Helsinki New -muotiviikko ja American Express tukevat suomalaisen muodin menestystä

Helsinki New on toukokuussa järjestettävä uusi muotiviikko, joka kokoaa yhteen yleisö- ja ammattilaistapahtumia. Helsinki New keskittyy muotibrändien liiketoiminnan kasvattamiseen sekä kansainvälistymiseen ja verkostojen luomiseen. Muotiviikot ulottuvat toukokuun 21.5. alkaen myös Uudenmaankadulle avautuvaan American Express Helsinki New -liikkeeseen, josta on mahdollista ostaa suomalaisten suunnittelijoiden parhaimmistoon kuuluvia tuotteita ystävähinnoin. Samalla verkossa avataan viikon ajaksi virallisesti vasta syksyllä 2016 lanseerattava lifestyle-kauppa TRE.

Toukokuussa järjestettävä muotitapahtuma Helsinki New kokoaa yhteen Suomen kiinnostavimmat suunnittelijat ja brändit. Muotiviikon konseptista ja liikkeen valikoimasta vastaa viestintä- ja tuotantotoimisto Juni. Helsingin muotiviikoksikin kutsutun tapahtuman aikana kuluttajat ja alan ammattilaiset pääsevät tutustumaan tuttuihin ja vielä vähän tuntemattomampiinkin suomalaisiin suunnittelijoihin. American Express Helsinki New -kauppa on yksi muotiviikon kuluttajille suunnatuista tapahtumista. Liikkeestä on mahdollista ostaa viikon ajan kotimaista muotia ja taidegrafiikkaa sekä erityistuotteita ystävähinnoin.

American Express toi jo viime vuonna Offline-konseptinsa kautta kivijalkamyymälään sellaisia tuotemerkkejä, joita oli enimmäkseen saatavilla verkosta. Nyt konsepti saa uuden ulottuvuuden kivijalkamyymälän lisäksi tuotteita voi myös ostaa suoraan verkosta, kun lifestyle-kauppa TRE avaa ovensa muotiviikon ajaksi ennakkoon. Verkkokauppaan tulee myyntiin kiinnostava valikoima kotimaista muotia sekä erikoiseränä valmistettuja tuotteita, jotka ovat myynnissä ainoastaan tapahtuman ajan.

-          Suomen muotiteollisuudessa on paljon potentiaalia. Jos voimme omalta osaltamme vaikuttaa suomalaisen muodin kiinnostuksen lisäämiseen, teemme sen enemmän kuin mielellämme. Aikaisemmin haasteena on ollut se, että kuluttajien on ollut vaikea löytää pienempiä brändejä. Siksi meistä on hienoa olla mukana tuomassa kaikki kiinnostavimmat brändit nyt yhteen – niin kivijalkaan kuin verkkokauppaankin, kertoo Fredrik Sauter, American Expressin Country Manager Nordics.

Helsinki New -kivijalkakaupassa myytävät brändit ovat muun muassa: Samuji, ONAR, R/H, Marimekko, Terhi Pölkki, Arela, Julia Männistö ja Vuokko. Lisäksi kaupassa on esillä ja ostettavissa ainutlaatuista taidegrafiikkaa Linda Lingolta, Inka Järviseltä ja Antti Uotilalta.

American Express Helsinki New on avoinna 21.5.–28.5. ja se sijaitsee osoitteessa Uudenmaankatu 4–6. Aukioloajat ovat  ma–pe klo 11–19 ja la klo 10–16. Myös lifestyle-kauppa TRE avaa verkkokauppansa demoversion kuluttajille 21.5. osoitteessa www.worldoftre.com. American Express -kortinhaltijoille avoin shoppailutapahtuma järjestetään perjantaina 20.5. klo 11–19. Kortinhaltijat voivat maksaa ostoksensa American Express -kortilla sekä kivijalkakaupassa että verkossa.

Lisätiedot:

Kristiina Äikäs

kristiina.aikas@miltton.fi

American Express

American Express on maailmanlaajuinen luotto- ja maksukortteja, matkashekkejä sekä matka- ja rahoituspalveluja tarjoava yritys. Yhtiöllä on noin 70 miljoonaa kortinhaltijaa ympäri maailmaa. Suomessa American Express tarjoaa Green CardGold Card ja Platinum Card -maksuaikakortteja yksityisasiakkaille ja American Express Corporate Card -korttia yritysasiakkaille.  American Express on perustettu vuonna 1850 ja se on toiminut Suomessa vuodesta 1979 lähtien.

Juni

Juni on luova viestintä- ja tuotantotoimisto, jonka ovat perustaneet Miia Koski ja Martta Louekari. Kaksikko on ollut kehittämässä montaa merkittävää muodin, arkkitehtuurin ja designin vientihanketta. Junilla on kokemusta tapahtumatuotannosta sekä markkinoinnin ja viestinnän hankkeiden toteuttamisesta sekä Aasian että Euroopan markkinoilla. www.juni.fi