Flybe palvelee Kemin liikematkustajia entistä paremmin

Pohjoismaiden johtava alueellinen lentoyhtiö, Flybe, on kuunnellut tarkasti palautetta Kemin reitin matkustajiltaan. Palautteen perusteella lentoyhtiö muokkaa aamulentojansa ja tarjoaa jatkossa tehokkaamman aikataulun niin Helsingissä vietettävää työpäivää kuin Finnairin kymmeniä Euroopan-jatkolentoja ajatellen. Uusi klo 7.00 Kemistä lähtevä lento korvaa aikaisemmat aamuvuorot 8. lokakuuta alkaen. Iltapäivän ja illan lennot Kemin ja Helsingin välillä säilyvät ennallaan.

Uusi aikataulu 8.10. alkaen

Kemistä Helsinkiin
Lähtee 07.00, saapuu 08.30 (maanantaista perjantaihin)
Lähtee 13.55, saapuu 15.30 (maanantaista perjantaihin)
Lähtee 18.10, saapuu 19.40 (maanantaista perjantaihin ja sunnuntaisin)

Helsingistä Kemiin
Lähtee 9.00, saapuu 10.30 (maanantaista perjantaihin)
Lähtee 16.10, saapuu 17.50 (maanantaista perjantaihin ja sunnuntaisin)
Lähtee 20.15, saapuu 21.55 (maanantaista perjantaihin ja sunnuntaisin)

”Kuten olemme useasti korostaneet, Kemin reitti on yksi Flyben avainreiteistä, ja ymmärrämme, kuinka tärkeitä alueen yrityksille ovat sujuvat yhteydet paitsi Helsinkiin, myös muualle Eurooppaan ja maailmalle. Kehitämme aamulentojen aikataulua saamamme palautteen perusteella ja varmistamme, että lentoliikenne Kemi-Tornion ja Helsingin välillä sujuu mahdollisimman hyvin. Olemmekin ylpeitä, että lentoliikenne on sujunut erinomaisen luotettavasti koko kevään ja kesän ajan. Reitin täsmällisyys on maalis–heinäkuussa ollut 92,8 % ja säännöllisyys 99,7 %, mikä on huippuluokkaa”, Antti Kuusenmäki, Flybe Finlandin kaupallinen johtaja kommentoi.

24.9.–4.10. reitillä lennetään aamun osalta poikkeusaikataululla, minkä myötä joitain lentoja joudutaan perumaan reitin kannattavuuden ja jatkoedellytysten turvaamiseksi. Samasta syystä lauantailennot loppuvat 6. lokakuuta alkaen. Flybe pahoittelee aikataulumuutoksista matkustajille aiheutunutta vaivaa.

Flyben ajantasaiset aikataulutiedot ja edulliset hinnat ovat nähtävissä osoitteessa www.flybe.fi.

Lisätietoja ja haastattelutiedustelut:
Flybe Media Desk,
040 450 9490, flybemediadesk@miltton.fi

Lyhyesti Flybesta

- Flybe Finland perustettiin elokuussa 2011, kun Finnair ja Flybe hankkivat omistukseensa Finnish Commuter Airlinesin (Finncomm). Flybella on yrityksessä 60 prosentin omistusosuus.
- 13 omaa reittiä Baltiassa ja Pohjoismaissa (lisäksi kausiluontoiset sesonkikohteet)
- Noin miljoona matkustajaa vuonna 2011
- Laivastossa 14 ATR-konetta ja kaksi E170-konetta
- Noin 450 työntekijää Helsingissä ja Seinäjoella
- Flybe Finlandin visiona on olla Pohjoismaiden ja Baltian johtava alueellinen lentoyhtiö, joka tarjoaa laadukkaita alueellisia lentoja mahdollistaen liike- ja vapaa-ajan matkustajien matkustamisen edullisemmin kuin koskaan ennen.
- Flybe Finlandin ja Finnairin välisen aiesopimuksen mukaan 28. lokakuuta 2012 lähtien Flybe alkaa operoida 12 Embraer E190 -konetta Finnairin puolesta. Solmitun sopimuksen myötä Flybe alkaa lentää useita Finnairin Euroopan lentoja.
- Flybe Finland on osa Euroopan johtavaa alueellista lentoyhtiötä Flybea, joka lentää 17 maassa yhteensä 199 reittiä. Flybe on Euroopan suurin alueellinen lentoyhtiö, joka kuljetti vuonna 2011 noin 7 miljoonaa matkustajaa. Flybe listautui Lontoon pörssiin joulukuussa 2010.