Flyben lähtöselvitys Helsinki-Vantaalla uudistuu

Helsinki-Vantaan lentoasemalta matkustavien tulee jatkossa tehdä lähtöselvitys etukäteen verkossa tai terminaalissa sijaitsevilla automaateilla. Lähtöselvitys on oltava tehtynä 35 minuuttia ennen lennon lähtöä. Käsimatkatavaroiden tehostettu valvonta jatkuu edelleen.

Flyben lähtöselvitystiskien paikka Helsinki-Vantaan lentokentällä muuttuu. Uudet tiskit sijaitsevat edelleen samalla lähtöselvitysalueella terminaalissa 2, mutta tiskien numerot ovat 15. toukokuuta lähtien 216 ja 217. Jatkossa toinen tiskeistä on tarkoitettu Plus-lipun ostaneille matkustajille ja toinen tiski on ruumaan menevien matkatavaroiden jättämistä varten Essentials- tai New Economy-lipun ostaneille. Essentials- ja New Economy-lippujen ostajien tulee jatkossa tehdä lähtöselvitys etukäteen verkossa tai terminaalissa sijaitsevilla automaateilla.

”Suosittelemme matkustajia tekemään online-lähtöselvityksen. Helsinki-Vantaa on ruuhkainen lomasesonkien aikaan sekä arkisin erityisesti aamuisin klo 6–9 ja iltaisin klo 16–18, joten etukäteen tehty lähtöselvitys nopeuttaa huomattavasti portille siirtymistä”, kehottaa Flybe Finlandin lentokenttäpalveluista vastaava Sanna Haikonen.

Flybe muistuttaa myös kaikkia matkustajia tiukennetusta käsimatkatavaroiden valvonnasta. Käsimatkatavaroiden kokoa ja painoa on tarkkailtu kevään aikana tehostetusti, jotta matkustaminen yhtiön lennoilla olisi entistä sujuvampaa.

Flyben lennolla matkustavan muistilista

• Tee lähtöselvitys viimeistään 35 minuuttia ennen lennon lähtöä.
  • Voit tehdä lähtöselvityksen verkossa osoitteessa www.flybe.fi tai Helsinki-Vantaalla terminaalissa sijaitsevalla automaatilla. Muilla lentoasemilla lähtöselvityksen voi tehdä myös lähtöselvitystiskillä.
  • Muista tarkistaa käsimatkatavaroiden paino ja koko. Tarkemmat ohjeet käsimatkatavaroista löydät osoitteesta: http://fi.flybe.com/flightInfo/baggage.htm
  • Saavu lähtöporteille viimeistään 35 minuuttia ennen lennon lähtöä.

Lisätietoja ja haastattelutiedustelut:
Flybe Media Desk
, 040 450 9490, flybemediadesk@miltton.fi

Flybe Finland on vuonna 2011 perustettu suomalainen lentoyhtiö ja Suomen suurin kotimaan lentoliikenteen operoija. Flybe Finlandin osakekannasta 60 prosenttia on brittiläisen Flyben ja 40 prosenttia Finnairin omistuksessa. Yhtiöllä on 10 omaa reittiä Baltiassa ja Pohjoismaissa ja se operoi merkittävää osaa Finnairin Euroopan ja Suomen lennoista. Flybe Finlandin laivastoon kuuluu yhteensä 26 lentokonetta ja lentoyhtiö työllistää noin 700 henkilöä Suomessa. Flybe Group on Euroopan johtava alueellinen lentoyhtiö, joka lentää 16 maassa yhteensä 179 reittiä.