Finnish Catwalkissa enemmän muotia kuin koskaan aikaisemmin

Tapahtuman merkitys suomalaisen muodin läpikatsauksena vahvistuu

Suomalaisen muodin suurin näytöstapahtuma Finnish Catwalk järjestetään tämän viikon perjantaina 26.8.2011 Helsingin Vanhalla ylioppilastalolla. Mukana on nyt enemmän suomalaisia suunnittelijoita ja merkkejä kuin koskaan aikaisemmin. Yleisöllä on päivällä vapaa pääsy Finnish Catwalkiin, ja illalla tapahtuma muuttuu muodin ammattilaisten ja sidosryhmien tärkeimmäksi kohtaamispaikaksi.

Finnish Catwalk ottaa varaslähdön Helsingin designpääkaupunkivuoteen esittelemällä ensimmäisenä tulevan juhlavuoden 2012 muotia. Finnish Catwalkin näytöksissä esitellään merkittävimpien suomalaisten muotitalojen ja designereiden ensi kevään ja kesän mallistojen helmet.

Finnish Catwalkissa on nyt mukana enemmän suomalaista muotia kuin koskaan aikaisemmin, ja yleisöllä on päivällä vapaa pääsy tapahtumaan. Mukana on niin kotimaisen muodin klassikoita kuin nuoria suunnittelijoitakin Ril’sistä Makiaan. Tapahtuma huipentuu ulkona pidettävään näytösfinaaliin, joka valtaa Vanhan ylioppilastalon kattoterassin ja videonäytöt kello 23. Myös päivällä näytöksiä voi seurata ulkona videonäytöiltä.

Finnish Catwalkin juontaa Jaakko Selin. Tapahtumassa yleisöä viihdyttävät lisäksi vahvassa nosteessa olevat artistit Fuerteventura, Suvi Isotalo ja Saara Aalto. Artistit kertovat yleisölle myös suhteestaan muotiin. Yönäytöksen musiikista vastaavat DJ Borzin featuring Tapani Rinne.

Näytöksissä klassikoita ja tulevia suuruuksia

Finnish Catwalkissa on neljä muotinäytöstä tasatunnein: Finnish Catwalk Fashion Show (klo 14 ja klo 16) sekä Designers' Show (klo 15 ja klo 17). Finnish Catwalk Fashion Show esittelee ensi kevään ja kesän muotia tunnetuilta merkeiltä: Andiata, Nanso, Ril's, Your Face, Finnwear, Delffi, Febel, Turo Tailor, Turo Red Label, Black Horse, Jaakko Selin for Delffi, Vogue ja JAP.

Designers' show esittelee muotia designer-vetoisilta muotibrändeiltä kuten Jolierilta, Samujilta ja Kakaralta. Näistä Jolier on tunnettu muunneltavista naistenvaatteistaan. Jolier-vaatteen voi muuttaa vaikkapa eriväriseksi kääntämällä sen toisinpäin, tai mekon pituuden voi muuttaa ministä maxiin nappien avulla.

Samuji on Marimekon taiteellisena johtajana ja suunnittelijana tunnetuksi tulleen Samu-Jussi Kosken luotsaama merkki. Samujilla on takanaan vasta yksi kokoelma, mutta se on jo ennättänyt niittää runsaasti kansainvälistä mainetta.

Kakara taas luo muotia lapsille, jonka konsepti on aivan uudenlainen: Kakara ei suunnittele vain vaatteita, vaan myös laatuaikaa perheelle. Kakaran vaatteiden printtien ja kuosien värittäjinä ja suunnittelijoina voi toimia koko perhe.

Designers’ showssa esiintyvät myös: Makia, Katri Niskanen, Aarikka, Gilles et Dada, Mai Niemi, Camilla Mikama, Anneli Keinonen, Noolan, Janne Renvall, Nurmi Design, Dusty, Jukka Rintala, Höö, Knitworks, Poola Kataryna, Jasmin Santanen for Delffi, Nanso Black sekä Muka Va.

Finnish Catwalkin kutsuvierasilta kokoaa muodin vaikuttajat yhteen

Illalla Finnish Catwalkiin kerääntyvät sekä muodin ammattilaiset että sidosryhmät. Finnish Catwalkiin odotetaan nyt ennätysmäärä kutsuvieraita. Tällä kertaa mukana on lisäksi suuri joukko rahoitus- ja hallitusammattilaisia, jotka ovat päivän aikana saaneet tutustua nouseviin suomalaismerkkeihin sijoitusmielessä.

FINNISH CATWALK -OHJELMA:

13.30 Ovet aukeavat yleisölle, isäntänä Jaakko Selin
14.00 Finnish Catwalk Fashion Show
14.30 Artistivieras: Fuerteventura
14.45 Trendi-info
15.00 Designers' Show
15.30 Artistivieras: Suvi Isotalo
16.00 Finnish Catwalk Fashion Show
16.30 Artistivieras: Saara Aalto
16.45 Trendi- info
17.00 Designers' Show
18.00 Avoimet ovet päättyvät