Forumin kauppakeskus ja Helsingin kaupunki yhdistävät voimansa edistääkseen nuorten työllisyyttä

”Nuoret ovat meille tärkeitä asiakkaita nyt ja tulevaisuudessa. Heidän hyvinvointinsa ja työllisyyden tukeminen on koko yhteiskunnan asia. Haluamme nuorten viihtyvän ja kokevan itsensä arvostetuksi Forumissa. Siksi päätimme, että haluamme tukea ja edistää nuorten työllisyysmahdollisuuksia taloudellisesti vaikeina aikoina. Kun vielä löysimme toimivan yhteistyömallin Helsingin kaupungin maahanmuutto- ja työllisyyspalveluiden kanssa niin päätimme ryhtyä toimeen” – Pia Rosvall, Forumin markkinointipäällikkö.

Forumin kauppakeskus kokeilee yhteistyössä Helsingin kaupungin maahanmuutto- ja työllisyyspalveluiden kanssa uutta työllistämismallia työttömille nuorille. Forumin kauppakeskuksen aktiiviset yrittäjät tarjoavat tämän kevään aikana työttömille nuorille työkokeilupaikan kahdeksi kuukaudeksi. Helsingin kaupungin Respa- hanke on avustanut yrityksiä rekrytoinnissa ja käytännön asioiden hoitamisessa TE-toimiston kanssa. Tämän lisäksi kaupunki tarjoaa nuorille osana työkokeilua asiakaspalvelukoulutuksen, puhejudo-kurssin, elintarvikkeiden kanssa työskenteleville hygieniapassin, suomenkielen opiskelumahdollisuuden työn ohella. Respan uravalmentajat tukevat nuoria työkokeilun aikana henkilökohtaisella neuvonnalla, jotta nuori työstää samalla myös omia jatkosuunnitelmiaan. Kokeilu alkaa tervetuliaistilaisuudella Forum India House kabinetissa Keskiviikkona 8. 4. 2015 klo. 13. Tilaisuus on avoinna kaikille kiinnostuneille. Tervetuliaistilaisuudessa puhuvat muun muassa Forumin markkinointipäällikkö Pia Rosvall ja Helsingin kaupungin elinkeinojohtaja Marja-Leena Rinkineva. Tilaisuudessa kerrotaan idean synnystä, työkokeilun sisällöstä ja Respan toiminnasta.

Työkokeilun toivotaan johtavan kesätyöpaikkaan. Tempaus on saanut inspiraationsa Trimbos Instituutin viime syksynä järjestetystä konferenssista ’Social Inclusion’ Haagissa.

Forumin markkinointipäällikkö Pia Rosvall, puh. 040-779 6069

Respa-hankkeen projektipäällikkö  Marjukka Kolehmainen , puh. 040 138 1046