Flybe jatkaa lentämistä Savonlinnaan ja Varkauteen

Liikenne- ja viestintäministeriö on hyväksynyt Flyben tarjouksen Savonlinnan ja Varkauden lentoliikenteen tuottamisesta vuosille 2014–2015.

FlybeFlybe jatkaa lentämistä valtion tukemalla Helsinki-Savonlinna-Varkaus-kolmioreitillä. Reitin operointi kilpailutettiin alkusyksystä, ja Liikenne- ja viestintäministeriön päätöksen mukaisesti Flyben tarjous valittiin viiden tarjouksen joukosta parhaaksi. Flybe lentää reitillä tälläkin hetkellä, joten lentoliikenne pääkaupunkiseudun ja Itä-Suomen välillä jatkuu saumattomasti.

"Olemme erittäin iloisia, että voimme jatkaa reitillä lentämistä. Flybe on osa Finnairin laajaa kansainvälistä reittiverkostoa, joten tämän päätöksen myötä seutukunnat voivat jatkossakin hyödyntää kansainvälisen talouskasvun luomia mahdollisuuksia. Myös alueiden matkailua voidaan edelleen kehittää Euroopan ja Aasian kasvavia matkustusvirtoja ajatellen", toteaa Flyben Suomen toimintojen johtaja Mikko Sundström.

"Flyben valintaan vaikuttivat Flyben hyvä palvelutaso, edulliset lippujen hinnat, moderni lentokalusto ja kustannustehokas toimintamalli”, Sundström jatkaa.

Flybe lentää reitillä moderneilla ja ympäristöystävällisillä ATR-potkuriturbiinikoneilla, jotka soveltuvat erinomaisesti lyhyiden maakuntalentojen lentämiseen. Tarkemmat aikataulut tammikuusta 2014 lähtien julkaistaan Liikenne- ja viestintäministeriön kanssa käytyjen neuvottelujen päätteeksi.

Lisätietoja ja haastattelutiedustelut:
Flybe Media Desk
, 040 450 9490, flybemediadesk@miltton.fi

Flybe Finland
on Flyben ja Finnairin yhteisyritys. Flybella on yrityksessä 60 prosentin omistusosuus.
- on Suomen suurin kotimaan lentoliikenteen operoija. Yhtiöllä on 10 omaa reittiä Baltiassa ja Pohjoismaissa ja se operoi merkittävää osaa Finnairin Euroopan ja Suomen lennoista.
- lentää 14 ATR-konetta ja 14 Embraer E170-/E190-konetta.
- on merkittävä ilmailualan työllistäjä Suomessa: noin 700 työntekijää Helsinki-Vantaalla ja Seinäjoella.
- tarjoaa korkealaatuisia alueellisia lentoja mahdollistaen liike- ja vapaa-ajan matkustajien matkustamisen edullisemmin kuin koskaan ennen.
- on osa Euroopan johtavaa alueellista lentoyhtiötä Flybea, joka lentää 14 maassa yhteensä 186 reittiä.