GroupM uudistaa suomalaista verkkomainontaa uudella työkalulla – Xaxis on tämän hetken edistynein ohjelmallisen mediaostamisen alusta

Maailman suurin ohjelmallisen mediaostamisen alusta Xaxis laajentaa toimintansa Suomeen. Suomen toimintoja vetämään on nimitetty digitaalisen median konkari Pasi Bruun. Bruun on aiemmin työskennellyt ohjelmistoyritys Liideon myynnistä ja markkinoinnista vastaavana varatoimitusjohtajana sekä hallituksen jäsenenä.

Xaxis tarjoaa suomalaisille markkinoijille mahdollisuuden toteuttaa koordinoidusti monikanavaisia ohjelmallisia kampanjoita sekä alan laajimman ja brändiystävällisimmän mainostilaverkoston. Merkittävä osa Xaxisin tarjoamasta mainostilasta on yksinomaan sen asiakkaiden käytössä. Suomen markkinoilla toimivat mainostajat saavat käyttöönsä myös Turbinen, Xaxisin kehittämän uuden sukupolven tiedonhallintajärjestelmän. Turbine on alan ensimmäinen ja toistaiseksi ainoa tiedonhallintajärjestelmä, joka luo reaaliaikaisesti omia, anonyymiin käyttäjädataan pohjautuvia kuluttajasegmenttejä. Turbinen avulla mainostaja tavoittaa järjestelmän segmentoimat käyttäjät laadukkaan mainostilan kautta kaikissa digitaalisissa kanavissa.

”Toimintamme laajennuttua Suomeen olemme läsnä kaikkiaan 20 eurooppalaisella markkinalla ja pystymme tuomaan Suomen markkinoille syvempää osaamista ohjelmallisessa mediaostamisessa”, toteaa Caspar Schlickum, Xaxisin EMEA-alueen toiminnoista vastaava toimitusjohtaja.

”Pasilla on vahva kokemus digitaalisista toimintaympäristöistä. Hän on myös dynaaminen, strategisesti ajatteleva ja ihmisläheinen johtaja, joka on jo perustanut useampia yrityksiä Suomeen. Hänen liittymisensä Xaxisin joukkoihin tukee tavoitettamme tarjota asiakkaillemme paitsi alan parhaita media- ja teknologiapalveluita, myös parhaita osaajia,” Schlickum jatkaa.

Bruun on ollut mukana perustamassa Suomen suurinta verkkomainostilaa tarjoavaa yritystä, adQ Companya, jonka omistaa nykyisin Fonecta. Hän on myös työskennellyt johtavissa asemissa AOL:ssa ja TradeDoublerissa.

Yhdysvalloissa jo suuri osa digitaalisesta mainonnasta tapahtuu ohjelmallisen ostamisen kautta, IAB:n mukaan Suomessa digitaalisesta mediaostamisesta ohjelmallisen ostamisen osuus on 7 %.

”Xaxis tarjoaa mainostajille mahdollisuuden luoda laadukkaita ja kestäviä suhteita yleisöihin hyödyntämällä dataa fiksummin. Tällä hetkellä suomalaisten mainostajien käytössä olevat real-time-bidding -työkalut tarjoavat rajallisia mahdollisuuksia, joita Xaxisin myötä voimme laajentaa huomattavasti. Ohjelmallinen ostaminen kehittyy Suomessa huimasti ja on hienoa olla viemässä alaa eteenpäin”, Bruun toteaa.

Lisätietoa:

Pasi Bruun, Director, Xaxis, pasi.bruun@xaxis.com, +358 400 236 488

Olli Järvilehto, Head of Business Development, GroupM, olli.jarvilehto@groupm.com, +358 44 37 88 037

Xaxis

Xaxis on globaali digitaalisen median alusta, joka yhdistää mainostajat ja julkaisijat yleisöihin kaikissa kanavissa. Xaxisin avulla mainostajat saavuttavat korkeamman tuottoprosentin digitaalisen markkinoinnin kampanjoista. Xaxisilla on yli 2 700 asiakasta 36 markkinalla Pohjois-Amerikassa, Euroopassa, Aasian ja Tyynenmeren alueella ja Etelä-Amerikassa. Lisätietoja osoitteessa www.xaxis.com.

GroupM

Group M Finlandiin kuuluvat Maxus, MEC, Mediacom ja Mindshare. Ryhmä kattaa noin 20 prosenttia suomalaisesta mediatoimistomarkkinasta.