Flybe Finlandin reitit siirtyvät Finnairille 1.5.2015 lähtien

1.5.2015 lähtien kaikki Flybe Finlandin omat reitit muuttuvat Flyben lennonnumerolta Finnairin lennonnumerolle ja samalla Finnairin ostoliikenteeksi.

Lentoja, joiden matkustusaika päättyy 30.4.2015, voi ostaa edelleen Flybe Finlandin myyntikanavissa, eikä näihin lentoihin ole tulossa muutoksia.

Lentoja, joiden matkustusaika on 1.5.2015 tai sen jälkeen, voi ostaa 10.3.2015 alkaen Finnairin myyntikanavista. Mahdollisista aikataulumuutoksista 1.5.2015 jälkeen tiedotetaan asiakkaille mahdollisimman pian.

Flybe Finlandin kautta varatut lennot siirretään automaattisesti Finnairille, eikä siirto aiheuta toimenpiteitä asiakkaille.

Seuraavat Flybe Finlandin reitit tulevat siirtymään Finnairille 1.5.2015:

Kemi-Tornio–Helsinki
Kokkola-Pietarsaari–Helsinki
Kajaani–Helsinki
Jyväskylä–Helsinki
Maarianhamina–Helsinki
Tartto–Helsinki
Norrköping–Helsinki
Visby–Helsinki

Flybe Finland tulee jatkossakin operoimaan Finnairin kotimaan ja Euroopan reittejä.

Lisätietoa 10.3.2015 lähtien myös Finnairin ja Flyben kotisivuilta.
Finnair media desk, +358 9 818 4020, comms@finnair.com
Flybe Media Desk, 040 450 9490, flybemediadesk@miltton.fi

Flybe Finland on vuonna 2011 perustettu suomalainen lentoyhtiö ja Suomen suurin kotimaan lentoliikenteen operoija. Yhtiöllä on yhdeksän omaa reittiä Baltiassa ja Pohjoismaissa ja se operoi merkittävää osaa Finnairin Euroopan ja Suomen lennoista. Flybe Finlandin laivastoon kuuluu yhteensä 26 lentokonetta ja lentoyhtiö työllistää noin 700 henkilöä Suomessa. Brittiläinen Flybe Plc ilmoitti marraskuussa 2014 luopuvansa Flybe Finlandin emoyhtiön Flybe Nordicin omistajuudesta ja myyvänsä 60 prosentin omistusosuutensa. 40 prosenttia yhtiöstä omistanut Finnair solmi suomalaisten StaffPoint Holding Oy:n ja Oy G.W. Sohlberg Ab:n kanssa tammikuun 2015 alussa aiesopimuksen, jonka mukaan Flybe Plc:n osuus Flybe Nordicin osakekannasta siirtyy StaffPointille ja GWS:lle. Kilpailu- ja kuluttajavirasto hyväksyi tammikuun lopussa kaupan, ja sen odotetaan toteutuvan lähiaikoina.