Flybe lennättää keväthangille Tosi-Lappiin

Pohjoismaiden ja Baltian johtava alueellinen lentoyhtiö, Flybe lentää jälleen Enontekiölle 17. helmikuuta alkaen. Kausiluontoisella reitillä Helsingin ja Enontekiön välillä lennetään kevään aikana neljä lentoa viikoittain. Yhdensuuntaisten lippujen hinnat alkavat 69 eurosta. Liput ovat varattavissa osoitteesta www.flybe.fi tai valtuutetuista matkatoimistoista.

Aikataulu 17.2.–5.5.2013

Enontekiöltä Helsinkiin
Lähtee 12.00, saapuu 14.05 (torstaisin)
Lähtee 19.15, saapuu 21.10 (sunnuntaisin)

Helsingistä Enontekiölle
Lähtee 9.15, saapuu 11.30 (torstaisin)
Lähtee 16.30, saapuu 18.45 (sunnuntaisin)

”Olemme iloisia, että voimme lentää Enontekiölle myös ensi keväänä. Talvinen käsivarren luonto tarjoaa mahtavat puitteet elämykselliselle lomalle kaikille luonnossa liikkumisesta kiinnostuneille. Lentämällä Enontekiölle itse lomailuun jää yli vuorokausi enemmän aikaa kuin muilla matkustusmuodoilla matkustaessa siitä huolimatta, että lento on erittäin edullinen. Olemme alueiden oma lentoyhtiö, joten haluamme olla mukana kehittämässä myös käsivarren alueen matkailun edellytyksiä tarjoamalla sujuvat yhteydet Finnairin kattavaan reittiverkostoon”, kertoo Flybe Finlandin kaupallinen johtaja Antti Kuusenmäki.

"Flyben lennot Helsingistä mahdollistavat Enontekiön matkailijoille ja vapaa-ajan asukkaille nopean yhteyden suoraan pääkaupungista erämaiden laidalle. Käytännössä on mahdollista päästä Helsingistä kansallispuiston laduille hiihtelemään kolmessa tunnissa", iloitsee Enontekiön matkailumarkkinoinnista vastaava Elina Vammavaara.

Lisätietoja ja haastattelutiedustelut:
Flybe Media Desk,
040 450 9490, flybemediadesk@miltton.fi
Enontekiön kehitys Oy, Elina Vammavaara 0400 132 798 ja Kirsti Näkkäläjärvi 040 561 4846

Lyhyesti Flybesta

- Flybe Finland perustettiin elokuussa 2011, kun Finnair ja Flybe hankkivat omistukseensa Finnish Commuter Airlinesin (Finncomm). Flybella on yrityksessä 60 prosentin omistusosuus.
- 13 omaa reittiä Baltiassa ja Pohjoismaissa (lisäksi kausiluontoiset sesonkikohteet)
- Noin miljoona matkustajaa vuonna 2011
- Laivastossa 14 ATR-konetta ja kaksi E170-konetta
- Noin 450 työntekijää Helsingissä ja Seinäjoella
- Flybe Finlandin visiona on olla Pohjoismaiden ja Baltian johtava alueellinen lentoyhtiö, joka tarjoaa laadukkaita alueellisia lentoja mahdollistaen liike- ja vapaa-ajan matkustajien matkustamisen edullisemmin kuin koskaan ennen.
- Flybe Finlandin ja Finnairin välisen aiesopimuksen mukaan 28. lokakuuta 2012 lähtien Flybe alkaa operoida 12 Embraer E190 -konetta Finnairin puolesta. Solmitun sopimuksen myötä Flybe alkaa lentää useita Finnairin Euroopan lentoja.
- Flybe Finland on osa Euroopan johtavaa alueellista lentoyhtiötä Flybea, joka lentää 17 maassa yhteensä 198 reittiä. Flybe on Euroopan suurin alueellinen lentoyhtiö, joka kuljetti vuonna 2011 noin 7 miljoonaa matkustajaa. Flybe listautui Lontoon pörssiin joulukuussa 2010.