Finlaysonin kuosit kohtaavat japanilaisen käsityötaidon

Kodintekstiilivalmistaja Finlayson tuo ensimmäistä kertaa Suomen markkinoille japanilaisten lisenssivalmistajien näkemykset suomalaisille tutuista kuoseista. Finlayson aloitti lisensoinnin Japanissa vuonna 2014 ja nyt lisenssivalmistajia on seitsemäntoista. Osa myyntiin tulevista tuotteista on värjätty käsin perinteisellä chusen-tekniikalla.

Japanilaiset Finlayson-tuotteet tulevat myyntiin ensimmäistä kertaa Suomessa. Japanilaisen Kawamanun valmistamissa tuotteissa perinteikkäät käsityömenetelmät yhdistyvät suomalaisten rakastamiin kuoseihin.

”Nyt myyntiin tulevat tuotteet ovat kiinnostava esimerkki lisenssituotteistamme. Halusimme tuoda korkealaatuisia, käsin valmistettuja japanilaisia tuotteita Suomeen. Kumppaniemme eri maissa valmistamia lisenssituotteita tullaan varmasti jatkossakin näkemään kampanjaluontoisesti myymälöissämme”, kertoo Finlaysonin viennistä vastaava johtaja Risto Voutilainen.

Finlaysonin japanilaisten lisenssipartnerien tuotevalikoima ulottuu keittiötavarasta kenkiin ja sisustustekstiileistä erilaisiin asusteisiin. Nyt Suomeen tuotavat Kamawanun tuotteet ovat erilaisia laukkuja ja pussukoita. Myyntiin tulevat pussukat on värjätty meiji-kaudelta peräisin olevalla chusen-tekniikalla. Menetelmässä kangas värjätään käsin ja jokainen kangas on uniikki.

Finlaysonin japanilaisen yhteistyökumppanin Kamawanun tuotteet ovat myynnissä 29.2. alkaen Finlaysonin verkkokaupassa ja kaikissa myymälöissä ympäri Suomen.

Lisätiedot:

Risto Voutilainen, viennistä vastaava johtaja, Finlayson Oy
p. 050 329 4143 tai sähköposti risto.voutilainen@finlayson.fi

Jukka Kurttila, toimitusjohtaja, Finlayson Oy
p. 040 715 5760 tai sähköposti jukka.kurttila@finlayson.fi

www.finlayson.fi

Kuvat: https://finlayson.studio.crasman.fi/bank/japani-tuotteet

Instagram: Finlayson_est.1820
Facebook: Finlayson
Twitter: Finlaysonsuomi
Snapchat: finlayson_1820

Vuonna 1820 perustettu Finlayson on yksi maamme vanhimpia yrityksiä. Tänä päivänä se elää uutta elämää ja on vakuuttunut, että paras tapa kunnioittaa sen pitkää historiaa on rohkeus, ennakkoluulottomuus ja jatkuva halu kehittää uusia mielenkiintoisia sisustustekstiilejä. Finlaysonilla on Suomessa yhteensä 14 omaa myymälää ja shop-in-shopia sekä jouluna 20 popup-myymälää.  Lisäksi tuotteita on saatavilla verkkokaupasta sekä hyvin varustelluilta jälleenmyyjiltä kautta maan. Finlaysonin liikevaihto vuonna 2014 oli noin 23 miljoonaa euroa ja yrityksen palveluksessa oli vuoden lopussa noin 90 henkilöä. www.finlayson.fi