Fingersoft vahvistaa joukkojaan kahdella avainrekrytoinnilla

Oululainen mobiilipelialan yritys Fingersoft Oy on nimittänyt hallituksensa uudeksi jäseneksi Mika Reinin ja tuoreessa Game Development Technical Director -roolissa puolestaan aloittaa Teemu Väisänen.

Fingersoftin hallitukseen nouseva Mika Reini on aiemmin toiminut muun muassa Remedy- ja Redhill Games -peliyhtiöiden hallituksissa, ja tällä hetkellä hän työskentelee Dreamboss Ltd.:n toimitusjohtajana. Reinillä on yli 20 vuoden kokemus pelialalta niin sijoittajana kuin eri yritysten neuvonantajana. Reini on koulutukseltaan kauppatieteiden kandidaatti (BScBA).

“Kiitos Fingersoftin osakkeenomistajille tästä luottamuksen osoituksesta. Odotan innolla, että voin tuoda kokemukseni yrityksen avuksi ja mahdollisuuksieni mukaan auttaa Fingersoftia kehittymään. Siitä on jo aikaa, kun olen viimeksi odottanut jotain yhtä paljon kuin tässä uudessa positiossa aloittamista”, Reini sanoo.

Uuden Game Development Technical Director -tehtävän myötä Fingersoft aikoo panostaa entistä enemmän teknologiseen kehitykseen ja erityisesti uusien Hill Climb Racing -pelien kehitystyöhön. Tehtävään nimitetyllä Teemu Väisäsellä on yli 14 vuoden kokemus pelialan eri tehtävistä, ja viimeisimpänä hän toiminut uuden Hill Climb Racing -pelin kehitystiimissä Lead Programmer -roolissa. Väisänen on koulutukseltaan filosofian maisteri (FM).

“Minulla on laaja kokemus sekä teknisen että taiteellisen pelinkehittämisen puolista, mikä tuo uniikkia näkemystä ja osaamista. Artistien työkalut ja heidän näkemyksiensä toteuttaminen on erityisen lähellä sydäntäni”, Väisänen sanoo.

Fingersoftin toimitusjohtaja Jaakko Kylmäoja toteaa, että uudet nimitykset vastaavat erityisesti yrityksen kehitystarpeisiin.

”Henkilöstömäärämme kaksinkertaistui koronapandemian aikana, ja se toi mukanaan uudenlaisia haasteita tiimien synkronointiin, kehitystyöhön ja teknisiin tarpeisiin liittyen. Game Development Technical Director -tehtävässä Teemu tulee ratkaisemaan näitä kysymyksiä vankalla kokemuksellaan. Halusimme myös saada vahvaa ulkopuolista näkemystä ja kokemusta Fingersoftin hallituksen riveihin, ja Mika tuo mukanaan muun muassa hyvää talousosaamista”, Kylmäoja kommentoi.

Fingersoft on oululainen mobiilipelialan yritys. Yhtiön menestyneimpiä pelejä ovat Hill Climb Racing ja Hill Climb Racing 2 -mobiilipelit.

Lisätietoja ja haastattelupyynnöt:

Susanna Solajoki

PR Manager, Fingersoft

susanna.solajoki@fingersoft.com

Fingersoft lyhyesti

Fingersoft on oululainen pelistudio, jonka ydintoimintaa ovat hauskat, suuren yleisön mobiilipelit. Yritys on tunnettu hittipeleistään Hill Climb Racing ja Hill Climb Racing 2, joilla on maailmanlaajuisesti yli kaksi miljardia latausta. Fingersoftin pelit ovat saatavilla iOS-, Android- ja Amazon-alustoille. Vuonna 2012 perustettu Fingersoft työllistää 100 henkilöä, joista suurin osa työskentelee yrityksen pääkonttorilla Oulussa. Viime vuonna yrityksen liikevaihto oli 24 miljoonaa euroa. Lue lisää osoitteesta fingersoft.com.