Finlaysonin myymälät sulkeutuvat toistaiseksi – ”Vastuullinen teko on nyt tehdä ostokset verkkokaupassa”

Koronavirusepidemian pysäyttäminen vaatii sosiaalisten kontaktien välttämistä, joka tarkoittaa myös ostosten tekemistä verkossa silloin kun se on mahdollista. Finlayson sulkee myymälänsä toistaiseksi maanantaista 23.3. alkaen.

”Koronaviruksen pysäyttäminen vaatii meiltä suomalaisilta nyt sitä, että pysymme kotosalla ja otamme muut huomioon etäisyyden avulla. Vastuullinen teko on nyt tehdä ostokset verkkokaupassa kivijalkakauppojen sijaan aina kun mahdollista”, sanoo Finlaysonin hallituksen puheenjohtaja Risto Voutilainen.

Finlayson sulkee toistaiseksi 25 pysyvää myymäläänsä sekä viisi pop up -myymäläänsä eri puolilla Suomea asiakkaiden ja henkilökunnan turvallisuuden takaamiseksi sekä yrityksen taloudellisen vakauden turvaamiseksi. Kodintekstiilit ovat kuitenkin normaalisti saatavilla verkkokaupasta.

Myymälöissämme ei ole tällä hetkellä asiakkaita, eikä pidäkään olla. Meillä on vakaa aikomus jatkaa Finlaysonin ja suomalaisen tekstiilidesignin 200-vuotista tarinaa myös tämän poikkeuksellisen ajanjakson jälkeen. Suomalaiset voivat olla osa tätä tarinaa ostamalla kotien kaunistukseksi tekstiilejä verkkokaupastamme”, Voutilainen summaa.

Myymälöiden sulkemisen vuoksi Finlayson joutuu lomauttamaan viruksen riehumisen ajaksi myymälähenkilökuntansa sekä osan tukitoimintojen työntekijöistä, yhteensä n.140 työntekijää.

”Suomalaiset puhaltavat nyt yhteen hiileen. Mitä nopeammin voitamme viruksen, sitä nopeammin voimme palata normaaliin arkeen ja aloittaa Suomen jälleenrakennuksen. Pystymme tähän yhdessä ja näen sen jo kun saamme taas tavata kasvokkain”, Voutilainen maalaa.

Finlayson tarjoaa toistaiseksi tilaukset verkkokaupasta ilman toimituskuluja. Kuten monet muutkin yritykset, Finlayson on ottanut käyttöön kontaktittoman kotiinkuljetuksen, jossa paketti luovutetaan turvallisen välimatkan päästä. THL:n mukaan ei ole vaaraa, että virus voisi tarttua näin toimiessa.

Risto Voutilainen, hallituksen puheenjohtaja, Finlayson Oy

tai sähköposti risto.voutilainen@finlayson.fi

Instagram: Finlayson

Facebook: Finlayson

Twitter: Finlaysonsuomi

Pinterest: finlayson_1820

Tänä vuonna 200 vuotta täyttävä Finlayson on yksi maamme vanhimpia yrityksiä. Skotlantilainen James Finlayson tupsahti vuonna 1820 Tampereelle, jossa silloin oli pari tuulen pieksemää tupaa ja valjastamaton koski. Muutaman vuosikymmenen kuluttua samalla paikalla oli Pohjoismaiden suurin teollinen yritys, jolla oli oma kirkko, sairaala, koulu ja palokunta. Tänä päivänä Finlaysonilla ollaan vakuuttuneita siitä, että ainoa oikea tapa kunnioittaa yrityksen historiaa, on toimia yhtä vastuullisesti, rohkeasti ja ennakkoluulottomasti kuin sen varhaiset omistajat. Finlaysonilla on Suomessa 25 myymälää. Lisäksi tuotteita on saatavilla verkkokaupasta sekä hyvin varustelluilta jälleenmyyjiltä kautta maan.