Flybe Finland laajentaa toimintaansa maapalveluihin

Flybe Finland on perustanut toimintansa laajentuessa uuden Maapalvelut-liiketoimintayksikön (Flybe Finland Ground, FFG). Uusi liiketoimintayksikkö perustettiin, koska yhtiön nykyiset maapalveluja tuottavat yhteistyökumppanit eivät ole pystyneet vastaamaan voimakkaasti kasvaneen yhtiön edellyttämiin laatu- ja kustannusvaatimuksiin.

Flybe Finlandin maapalvelujen painopiste tulee alussa olemaan Helsinki-Vantaan lentoasemalla, ja yhtiön omien lento-operaatioita tukevien palvelujen kehittämisessä. Jatkossa yhtiön tuottamia maapalveluja tullaan tarjoamaan myös muille lentoyhtiöille niin Suomessa kuin ulkomailla. Maapalveluprosessien eri osissa tullaan käyttämään alihankkijoita, mutta liiketoiminta- ja prosessinjohto sekä tuotantovastuu on keskitetty Maapalvelut-liiketoimintayksikköön.

Flybe Finland perustettiin elokuussa 2011, jonka jälkeen yhtiön koko on kaksinkertaistunut niin liikevaihdolla, laivaston koolla kuin työntekijöiden määrällä mitattuna. Yhtiö operoi omien reittiensä lisäksi noin kolmasosaa Finnairin Euroopan-reiteistä. Flybe Finland on osa brittiläistä Flybe Groupia. Flybe Group järjesti tammikuussa 2013 uudelleen organisaatiotaan, ja Flybe Finland siirrettiin osaksi Flybe Outsourcing Solutions (FOS) -liiketoimintayksikköä, joka keskittyy pääosin lentoliikenteen ulkoistamispalveluiden tarjoamiseen. Liiketoimintayksikön toiminta kattaa lento-operoinnin lisäksi myös lentoliikenteen huolto- ja koulutuspalveluja.

Flybe Finlandin maapalveluliiketoiminnan johtajana on aloittanut 4. maaliskuuta 2013 Janne Rostén, joka on työskennellyt aiemmin johtotehtävissä Finnairin maapalveluissa sekä Inter Handling Groupissa.

Lisätietoja ja haastattelutiedustelut:
Flybe Media Desk
, 040 450 9490, flybemediadesk@miltton.fi

Flybe Finland
- perustettiin elokuussa 2011, kun Finnair ja Flybe hankkivat omistukseensa Finnish Commuter Airlinesin (Finncomm). Flybella on yrityksessä 60 prosentin omistusosuus.
- laivasto koostuu 14 ATR-koneesta ja 14 Embraer E170-/E190-koneesta.
- lentää 10 omaa reittiä Baltiassa ja Pohjoismaissa, noin kolmasosaa Finnairin Euroopan lennoista sekä kausiluontoisia sesonkikohteita.
- on merkittävä ilmailualan työllistäjä Suomessa: lähes 700 työntekijää Helsinki-Vantaalla ja Seinäjoella.
- tarjoaa laadukkaita alueellisia lentoja mahdollistaen liike- ja vapaa-ajan matkustajien matkustamisen edullisemmin kuin koskaan ennen.
- on osa Euroopan johtavaa alueellista lentoyhtiötä Flybea, joka lentää 15 maassa yhteensä 194 reittiä.