Flybe turvaa tärkeän reitin Helsingin ja Maarianhaminan välillä

Pohjoismaiden ja Baltian johtava alueellinen lentoyhtiö tarjoaa nopeat ja edulliset lennot Helsingin ja Ahvenanmaan välillä

Flybe turvaa jatkossakin lennot Helsingin ja Maarianhaminan välillä Air Ålandin ilmoitettua lopettavansa lennot kyseisellä reitillä. Flybe on sitoutunut tarjoamaan edullisia ja nopeita lentoja Helsingistä Ahvenanmaalle. Yhdensuuntaisten lentojen hinnat alkavat 25 eurosta ja ne ovat varattavissa osoitteessa www.flybe.fi.

Aikataulu kesälle 2012:

Helsingistä Maarianhaminaan

Maanantaista perjantaihin
Lähtee 8:10                       Saapuu 9:05
Lähtee 15:40                     Saapuu 16:35

Lauantaina
Lähtee 07:30                     Saapuu 08:25

Sunnuntaina
Lähtee 14:35                     Saapuu 15:30

Maarianhaminasta Helsinkiin

Maanantaista perjantaihin
Lähtee 9:25                       Saapuu 10:20
Lähtee 17:00                     Saapuu 17:55

Lauantaina
Lähtee 08:45                     Saapuu 09:40

Sunnuntaina
Lähtee 15:50                     Saapuu 16:45

Flybe ja Air Åland varmistavat yhdessä, että matkustajille aiheutuu peruutuksista niin vähän haittaa kuin mahdollista. Air Åland ottaa yhteyttä kaikkiin Helsinki–Maarianhamina-reitille lippunsa ostaneisiin asiakkaisiinsa ja tarjoaa heille vaihtoehtoista lippua Flyben lennolle.

”Toivotamme uudet matkustajat tervetulleiksi lennoillemme ja odotamme innolla, että voimme tuoda lisää matkustajia laajan reittiverkostomme muista kohteista Ahvenanmaalle”, Fred Kochak, Flybe Europen kaupallinen johtaja kertoo.

Flybe Media Desk, 040 450 9490, flybemediadesk(a)miltton.fi

Lyhyesti Flybesta
- Flybe Finland perustettiin elokuussa 2011, kun Finnair ja Flybe hankkivat omistukseensa Finnish Commuter Airlinesin (Finncomm). Flybella on yrityksessä 60 prosentin omistusosuus.
- 19 omaa reittiä Baltiassa ja Pohjoismaissa
- Noin miljoona matkustajaa vuonna 2011
- Laivastossa 16 ATR-konetta
- Noin 400 työntekijää Helsingissä ja Seinäjoella
- Flybe Finlandin visiona on olla Pohjoismaiden ja Baltian johtava alueellinen lentoyhtiö, joka tarjoaa laadukkaita alueellisia lentoja mahdollistaen liike- ja vapaa-ajan matkustajien matkustamisen edullisemmin kuin koskaan ennen.
- Flybe Finlandin ja Finnairin välisen aiesopimuksen mukaan 28. lokakuuta 2012 lähtien Flybe alkaa operoida 12 Embraer E190 -konetta Finnairin puolesta. Solmitun sopimuksen myötä Flybe alkaa lentää useita Finnairin Euroopan lentoja.
- Flybe Finland on osa Euroopan johtavaa alueellista lentoyhtiötä Flybea, joka lentää 18 maassa yhteensä 202 reittiä. Flybe on Euroopan suurin alueellinen lentoyhtiö, joka kuljetti vuonna 2010 7,2 miljoonaa matkustajaa. Yhtiön liikevaihto vuonna 2010 oli 698 miljoonaa euroa. Flybe listautui Lontoon pörssiin joulukuussa 2010.