Flybe Finlandista Nordic Regional Airlines

Flybe UK:sta irtaantumisen myötä Flybe Finlandin nimi muuttuu toukokuussa. Flybe Finlandista tulee Nordic Regional Airlines. Nimenmuutos vaatii vielä Kaupparekisterin hyväksynnän, jonka odotetaan tapahtuvan toukokuun alussa.

”Uusi nimi kuvaa yhtiömme ydinliiketoimintaa, eli alueellista lentämistä. Tavoitteenamme on olla jatkossakin laadukas ja osaava pohjoismainen lentoyhtiö, joka tarjoaa erinomaista palvelua asiakkailleen”, yhtiön toimitusjohtaja Maunu Visuri sanoo.

Nimenvaihdoksen myötä myös yhtiön ilme tullaan uusimaan. Uusi ilme julkistetaan alkukesästä, ja uudistus toteutetaan vaiheittain vuoden 2015 aikana.

Flybe Finlandin emoyhtiö Flybe Nordic siirtyi 31. maaliskuuta väliaikaisesti Finnairin omistukseen, kun Flybe UK myi 60 prosentin osuutensa Finnairille. Finnairin, Staffpointin ja G.W. Sohlbergin väliset neuvottelut yhtiön lopullisesta omistuksesta ovat edelleen käynnissä.

1.5.2015 lähtien kaikki Flybe Finlandin omat reitit muuttuvat Flyben lennonnumerolta Finnairin lennonnumerolle ja samalla Finnairin ostoliikenteeksi. Lentojen markkinoinnista ja myynnistä vastaa Finnair. Flybe Finlandin kautta varatut lennot siirretään automaattisesti Finnairille, eikä siirto aiheuta toimenpiteitä asiakkaille.

Flybe Media Desk, 040 450 9490, flybemediadesk@miltton.fi

Flybe Finland (jatkossa Nordic Regional Airlines) on suomalainen lentoyhtiö ja Suomen suurin kotimaan lentoliikenteen operoija. Lentoyhtiö työllistää noin 700 henkilöä Suomessa. Yhtiö operoi merkittävää osaa Finnairin kotimaan ja Euroopan lennoista.

Brittiläinen Flybe Plc ilmoitti marraskuussa 2014 luopuvansa Flybe Finlandin emoyhtiön Flybe Nordicin omistajuudesta ja myyvänsä 60 prosentin omistusosuutensa. 40 prosenttia yhtiöstä omistanut Finnair solmi suomalaisten StaffPoint Holding Oy:n ja Oy G.W. Sohlberg Ab:n kanssa tammikuun 2015 alussa aiesopimuksen, jonka mukaan Flybe Plc:n osuus Flybe Nordicin osakekannasta siirtyy StaffPointille ja GWS:lle. 31. maaliskuuta Flybe Nordic siirtyi väliaikaisesti Finnairin omistukseen. Finnairin, Staffpointin ja G.W. Sohlbergin väliset neuvottelut yhtiön lopullisesta omistuksesta ovat edelleen käynnissä.