FINNISH CATWALK ESITTÄYTYY SUUREMPANA KUIN KOSKAAN

Wanhassa Satamassa 30.-31.1. järjestettävä Finnish Catwalk on Suomen suurin muodin ammattitapahtuma, joka tuo yhteen muodin ammattilaiset niin Suomesta kuin ulkomailtakin. Tapahtuman kasvaneen suosion johdosta Wanha Satama täyttyi ennätysajassa ja yrityksiä on nyt mukana enemmän kuin koskaan aikaisemmin. Finnish Catwalk esittelee syksyn ja talven 2010-11 muotia näytöksissä ja näyttelyosastoilla.

Finnish Catwalk on merkittävin suomalaisen muodin ammattitapahtuma sekä alan suurin yhteisesiintyminen. Yksi tapahtuman tarkoituksista on edistää suomalaisen vaatetusalan menestystä. Tapahtuman keskeinen tavoite on esitellä etenkin sisäänostajille ja vaatekauppiaille suomalaisten vaatebrändien monipuolinen tarjonta, mutta myös tarjota mielenkiintoista sisältöä kaikille muodin ammattilaisille. Tapahtuma kokoaa yhteen sekä tärkeitä kansainvälisiä että kotimaisia vaatetus- ja asustebrändejä; valmistajia, suunnittelijoita, maahantuojia ja agentteja. Myös kengät ja laukut ovat ensimmäistä kertaa esillä Finnish Catwalkissa. Vahvojen tunnettujen brändien lisäksi messuilla on mukana uusia nuoria suunnittelijoita. Kaikkiaan messuilla on mukana 64 yritystä. Tammikuun viimeisen viikonlopun aikana on mahdollisuus nauttia Finnish Catwalk 2010 -muotinäytöksistä, trendi-infoista, ajankohtaisista paneelikeskusteluista sekä puhujavieraista. Keskustelut käydään uudella Muodin Areenalla, joka tarjoaa Finnish Catwalkin vieraille ajankohtaisten ja mielenkiintoisten henkilöiden näkemyksiä suomalaisen muodin tulevaisuudesta. Paneeleissa nähdään muun muassa Glorian päätoimittaja Sami Sykkö, suunnittelija Tiia Vanhatapio, Ellen päätoimittaja Mirva Saukkola, suunnittelija Jarno Viitala sekä muita alansa huippuammattilaisia. Tapahtumassa tullaan kuulemaan myös mielenkiintoisia puheenvuoroja. KappAhlin Suomen toiminnoista vastaava Jari Lahtinen esittelee kansainvälisen ketjun kasvutarinan. Trendianalyytikko Kati Hienonen Perhosvaikutus Oy:sta on paikalla puhumassa muun muassa kohtuullistamisesta muodin trendinä. Areenan keskusteluja juontavat tunnetut muodin ammattilaiset Saimi Hoyer ja Jaakko Selin. Messujen uutuus, Muotitehdas, tarjoaa ainutlaatuisen mahdollisuuden osallistua ja tutustua vaatteiden valmistuksen saloihin. Muotitehtaan tarkoituksena on esitellä työvaiheet tekstiilivalmistuksen takaa tarjoten mahdollisuuden osallistua ja tutustua muotiin sekä luoda sitä itse. Toteutettavat mallit on suunniteltu ainoastaan Finnish Catwalkiin eikä niitä ole saatavilla mistään muualta messujen jälkeen. Messuviikonloppuna yleisölle esittäytyy myös FINverkosto, johon kuuluu useita kymmeniä pieniä suomalaisia vaatetusalan yrityksiä. Finnish Catwalk -viikonloppu alkaa perjantaina 29.1.2010 järjestettävällä Fashion Kick-Off tilaisuudella, jossa kärkibrändit ja muodin ystävät käynnistävät yhdessä tämän ainutlaatuisen muotiviikonlopun. Itse myyntinäyttely järjestetään Helsingin Wanhassa Satamassa osoitteessa Pikku Satamakatu 3-5 tammikuun viimeisenä viikonloppuna. Ovet ovat avoinna lauantaina 30.1. kello 10-18 ja sunnuntaina 31.1. kello 10-17. HUOM! Liitteenä Finnish Catwalk -ohjelma. Lisätiedot: Finatex Irma Naumanen Puh. +358 (0) 10 830 1405 E-mail: irma.naumanen@finatex.fi www.finnishcatwalk.fi ------ FINNISH CATWALK -OHJELMA 30.-31.1.2010 LAUANTAI 30.1./SATURDAY 30 JANUARY 10.30 Syksyn ja talven 2010/11 trendit muotikoordinaattori Johanna Salovaara, Trendinfo 11.00 Finnish Catwalk 2010/11 Fashion Show 12.00 Muodin Areena: ”Onko suomalaisella muodilla tulevaisuutta?” 14.00 Syksyn ja talven 2010/11 trendit muotikoordinaattori Johanna Salovaara, Trendinfo 14.30 Finnish Catwalk 2010/11 Fashion Show 16.00 Case: KappAhl - kansainvälisen ketjun kasvutarina - toimitusjohtaja Jari Lahtinen, KappAhl Oy SUNNUNTAI 31.1 /SUNDAY 31 JANUARY 10.30 Syksyn ja talven 2010/11 trendit muotikoordinaattori Johanna Salovaara, Trendinfo 11.00 Finnish Catwalk 2010/11 Fashion Show 12.00 Muodin Areena: ”Onko suomalaisista muodin kuluttajiksi?” 13.30 Syksyn ja talven 2010/11 trendit muotikoordinaattori Johanna Salovaara, Trendinfo 14.00 Finnish Catwalk 2010/11 Fashion Show 15.30 Vastuulliset muodin kuluttajat – kohtuullistaminen muodin trendinä - trendianalyytikko Kati Hienonen, Perhosvaikutus Oy Moderaattoreina Muodin Areenalla Saimi Hoyer ja Jaakko Selin.