FINNISH CATWALK UUDISTUU TÄYSIN

-          Muodin ammattilaistapahtuma avaa ovensa nyt myös kuluttajille

Suomen suurimpana muodin ammattilaistapahtumana tunnettu Finnish Catwalk tulee keskelle Helsinkiä.  Uudistunut tapahtuma pidetään Vanhalla ylioppilastalolla 28.–29.1.2011. Ammattilaisten ohella nyt myös ensi kertaa kuluttajat pääsevät tutustumaan näytöksissä ja ennakkonäyttelyssä suomalaisen muodin upeisiin syksy-talvi 2011–12 -mallistoihin.  Merkittävä kansainvälinen trenditalo Promostyl luo kumpanakin päivänä katsauksen maailmalla liikkuviin trendeihin. Perjantain puhujavieraana nähdään maailmalla korkealle noteerattu businessguru ja räväkkänä puhujana tunnettu Alf Rehn.

Syksyn- ja talven 2011-12 muotia esittelevä tammikuun Finnish Catwalk pidetään kaksipäiväisenä tapahtumana Helsingin Vanhalla ylioppilastalolla 28. – 29.1.2011.  Tapahtuma tarjoaa useissa näytöksissä kattavan läpileikkauksen Suomen merkittävimpien vaatebrändien tuleviin mallistoihin.  Mukana nähdään myös maamme tuoreimpia huippudesignereita. Ovet ovat avoinna perjantaina 28.1. vain ammattilaisille ja lauantaina 29.1.2011 myös yleisölle. Mallistot esitellään Trend, Casual ja Designers -näytöksissä kahdesti päivässä. Mallistoihin voi näytösten lisäksi tutustua näytteilleasettajien osastoilla, joissa sisäänostajilla on mahdollisuus ostaa mallistoja myymälöidensä valikoimaan.

Näytösten lisäksi tapahtuma tarjoaa kiinnostavia keskustelunaiheita ammattilaisille ja muodin ystäville. Perjantaina esitellään tuoreita tuloksia verkkokaupan kasvusta, kansainvälinen trenditalo Promostyl esittelee tulevia trendejä trendi-infossa. Päivän vieras, innostava businessguru Alf Rehn kertoo näkemyksiään alasta. Lauantaina tilaisuus avaa ovensa klo 11 myös kuluttajille, jolloin näytöksen jälkimainingeissa lavalle haastatteluun kutsutaan mielenkiintoisia muotivaikuttajia. Muodin areenan paneelikeskustelussa aiheena on pukeutumisella vaikuttaminen. Molempien päivien ohjelman juontaa muodin ammattilainen Jaakko Selin.

Finnish Catwalk järjestettiin ensimmäisen kerran vuonna 2006. Vakiinnutettuaan paikkansa Suomen suurimpana muodin ammattitapahtumana, tilaisuus on päätetty avata nyt myös kuluttajille.

-          Olemme innoissamme voidessamme kutsua paikan päälle nyt myös kuluttajat, kertoo tapahtuman järjestäjäorganisaation Tekstiili- ja vaatetusteollisuus ry:n toimitusjohtaja Satu Mehtälä. Haluamme tarjota heille mahdollisuuden tutustua ennakkoon tulevaan suomalaiseen muotiin. Tapahtuman kautta haluamme nostaa esille suomalaista hienoa osaamista sekä herättää keskustelua muodista myös kuluttajien keskuudessa.

Illan muotijuhlassa jaetaan Finatexin Vuoden suomalainen muotiteko -palkinto. Raatiin kuuluvat Elle-lehden päätoimittaja Mirva Saukkola, valokuvaaja Kira Gluschkoff, toimittaja Sanna Kiiski, Turo Tailor Oy:n toimitusjohtaja Heikki Vuorinen, suunnittelija Naoto Niidome, taiteen tohtori Ana Nuutinen, Stockmannin ostojohtaja Tiina Railio sekä Finatexin toimitusjohtaja Satu Mehtälä.

Finnish Catwalk Helsingin Vanhalla ylioppilastalolla tammikuun 28. – 29. päivä.

www.finnishcatwalk.fi

PopFashion Oy
Markus Hilden, puh. 044 363 9961, markus@popfashion.fi

Finnish Catwalk -lehdistötilaisuus järjestetään perjantaina 28.1. klo 17.30, jonka jälkeen ilta jatkuu VIP-tilaisuuden merkeissä. Myös lehdistön edustajat ovat tervetulleita kutsuvierastilaisuuteen.