pelastakaa Lapset, Plan Suomi, Solidaarisuus, Suomen Ammattiliittojen Solidaarisuuskeskus (SASK) ja Suomen Lähetysseura tekevät pitkäkestoista kehitysyhteistyötä Afrikassa, Aasiassa sekä Väli- ja Etelä-Amerikassa. Yleisradio tukee Nenäpäivää ohjelmatoiminnallaan.