Espoolainen kauppakeskus Liila uudistuu – ”Tulemme tarjoamaan alueen laajimman kattauksen kodin ja harrastamisen liikkeitä”

Syksyllä 2020 valmistuvan uudistuksen myötä Liilassa avautuu uusia liikkeitä ja tehdään muutoksia yleisiin tiloihin. Uudistuneen Liilan tarjonta keskittyy kodin, sisustuksen ja harrastamisen palveluihin. Lisäksi keskuksen yleisilme muuttuu valoisammaksi. Jo alkanut remontti tehdään portaittain, ja keskus palvelee normaalisti koko uudistuksen ajan.

Kauppakeskukset ovat olleet viime kuukaudet haastavassa tilanteessa, kun kävijämäärät ovat merkittävästi vähentyneet koronaviruksen vuoksi. Espoon Suomenojalla sijaitseva Liila on kuitenkin kamppaillut vastatuulessa jo pidempään.

”Uudistus oli tarpeen, sillä Liilassa oli paljon tyhjää liiketilaa ja keskuksen pohjaratkaisu oli haastava. Kauppakeskuksen konseptia ei ole myöskään viestitty riittävän selkeästi, ja asiakkaiden on ollut vaikea hahmottaa, mitä kaikkea Liilassa on tarjolla. Näitä haasteita lähdimme taklaamaan uudistuksella”, kertoo kauppakeskuspäällikkö Miia Aro.

Erikoistumisen avulla asiakasvirtaa

Uusi Liila tulee houkuttelemaan asiakkaita aikaisempaa selkeämmällä profiloitumisella. Keskuksen valikoima keskittyy kodintuotteisiin, sisustamiseen ja harrastamiseen, ja se tulee olemaan länsi-Uudenmaan suurin kodintuotteisiin erikoistunut kauppakeskus. Liilasta löytyy erikoisliikkeet myös hevos-, golf- ja jääkiekkoharrastajille.

”Tarkoituksenamme on nyt kertoa asiakkaille entistä enemmän ja paremmin Liilan tarjonnasta. Remontin lisäksi aiomme kirkastaa Liilan brändiä ja markkinointia vastaamaan nykyistä, uudistettua konseptia”, Aro kertoo.

Liilan liikevalikoima täydentyy usealla uudella liikkeellä. Liilan vuokralaiset suhtautuvat uudistukseen positiivisesti ja odottavaisin mielin.

”Olemme odottaneet tätä uudistusta jo jonkin aikaa, ja suhtaudumme tähän erittäin innostuneesti ja luottavaisina. Uskomme, että Liila lähtee tästä hyvään uuteen nousuun, ja muutenkin on mukavaa toivottaa asiakkaat tervetulleiksi liikkeisiin pitkän poikkeustilan jälkeen”, kertoo jo pitkään Liilassa toimineen Inaria Studion kauppias Riku Mäntymaa.

Uudistunut keskus tullaan avaamaan näillä näkymin syksyllä 2020. Koska uudistus tehdään asteittain, Liila palvelee asiakkaita myös remontin aikana. Liilan sijaitsee Länsiväylän varrella ja sen yhteydessä on runsaasti maksutonta parkkitilaa.

Miia Aro, Kauppakeskuspäällikkö

miia.aro@newsec.fi

Kauppakeskus Liila

Vuonna 2013 perustettu espoolainen kauppakeskus Liila tarjoaa koko läntisen Uudenmaan laajimman valikoiman kodin ja harrastamisen erikoisliikkeitä saman katon alla. Liila sijaitsee Suomenojalla hyvien yhteyksien varrella osoitteessa Martinsillantie 10. Kaikki Liilan palvelut ja aukioloajat löytyvät verkkosivuilta: www.liila.fi. Liilan omistaa erikoissijoitusrahasto eQ Liikekiinteistöt ja kaupallista manageerausta hoitaa Newsec.