Hiljaisia ilmastosankareita suurille kiinteistöille

Panasonicin uudet jäähdyttävät-lämmittävät R290 (propaani) ilmavesilämpöpumput tehoilla 50-80 kW, ovat hiljaisia sekä palvelevat suuriakin kiinteistöjä.

Panasonic Heating & Cooling Solutions tuo markkinoille uudet kestävät ja tehokkaat ECOi-W AQUA-G BLUE -ilma-vesilämpöpumput, joka soveltuvat etenkin suuriin liike-, teollisuus- ja asuinrakennuksiin. Käyttämällä R290:ä, luonnollista kylmäainetta, jolla on erittäin alhainen globaali lämmityspotentiaali (GWP) arvolla 3, lämpöpumput aiheuttavat vähemmän ympäristövaikutuksia verrattuna muihin kylmäaineisiin niitä päästettäessä ilmakehään. Uudet lämpöpumput tarjoavat erinomaisen suorituskyvyn, mikä toimii yhdenmukaisesti Panasonicin GREEN IMPACT -suunnitelman sekä hiilidioksidivapaa yhteiskunta -vision kanssa.

Uudessa sarjassa on korkea vuosihyötysuhde, jossa maksimaalinen SEER-arvo on 4,4 ja SCOP-arvo on 3,9, sekä vaikuttava energiatehokkuusluokitus A++. Jäähdytystilassa jopa -15 °C:n syöttölämpötilan ansiosta laitteet soveltuvat optimaalisesti monenlaisiin teollisuuden prosessitoimintoihin. Laajan toiminta-alueensa ansiosta ne ovat myös täydellinen ratkaisu lämmitykseen, ilmastointiin ja lämpimän käyttöveden tuottamiseen, sillä ne saavuttavat lämpimän 60 asteen syöttölämpötilan jopa -20 asteen ulkolämpötilassa.

Luotettavampien ja tehokkaampien ratkaisujen saavuttamiseksi uudessa sarjassa käytetään ainutlaatuista scroll-kompressoritekniikkaa. Tämän ansiosta ECOi-W AQUA-G BLUE -sarjan kompressorit ovat täydellisessä tasapainossa tehokkuuden ja hiljaisen käytön välillä, sillä niiden äänitehon minimitaso on huomattavan alhainen, vain 79,9 dB(A), ja äänenpaineen minimitaso on vain 51,9 dB(A). Lisävarusteena on saatavilla kompressorikotelo, joka lisää melunvaimennusta.

Panasonic tarjoaa ainutlaatuisen valikoiman R290-kylmäaineella ja scroll-kompressoritekniikalla varustettuja laitteita, joita saa neljässä eri koossa välillä 50-80 kW. Lisäksi laitteista on mahdollista asentaa jopa 480 kW:n tehoisia järjestelmiä yhdistämällä jopa kuusi laitetta sekvenssiohjauksella. Laitteet ovat täysin räätälöitävissä erilaisilla asetusvaihtoehdoilla, ja ne tulevat markkinoille syksyllä 2023.

Sarja on yhteensopiva Panasonicin Plug & Play Cascade Control -ohjauksen kanssa sekä Panasonicin ECOi-W Cloud -palvelun kanssa, jotka mahdollistavat reaaliaikaisen etäkäytön huolto- ja ylläpitotöiden optimoimiseksi.

Panasonic ei tingi tuotteiden laadusta, turvallisuudesta tai kestävyydestä. R290-kylmäainetta varten on lisätty erityisiä turvallisuustoimenpiteitä, kuten ilmanvaihtojärjestelmä, ilman ja kylmäaineen erotin sekä paloturvallinen sähkölaatikko.

Lisätietoja Panasonicin ilmastointilaitteista ja viilennysratkaisuista löydät täältä.

Alina Ylimäki, Miltton
alina.ylimaki@miltton.com

Panasonic-konserni on yksi maailman johtavista innovatiivisen teknologian ja uusien ratkaisujen kehittäjistä. Panasonic palvelee maailmanlaajuisesti kuluttajaelektroniikka-, rakennus-, auto- ja viestintäalojen asiakkaita, teollisuutta sekä energiasektoria. Konsernin yhtiörakenne muuttui 1.4.2022 niin, että hallintayhtiö Panasonic Holdings Corporationin alla toimii nyt kahdeksan liiketoimintayhtiötä. Vuonna 1918 perustettu yhtiö on sitoutunut parantamaan ihmisten ja yhteiskunnan hyvinvointia, ja sen liiketoiminnat perustuvat uudenlaisen arvon luomiseen ja kestävien ratkaisujen tarjoamiseen nykypäivän maailmassa. Konsernin nettomyynti oli 56,40 miljardia euroa (7 388,8 miljardia jeniä) 31.3.2022 päättyneellä tilikaudella. Panasonic tarjoaa ensiluokkaisia tuotteita ja palveluita parantaakseen ihmisten elämää. Tästä kertoo myös yhtiön brändislogan Live Your Best. Lue lisää Panasonic-konsernista: https://holdings.panasonic/global/