Freestylen nouseva sukupolvi taituroi Levillä loppuviikon Pepsi Max Freestyle Tourilla katseet kohti Sochia 2014

Neljän osakilpailun mittainen Pepsi Max Freestyle Tour vyöryy Leville loppuviikosta. Kiertue toimii katselmuksena nuorten freestylehiihdon MM-kisoihin 2011. Rukalla laskettu kiertueen avajaiskilpailu osoitti tason kovaksi ja lajin tulevaisuus Suomessa näyttääkin suotuisalta. Kumparelaskun ollessa jo valmiiksi olympialaji, puskee kansainvälinen hiihtoliitto nyt myös Half Pipea ja Slope Stylea Sochin talvikisoihin 2014. Pepsi Max Freestyle Tour rohkaisee uutta sukupolvea ottamaan rohkeasti ensiaskeleensa kohti hamaan tulevaisuuden palkintokorokkeita.

Freestylehiihdossa on vahvasta suosiostaan huolimatta vielä paljon käyttämätöntä potentiaalia suomalaisen urheilumenestyksen kannalta. Panostamalla nouseviin kykyihin nyt ja järjestämällä nuorille suunnattuja kilpailuja voimme parhaassa tapauksessa olla maksimoimassa olympialaisten mitalisatoa 2014”, visioi lajijohtaja Marko Mustonen.

Vauhdinhurmaisen lajivalikoiman pyöräyttävät käyntiin torstaina kumparelaskijat. Perjantaina taivaita tavoitellaan Slope Stylen merkeissä ja lauantaina palataan kumpareikkoon. Osakilpailun päätöslajina nähdään sunnuntaina Half Pipe. Pepsi Max on panostanut yleisön viihtymiseen paikan päällä muun muassa Pepsi Max Freestyle Loungen ja leikkimielisten katsoja-aktiviteettien muodossa sekä ylläpitää samanaikaisesti verkossa ja katukuvassa kampanjaa johon osallistumalla nelihenkinen joukko voi päästä alppimatkalle omia freestyletaitojaan hiomaan.

Max it Freestyle -kampanjassa pyritään tuomaan lajia lähelle yleisöä. Osallistumiskynnys kiertueen kisoihin on haluttu pitää matalana jotta mahdollisimman moni nuori harrastaja pääsisi mukaan. Laaja kampanja verkossa ja katukuvassa tuo lajia esiin suurelle yleisölle”, kertoo Mia Kaila PepsiCo:lta.

Mia Kaila, Franchise Manager, Pepsico Nordic Finland Oy, 040 528 5910, mia.kaila@pepsico.com

Marko Mustonen, freestylehiihdon lajijohtaja, Skisport, 040 518 4559, marko.mustonen@skisport.fi

AIKATAULU

TORSTAI 27.1 PEPSI MAX FREESTYLE TOUR MOGULS (KUMPARELASKU)

11:00–11:30 Rekisteröityminen, Zero Point 2 krs.

12:00–13:00 Treenit

13:15–14:30 Karsinnat

15:00–15:20 Finaali treenit

15:30–17:00 Finaalit MOGULS

17:15 Palkintojen jako, maalialue

PERJANTAI 28.1 PEPSI MAX FREESTYLE TOUR SLOPE STYLE

9:30–10:00 Rekisteröityminen, Zero Point 2 krs.

10:30–11:30 Treenit Kids ja Rookie

11:40–13:00 Karsinnat Kids ja Rookie