Flyben kesän uutuuskohteena eksoottinen Gotlanti

Ensi kesän ja syksyn lennoille saatavilla kymmeniä tuhansia edullisimpia paikkoja

Flybe, Pohjoismaiden johtava alueellinen lentoyhtiö on julkaissut reittinsä ja aikataulunsa kesälle ja syksylle 2013. Uutena kohteena Flybe avaa reitin Visbyhyn, kuvankauniille Gotlannin saarelle. Visby on Ruotsin edustalla sijaitsevan saaren ainoa kaupunki ja Unescon maailmanperintökohde, josta käsin on helppo tutustua Ruotsin aurinkoisimmaksi kutsutun saaren nähtävyyksiin. Rikas historia, upean valkoiset hiekkarannat ja runsaat harrastusmahdollisuudet tekevät Gotlannista erinomaisen lomakohteen kaikenikäisille matkustajille.

Flybe lentää Visbyn ja Helsingin välillä kesälomakaudella 20.6.–25.8.2013 välisenä aikana. Yhdensuuntaisten lentojen hinnat reilun tunnin kestävälle lennolle Gotlantiin alkavat 69 eurosta.

Aikataulu:

Helsinki-Visby
Lähtee 08.25, saapuu 08.50 (torstaisin)
Lähtee 14.45, saapuu 15.10 (sunnuntaisin)

Visby-Helsinki
Lähtee 09.15, saapuu 11.40 (torstaisin)
Lähtee 15.35, saapuu 18.00 (sunnuntaisin)

”Gotlanti on yksi Pohjoismaiden upeimmista kesäkohteista. Valkoisella hiekalla turkoosin meren rannalla istuessa tai vanhan kaupungin pieniä mukulakivikatuja kävellessä unohtaa täysin olevansa pohjoisilla leveysasteilla. Saari on jo pitkään kuulunut Pohjoismaiden suosituimpiin kesäkohteisiin, mutta se on silti vielä hieman tuntemattomampi suomalaisille matkailijoille johtuen oletettavasti aikaisempien kesien vähäisistä ja kalliista kulkuyhteyksistä”, kommentoi Flyben kaupallinen johtaja Fred Kochak.

”Lennot Gotlantiin ovat jo myynnissä, joten varmistaaksesi edullisen matkan tähän suosittuun sesonkikohteeseen, varaathan paikkasi jo nyt”, Kochak kehottaa.

Flybe tarjoaa niin liike- kuin vapaa-ajan matkustajille nopean ja edullisen tavan matkustaa monipuolisiin kohteisiinsa Pohjoismaissa ja Baltiassa. Kaikki lennot ovat varattavissa lokakuuhun 2013 asti, joten tarjolla on tällä hetkellä kymmeniä tuhansia edullisia lentoja. Yhdensuuntaisten lippujen hinnat alkavat 29 eurosta. Liput ovat varattavissa osoitteessa flybe.fi.

Flybe lentää seuraaviin kohteisiin:

Helsingistä Kemi-Tornioon, Kajaaniin, Kokkola-Pietarsaareen, Jyväskylään, Maarianhaminaan, Savonlinnaan, Varkauteen, Enontekiöön (17.2.–5.5.2013), Norrköpingiin, Tarttoon ja Visbyhyn (20.6.–25.8.2013).

Tukholma-Brommasta Osloon ja Tallinnaan.

Lisätietoja ja haastattelutiedustelut:
Flybe Media Desk,
040 450 9490, flybemediadesk@miltton.fi

Flybe Finland

- perustettiin elokuussa 2011, kun Finnair ja Flybe hankkivat omistukseensa Finnish Commuter Airlinesin (Finncomm). Flybella on yrityksessä 60 prosentin omistusosuus.
- laivasto koostuu 14 ATR-koneesta, kahdesta Embraer E170-koneesta ja 12 Embraer E190 -koneesta.
- lentää 12 omaa reittiä Baltiassa ja Pohjoismaissa, noin kolmasosaa Finnairin Euroopan lennoista sekä kausiluontoisia sesonkikohteita.
- kuljetti noin miljoona matkustajaa ensimmäisen toimintavuotensa aikana Pohjoismaissa.
- on merkittävä ilmailualan työllistäjä Suomessa: lähes 700 työntekijää Helsinki-Vantaalla ja Seinäjoella.
- tarjoaa laadukkaita alueellisia lentoja mahdollistaen liike- ja vapaa-ajan matkustajien matkustamisen edullisemmin kuin koskaan ennen.
- on osa Euroopan johtavaa alueellista lentoyhtiötä Flybea, joka lentää 15 maassa yhteensä 178 reittiä.