Flybe parantaa Kemi-Tornion-reitin aikatauluja

Aikataulua muokattiin yhteistyössä paikallisten toimijoiden kanssa

Pohjoismaiden johtava alueellinen lentoyhtiö Flybe muokkaa Kemi-Tornion ja Helsingin välisen lentoreitin aikatauluja 27. toukokuuta alkaen. Aikataulumuutokseen päädyttiin Kemi-Tornion alueen toimijoiden kanssa käytyjen keskustelujen pohjalta. Uuden aikataulun myötä Kemi-Tornion alueelta pääsee helpommin pääkaupunkiseudulle työpäivän ajaksi, sillä aamulento Helsinkiin lähtee aiempaa varhaisemmin ja alkuillan lento takaisin Kemi-Tornioon hieman aiempaa myöhemmin. Varhaistetulta aamulennolta ja viimeiseltä iltalennolta on nyt myös sujuvammat yhteydet Finnairin Euroopan-lennoille ja takaisin kotiin. Yhdensuuntaisten lippujen hinnat Kemi-Tornion ja Helsingin välillä alkavat 59 eurosta.

Vanha aikataulu
Kemi-Torniosta Helsinkiin
Lähtee 07.00, saapuu 08.30 (maanantaista perjantaihin ja lauantaisin)
Lähtee 13.55, saapuu 15.30 (maanantaista perjantaihin)
Lähtee 18.10, saapuu 19.40 (maanantaista perjantaihin ja sunnuntaisin)

Helsingistä Kemi-Tornioon
Lähtee 9.00, saapuu 10.30 (maanantaista perjantaihin)
Lähtee 16.15, saapuu 17.50 (maanantaista perjantaihin ja sunnuntaisin)
Lähtee 20.15, saapuu 21.55 (maanantaista perjantaihin ja sunnuntaisin)

Uusi aikataulu 27. toukokuuta alkaen
Kemi-Torniosta Helsinkiin
Lähtee 06.35, saapuu 08.05 (maanantaista perjantaihin)
Lähtee 07.00, saapuu 08.30 (lauantaisin)
Lähtee 13.55, saapuu 15.30 (maanantaista perjantaihin)
Lähtee 18.40, saapuu 20.10 (maanantaista perjantaihin ja sunnuntaisin)

Helsingistä Kemi-Tornioon
Lähtee 08.35, saapuu 10.05 (maanantaista perjantaihin)
Lähtee 16.45, saapuu 18.15 (maanantaista perjantaihin ja sunnuntaisin)
Lähtee 20.45, saapuu 22.15 (maanantaista perjantaihin ja sunnuntaisin)

”Haluamme tällä aikataulumuutoksella näyttää, että pyrimme tekemään kaikkemme seudun kehittämisen ja toimivan lentoliikenteen varmistamisen eteen. Alueelta tullut palaute on meille erittäin tärkeätä, jotta voimme palvella Kemi-Tornion alueen asiakkaitamme entistä paremmin”, toteaa Flyben myyntipäällikkö Elina Boman.

”Meillä on erittäin tiivis ja hyvä yhteistyö Flyben kanssa ja on hienoa, että he kuuntelevat palautettamme. Uusi aikataulu palvelee liike-elämää paremmin, joten nyt vain kaikki joukolla käyttämään meille elintärkeää Kemi-Tornion ja Helsingin välistä lentoyhteyttä”, sanoo Martti Ruotsalainen, Kemi-Tornion kehittämiskeskuksen toimitusjohtaja.

Flyben edustajat vierailevat alueella seuraavan kerran 26. toukokuuta, jolloin järjestetään Meri-Lappi lentoon -tapahtuma Kemi-Tornion lentoasemalla. Tapahtuman kunniaksi ja lentoliikenteen aktivoimiseksi Finavia tarjoaa kaikille lentoaseman asiakkaille ilmaisen lentokenttäparkin ajalla 26.5.–31.7.2013.

Flyben lennot ovat varattavissa helmikuulle 2014 asti. Ajantasaiset aikataulutiedot ja edulliset hinnat ovat nähtävissä osoitteessa www.flybe.fi. Liikennöinti Kemi-Tornion ja Helsingin välisellä reitillä sujui erinomaisesti vuoden 2012 aikana. Lennot lennettiin 99 prosentin varmuudella ja ne lähtivät ajallaan, eli 15 minuutin sisällä aikataulusta 88-prosenttisesti.

Lisätietoja ja haastattelutiedustelut:
Flybe Media Desk
, 040 450 9490, flybemediadesk@miltton.fi

Flybe Finland:
- perustettiin elokuussa 2011, kun Finnair ja Flybe hankkivat omistukseensa Finnish Commuter Airlinesin (Finncomm). Flybella on yrityksessä 60 prosentin omistusosuus.
- laivasto koostuu 14 ATR-koneesta ja 14 Embraer E170-/E190-koneesta.
- lentää 10 omaa reittiä Baltiassa ja Pohjoismaissa, noin kolmasosaa Finnairin Euroopan lennoista sekä kausiluontoisia sesonkikohteita.
- on merkittävä ilmailualan työllistäjä Suomessa: yli 700 työntekijää Helsinki-Vantaalla ja Seinäjoella.
- tarjoaa laadukkaita alueellisia lentoja mahdollistaen liike- ja vapaa-ajan matkustajien matkustamisen edullisemmin kuin koskaan ennen.
- on osa Euroopan johtavaa alueellista lentoyhtiötä Flybea, joka lentää 15 maassa yhteensä 194 reittiä.