Finlaysonin kierrätyskampanja luo työtä ja räsymattoja – myymälöissä kierrätetään sunnuntaista alkaen vanhoja lakanoita

Kodintekstiilivalmistaja Finlayson aloittaa kampanjan, jossa ihmiset voivat kierrättää vanhat lakanansa suoraan Finlaysonin myymälässä. Vanhoista lakanoista valmistetaan Suomessa räsymattoja, jotka tulevat myyntiin kesän aikana. Vanhoilla lakanoilla saa hyvitystä uusista tuotteista Finlaysonin myymälöissä sunnuntaista alkaen – esimerkiksi vanha pussilakana on kympin arvoinen.

Kierrätyskampanjan aikana kerätyt vanhat lakanat lajitellaan Finlaysonin myymälöissä. Värin ja materiaalin perusteella lajitellut lakanat toimitetaan eteenpäin, pestään, ommellaan yhteen ja rullataan kuteen leikkuuta varten. Leikatuista kuteista tehdään mattoja, joihin voidaan painaa myös kuvioita.

“Kierrätys ja vastuullisuus pitää tuoda osaksi yritysten aitoa toimintaa jos haluamme, että lapsillammekin on maailma jossa elää. Haluamme tehdä tekstiilien kierrätyksen kuluttajalle helpoksi – nyt kuka vain voi tuoda vanhat lakanansa myymäläämme ja näistä samoista lakanoista tulemme valmistamaan räsymattoja. Samalla kiertotalous luo uutta työtä Suomeen ja vähentää Suomessa syntyvän tekstiilijätteen määrää”, kertoo Finlaysonin toimitusjohtaja Jukka Kurttila.

Finlayson kerää vanhoja lakanoita kaikissa myymälöissään sunnuntaista 28.2. alkaen. Yhtä kierrätykseen tuotua lakanaa kohti saa hyvityksen yhdestä uudesta tuotteesta. Kierrätyskampanja on voimassa 31.3. asti. Lakanoiden kierrätystä jatketaan kampanjan jälkeen, mikäli lakanoiden kierrättämiselle on tilausta.

Kierrätyslakanoista valmistetut räsymatot ovat täysin suomalaista työtä, ja ne tulevat myyntiin myymälöihin ja verkkokauppaan kesän aikana. Kierrätyskampanjan ajan myymälöihin voi tuoda myös vanhoja pyyhkeitä, joista tullaan valmistamaan öljyntorjuntamattoja.

Lisätiedot:
Jukka Kurttila, toimitusjohtaja, Finlayson Oy
p. 040 715 5760 tai sähköposti jukka.kurttila@finlayson.fi

Kuvat:

www.finlayson.fi

Instagram: finlayson_official
Facebook: Finlayson
Twitter: Finlaysonsuomi
Snapchat: finlayson_1820

Vuonna 1820 perustettu Finlayson on yksi maamme vanhimpia yrityksiä. Tänä päivänä se elää uutta elämää ja on vakuuttunut, että paras tapa kunnioittaa sen pitkää historiaa on rohkeus, ennakkoluulottomuus ja jatkuva halu kehittää uusia mielenkiintoisia sisustustekstiilejä. Finlaysonilla on Suomessa yhteensä 14 myymälää ja shop-in-shopia. Lisäksi tuotteita on saatavilla verkkokaupasta sekä hyvin varustelluilta jälleenmyyjiltä kautta maan. Finlaysonin liikevaihto vuonna 2014 oli noin 23 miljoonaa euroa ja yrityksen palveluksessa oli vuoden lopussa noin 90 henkilöä.