HP alan kärkikastia Gartnerin monitoimilaitteita ja tulostimia koskevassa Magic Quadrant -raportissa

Helsinki, 17.8.2010 – HP ilmoitti tänään, että yhtiö luokiteltiin Gartnerin uusimmassa ”Magic Quadrant Report for MFPs and Printers”(1) -raportissa alan huippujen joukkoon.

Gartner on IT-alan johtava tutkimus- ja konsultointiyhtiö, joka julkaisee riippumattomia raportteja IT-yritysten asemasta markkinoilla. Raporteissa analysoidut yritykset jaotellaan neljään kategoriaan niiden suorituskyvyn ja vision kokonaisvaltaisuuden perusteella.

“Toimiston tulostinta tai monitoimilaitetta (multifunction product, MFP) hankittaessa ovat ohjelmistot, kokonaisvaltaiset palvelut ja toimintojen yhdistäminen yhä tärkeämpiä valintakriteereitä. Perinteiset tekijät, kuten perustoiminnot ja tulostusnopeus, eivät enää riitä. Nykyisten laitteiden ohjelmistoilla voidaan tehdä paljon enemmän, esim. muodostaa suora yhteys yrityksen tietojenkäsittelyjärjestelmään. Tulostinten suurimmat keskinäiset erot ovat mm. laitteen etäsäätöjen toimivuudessa, diagnostiikassa ja tietoturvassa”, Gartnerin raportissa kirjoitetaan.

”Perinteinen monitoimilaite on useimmille toimistoille arvokas työväline. Ja nykyään toimistoissa käytössä olevia laitteita voi jo kutsua älymonitoimilaitteiksi. Niillä voi tallentaa ja muokata paperilla olevaa tietoa ja siirtää sitä suoraan yrityksen sisällön- ja dokumentinhallintaan, arkistointiin sekä toiminnanohjausjärjestelmiin”, raportissa todetaan. HP on tätä tarkoitusta varten kehitellyt Open Extensibility -alustan, jolla dokumentteja voi vaivatta siirtää tarpeiden mukaan paperilta digimuotoon.

HP lanseerasi hiljattain uusia sovelluksia, jotka hyödyntävät sekä verkko-, mobiili-, että tietoturvateknologiaa, ja tarjoavat asiakkaille uudenlaisia tiedonhallinta- ja tulostusmahdollisuuksia. Uutuuksiin kuuluu ensimmäinen nettitulostusta tukeva laite, jonka avulla tulostus onnistuu missä ja milloin tahansa, ilman tietokonetta. HP:llä on vahva näkemys muuttuvista markkinoista, mistä kertoo myös HP:n ePrint Enterprise -sovellus. Sillä käyttäjät voivat tulostaa suoraan älypuhelimestaan.

“Aiomme jatkossakin investoida voimakkaasti monitoimilaitteidemme kehittämiseen, jotta voimme tarjota asiakkaillemme alan huippulaatua”, kertoo Ron Coughlin, HP LaserJet & Enterprise Solutionsin, Imaging & Printing Groupin senior vice president. ”HP saa vuosi toisensa jälkeen tunnustusta johtavien tutkimusyhtiöiden raporteissa. Tämä kertoo omistautumisestamme ratkaisujen kehittämiseen – tavoitteestamme vastata asiakkaidemme kehittyviin tarpeisiin.”

Gartnerin Magic Quadrant -raportti

Magic Quadrantin tekijänoikeudet (2010) omistaa Gartner, ja raportin tietoja käytetään yhtiön luvalla. Magic Quadrant on graafinen esitys tietyn alan yritysten senhetkisestä asemasta markkinoilla. Yrityksen sijoittuminen kuvaajalle kertoo miten hyvin se on täyttänyt Gartnerin laatimat kriteerit. Gartner ei kannata mitään yksittäistä Magic Quadrantissa kuvattua yritystä, tuotetta tai palvelua eikä neuvo kuluttajia suosimaan ainoastaan alan johtajiksi sijoittuneita yrityksiä. Magic Quadrant on luotu ainoastaan tutkimusvälineeksi; se ei pyri antamaan käytännön ohjeita. Gartner kiistää kaikki tutkimukseen liittyvät suorat ja oletetut takuut, mukaan lukien takuut soveltuvuudesta kaupankäynnin kohteeksi tai sopivuudesta tiettyyn tarkoitukseen.

HP

HP toimittaa teknologiaratkaisuja kuluttajille, yrityksille ja yhteisöille ympäri maailman. Yhtiön tarjonta kattaa it-infrastruktuurin ja henkilökohtaisen tietojenkäsittelyn järjestelmät, erilaiset päätelaitteet, maailmanlaajuiset palvelut sekä kuvankäsittelyn ja tulostuksen ratkaisut. Lisätietoja HP:sta (NYSE, Nasdaq: HPQ) löytyy osoitteista www.hp.fi ja www.hp.com.

(1) Gartner, Inc., “Magic Quadrant for MFPs and Printers”, Federico De Silva, Sharon McNee, Vishal Tripathi, 26.7.2010.

© 2010 Hewlett-Packard Development Company, L.P. The information contained herein is subject to change without notice.
The only warranties for HP products and services are set forth in the express warranty statements accompanying such products and services. Nothing herein should be construed as constituting an additional warranty. HP shall not be liable for technical or editorial errors or omissions contained herein.

HP:n yhteyshenkilö:

Seppo Haapanen, HP