Helsingin ensimmäinen O’Learys-ravintola avataan kauppakeskus Forumissa

Kansainvälinen urheilubaariketju O’Learys avaa tänään ensimmäisen Helsingin keskustassa sijaitsevan ravintolansa ovet. Kauppakeskus Forumin vastauudistettuun osaan avattava ravintola on ketjun kuudes Suomessa, ja lisää on tulossa.

Ruotsalaislähtöinen urheilubaariketju O’Learys on otettu Suomessa hyvin vastaan. Helsingin keskustaan tänään avattava ravintola on ketjun kuudes, ja yritys aikoo jatkaa laajentumistaan Suomen suurimpiin kaupunkeihin myös tulevaisuudessa.

”Viisi muuta ravintolaamme Suomessa ovat saaneet erittäin positiivisen vastaanoton. Suomalaiset ovat selkeästi kaivanneet laadukasta ja viihtyisää urheilubaaria. Perinteinen urheilubaarikonsepti on viety ravintoloissamme täysin uudelle tasolle: nykyisin noin 40 prosenttia asiakkaistamme on naisia, ja lähes puolet asiakkaistamme tulee ravintoloihimme perheen kesken. Laaja asiakaskuntamme on yksi syy saavuttamallemme mahtavalle kansainväliselle kasvulle sekä menestykselle Suomessa”, iloitsee O’Learys Trademarkin toimitusjohtaja Wilhelm Vintilescu.

O’Learys on perustanut yhteensä 80 ravintolaa kuuteen eri maahan ja avaa keskimäärin yhden uuden ravintolan joka kuukausi. Yrityksen tavoitteena on jatkaa vahvaa kasvua Ruotsin ulkopuolella seuraavan vuoden aikana, ja Suomi on yksi keskeisistä kasvualueista.

”Suurkaupunkialueet sopivat meille hyvin. Esimerkiksi Tukholmassa meillä on peräti 26 ravintolaa. Suomessa tavoitteemme on kasvattaa O’Learys-ravintoloiden määrää sekä Helsingissä että muissa suuremmissa kaupungeissa”, Vintilescu jatkaa.

Suomen viisi muuta O’Learys-ravintolaa sijaitsevat Pietarsaaressa, Helsinki-Vantaan lentoasemalla, sekä Saimaan, Katinkullan ja Kuusamon Holiday Club -keskusten yhteydessä.

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt:
Viestintätoimisto Miltton, Maria Laatio, +358 40 770 5954, maria.laatio@miltton.fi
O’Learys Trademark AB, toimitusjohtaja Wilhelm Vintilescu, +46 8 545 165 30, wilhelm.vintilescu@olearystrademark.com

O’Learys

O’Learys on urheilu- ja viihderavintola, jossa asiakkaat voivat musiikin ja urheiluelämysten lisäksi nauttia bostonilaistyylisestä ruuasta ja juomasta. O’Learys-ketju toimii franchising-periaatteella Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa, Suomessa, Saksassa, Espanjassa ja Singaporessa. Paikallisyrittäjien omistamista ravintoloista suurin osa sijaitsee kauppakeskusten yhteydessä. Ketjun liikevaihto vuonna 2012 oli 115 miljoonaa euroa. Suomen tämänhetkiset O’Learys-ravintolat sijaitsevat Pietarsaaressa, Helsinki-Vantaan lentoasemalla, sekä Saimaan, Katinkullan ja Kuusamon Holiday Club -hotelleissa.

Lisätietoa osoitteesta www.olearys.fi