Flow-festivaalin perustaja Toni ”Lil Tony” Rantasesta Eventualin Co-Founder

Toukokuussa lanseerattu Eventual on uudenlainen tapahtumien markkinapaikka, joka tuo demokratiaa ja monimuotoisuutta tapahtuma-alalle. Nyt tiimi saa vahvistusta riveihinsä, kun yksi Flow-festivaalin perustajista ja kaupunkikulttuurin keulahahmo Toni Rantanen liittyy partnerinsa Erica Rantasen kanssa osaksi Eventualin tiimiä yhtiökumppaneina. Toni Rantasesta tulee Eventualin Co-Founder, joka vastaa brändistä, liiketoiminnan kehityksestä ja kumppaneista yhdessä Eventualin ydintiimin kanssa. Uusi yhteistyö astuu voimaan 1.11.2021.

Eventual perustettiin tarpeesta tuoda yleisö tapahtumateollisuuden keskiöön ja näin demokratisoida tapahtuma-alaa. Eventualin alusta tarjoaa alalle uudenlaisia digitaalisia työkaluja ja yleisölle mahdollisuuden vaikuttaa tapahtumasisältöihin. Eventual tuo eri sidosryhmät (tapahtumapaikat/promoottorit, tapahtumajärjestäjät, esiintyjät, vaikuttajat ja yleisön) yhteen kasvattaen alan liiketoiminnan mahdollisuuksia tavalla, joka on globaalissakin mittakaavassa uniikki. Aidosti yleisölähtöinen palvelu tarjoaa alalle muun muassa joukkoistuspalveluita, myynnin ennakointia sekä reilun ja modernin, digitalisoidun lippukaupan, joka tukee kestävän kehityksen periaatteita. WebSummit valitsi Eventualin vuoden 2021 Impact Startupiksi juuri näiden syiden vuoksi.

”Tämän päivän maailmassa on suorastaan kohtuutonta, että se joka viimekädessä päättää lipun ostamisesta ei pääse vaikuttamaan tapahtumien sisältöihin. Tämän me haluamme muuttaa. Aito monimuotoisuus ja demokratia lähtee yleisöstä, meille tämä ei ole sanahelinää. Tämä on alalle suuri mahdollisuus, jonka uusi yhtiökumppanimme, alan konkari Toni Rantanenkin tunnistaa. On suuri ilo toivottaa hänet ja Erica tervetulleiksi tiimiin”, kommentoi Eventualin perustaja ja toimitusjohtaja Miia Khan.

Marraskuun alusta lähtien Eventualin perustajajäseniä on kolme, Miia Khan (CEO), Uzair Khan (CTO) ja Toni Rantanen, joka tuo tiimiin vuosikymmenien kokemuksensa tapahtuma-alalta. Rantanen on yksi maailmanlaajuisen suosion saavuttaneen Flow-festivaalin perustajista. Hän toimii festivaaliorganisaation ohjelmavastaavana. Hän omistaa myös Helsingin eturivin klubit kuten Kuudes Linja, Kaiku, Siltanen, Post Bar, Tanner ja Ääniwalli. Hänen globaali verkostonsa alalta tukee Eventualin tulevia kehitysaskelia, jotka liittyvät suurelta osin koko alan kasvuun ja kehitykseen kansainvälisesti.

”Tonin ja Erican mukaantulo Eventualiin on merkittävä ja tärkeä askel koko tiimille. Olemme aina ihailleet Tonin tinkimätöntä intohimoa kaupunkikulttuuria kohtaan. Hän on aina toiminut uskollisena kiinnostavia sisältöjä kohtaan ja luonut merkittävää kulttuuria Helsinkiin, mistä me kaikki pääsemme nauttimaan ja voimme olla ylpeitä. Intohimo määrittää kaikkea hänen tekemistään ja on varmasti syy hänen menestykseensä. Tässä yhteistyössä arvot kohtaavat ja uskomme yhdessä kykenevämme mihin vain”, lisää Khan

Eventual on onnistuneesti joukkorahoittanut livetapahtumia, joista ensimmäinen näkee päivänvalon joulukuussa 2021. Ensimmäinen Eventualin ja puhtaasti yleisön mahdollistama tapahtuma oli kirjoittaja ja esiintyjä Jani Toivolan Rakkaudesta, joka nähdään G Livelabin lavalla kahtena iltana tammikuussa. Apocalyptica julkaisi Eventualin alustalla kansainvälisen virtuaalikonserttikampanjan, joka tavoittelee kymmenen tuhannen fanilaumaa globaalisti. Mikäli yleisö haluaa nähdä Apocalyptican keikan missä päin maailmaa hyvänsä, se järjestetään marraskuussa kolmella eri aikavyöhykkeellä.

Miia Khan, miia.khan@eventu.al, p. 044 5395 477

www.eventu.al