HP esittelee tulostamisen tulevaisuuden: suora nettiyhteys ja pilvitulostus

HP ePrint – tulosta sähköpostitse mihin tahansa HP-tulostimeen, missä päin maailmaa oletkin

Helsinki, 18.6.2010 - HP julkisti tänään uuden, pilvipalveluita varten suunnitellun nettitulostusratkaisujen tuoteperheen. Ratkaisun avulla on ensimmäistä kertaa mahdollista:

• Tulostaa mistä tahansa sähköpostilaitteesta mihin tahansa HP ePrint -tulostimeen uutta HP ePrint -teknologiaa hyödyntäen.(1) Palvelu toimii globaalisti, sijainnista riippumatta.
  • Tallentaa asiakirjoja suoraan pilvipalveluun ja tulostaa niitä sieltä tarpeen mukaan.
  • Muuttaa HP-tulostin tai -monitoimilaite julkaisualustaksi, jonka avulla käyttäjä voi räätälöidä itselleen erilaisia tulostussovelluksia suoraan kotona tai työpaikalla sijaitseviin tulostimiin.(2,6)
  • Hallinnoida tulostamista kokonaisvaltaisesti uuden HP ePrintCenterin avulla.
  • Hyödyntää uusimpia ja ajankohtaisimpia sisältöjä, jotka on räätälöity tulostamisen tehokkuutta silmällä pitäen.

HP tuo markkinoille laajan malliston nettiyhteydellä varustettuja HP e -monitoimitulostimia koti- ja yrityskäyttöön. Laitteiden hinnat ovat alkaen 99€.(4) Kyseessä on ensimmäinen HP-monitoimilaitesarja, jolla pääsee suoraan käsiksi erilaisiin hyödyllisiin ja hauskoihin internet-sisältöihin kuten väritystehtäviin, 3D-hahmoihin ja HP Quick Forms -lomakkeisiin.

“Tekemällä netin yli toimivasta pilvitulostamisesta alan standardin olemme jälleen mullistamassa tulostamisen tulevaisuutta”, sanoo Vyomesh Joshi, HP:n tulostusliiketoiminnasta vastaava varatoimitusjohtaja.

"Kuluttajat etsivät entistä aktiivisemmin uusia tapoja tulostaa missä ja milloin tahansa. Tavoitteemme on tehdä tämä kuluttajille mahdollisimman helpoksi luomalla heille mahdollisuuksia tulostaa vaivattomasti esimerkiksi älypuhelimen, iPadin tai netbook-laitteen kautta sijainnista riippumatta", hän jatkaa.

HP:n internet-tulostustuotteet ja -palvelut tukevat myös digitaalista tulostusalustaa, jonka avulla HP:n kumppanit voivat rakentaa kuluttajille laajan valikoiman hyödyllisiä sovelluksia. Näin kuluttajat saavat käyttöönsä monipuolisia palveluita ilman lisäkustannuksia, samalla kun yritykset saavat mahdollisuuden välittää asiakkailleen räätälöityjä viestejä, tarjouksia tai muuta sisältöä.

HP ePrint: Jos voit lähettää sen sähköpostitse, voit tulostaa sen

HP ePrint -alusta hyödyntää pilvipalvelua ja poistaa niin etäisyys-, ajuri- kuin yhteysesteet: esimerkiksi mobiililaitteesta tiedostoja voi lähettää suoraan älypuhelimesta kotiin, työpaikalle tai muuhun tulostuspalveluun vaikkapa lomamatkalta tai asiakastapaamisesta käsin.(1) Tulostettavat asiakirjat tulostuvat kätevästi HP ePrintin kautta mihin vain, milloin vain – oli tulostin sitten omassa olohuoneessa, hotellissa, työpaikalla tai asiakkaan konttorilla.

Jokaisella HP ePrint -tulostimella on oma sähköpostiosoite, johon tulostettava tiedosto lähetetään sähköpostiviestin tapaan. HP ePrint - Tulostimeen voi lähettää mm. Microsoft® Office tai Adobe® PDF -muotoisia tiedostoja sekä JPEG-kuvia.

HP ePrintCenter: kaiken tulostamisen koti

HP ePrintCenter -sivustolla voi tutustua uusiin palveluihin ja muokata juuri omiin tarpeisiin soveltuvia tulostusvaihtoehtoja. HP ePrintCenterissä voi muun muassa rekisteröidä sekä konfiguroida laitteensa ja hankkia siihen uusimmat päivitykset. Tämän lisäksi HP ePrintCenterin avulla voi seurata omien tulosteidensa tilaa sekä selata ja ehdottaa uusia tulostustoimintoja.

Uusi Photosmart-tulostin jokaiseen hintaryhmään

Uusi nettiyhteydellä varustettu HP Photosmart -tulostinten sarja antaa vapauden tulostaa missä tahansa ilman tietokonetta. Tulostaminen onnistuu sekä mobiililaitteella HP ePrint -toiminnon avulla että valitsemalla ja muokkaamalla sovelluksen tai toiminnon suoraan helppokäyttöiseltä HP TouchSmart -näytöltä.(2)

• HP Photosmart Premium e-All-in-One -huipputulostin tarjoaa langattoman pääsyn nettiin, ja sen toimintoja voi räätälöidä haluamillaan tulostussovelluksilla. Laitteen 10,9 cm:n HP TouchSmart -näyttö entistä kehittyneemmällä kosketustekniikalla tekee laitteen käyttämisestä helppoa ja nopeaa. Käyttämällä laitteen automaattista kaksipuoleisuustoimintoa paperia säästyy jopa 50 %. Tuote on saatavilla Suomessa lokakuussa 2010 ja sen arvioitu jälleenmyyntihinta on 199 €.(4)
  • HP Photosmart Plus e-All-in-One -laitteella voit tulostaa laadukkaita kuvia, erilaisia asiakirjoja sekä muuta sisältöä hyödyntämällä tulostimen 8,9 cm:n HP TouchSmart -näyttöä. Internet-sisällön, kuten värityssivujen ja HP Quick Form -lomakkeiden, tulostaminen käy vaivattomasti ilman tietokonetta.(2) Laiteon saatavilla Suomessa syyskuussa 2010 ja sen arvioitu jälleenmyyntihinta on 149 €.(4)
  • HP Photosmart Wireless e-All-in-One -laite tulostaa nettimateriaalia nopeasti 6,1 cm:n HP TouchSmart -kehyksen avulla. Laitteen monipuoliset tulostusominaisuudet, kuten automaattinen valokuvamuokkaus, tekevät näyttävien valokuvaesitysten luomisesta helppoa ja edullista. Saatavilla Suomessa heinäkuusta 2010 alkaen. Laitteen arvioitu jälleenmyyntihinta on 99 €.(4)
  • HP Photosmart Fax e-All-in-One -laitteella voi faksata, skannata ja kopioida käyttämällä automaattista kaksipuolista syöttölaitetta. Myös valokuvien tai nettimateriaalien tulostaminen käy helposti. Laitteessa on monipuoliset liitännät, mukaan lukien langaton ja langallinen verkotettavuus.(1, 3) Laitteen odotetaan olevan saatavilla Suomessa syyskuussa 2010 ja sen arvioitu jälleenmyyntihinta on 249 €.(4)

Kaikkien uusien tulostinten mukana tulee uusi ilmainen HP Photo Creations -ohjelmisto. Sen avulla kuluttaja voi luoda valokuvakirjoja, kalentereita ja muita luovia sisältöjä. Tulostin on pakattu näppärään, uudelleen käytettävään kassiin, joka pienentää laitteesta syntyvän pakkausjätteen määrää. Kaikki laitteet myös täyttävät ENERGY STAR® -standardin vaatimukset.

Tulostimissa käytetään mustaa, syaania, magentaa ja keltaista HP 364 -mustepatruunaa. Käytettäväksi sopivat myös HP 364XL -mustepatruunat, jotka ovat suuremman tulostuskapasiteettinsä ansiosta kustannustehokas vaihtoehto.(8)

Saatavana on myös HP 364 Photo Value Pack, joka sisältää 100 arkkia 10x15-kokoista, kiiltävää HP Advanced Photo -tulostuspaperia sekä kolme räätälöityä HP 364 -sarjan mustepatruunaa (syaani, magenta ja keltainen). HP 364 -musteilla HP Advanced Photo -paperille tulostetut valokuvat säilyttävät värinsä ja ammattitasoisen laatunsa sukupolvelta toiselle.(5)

Uusia sovelluskumppaneita kuluttajille ja yrityksille (6)

HP tuo markkinoille tämän vuoden puolella joukon kiinnostavia sovelluksia, jotka tekevät tulostamisesta entistä monipuolisempaa. Uutuuksiin kuuluu mm. Google Docs -sovellus, jonka avulla voi skannata dokumentteja valmiiksi nettiin odottamaan tulostusta. Saataville on tulossa myös Box.net-palvelu, jonka kautta yritykset voivat skannata sisältöjä, sekä jakaa ja hallinnoida niitä verkossa. Reutersilta puolestaan on tulossa palvelu uusimpia uutisia varten.

DocStoc- sekä Biztree-sovellusten avulla yritykset pääsevät käsiksi erilaisiin lomakkeisiin – niin lasku- ja kuittipohjat kuin sopimuspohjat ja muistiot ovat helposti saatavilla. HP tekee myös jatkuvasti tutkimustyötä kehittääkseen ja laajentaakseen erilaisia tulostinsovelluksia ja -palveluita entisestään.

HP iPrint Photo Android (7)

Android-alustaa käyttäviin älypuhelimiin on saatavilla maksuton HP iPrint Photo -sovellus. Sen avulla valokuvat tulostuvat näppärästi langattomaan Wi-Fi -verkkoon kytkettyyn HP-mustesuihkutulostimeen. Androidin lisäksi HP iPrint Photo on saatavilla Symbian-, Windows Mobile ®,(9) iPad-, iPhone- ja iPod touch(11) -laitteisiin. Snapfish HP Mobile ja Android-sovelluksia odotetaan saataville kesän 2010 aikana.

HP

HP toimittaa teknologiaratkaisuja kuluttajille, yrityksille ja yhteisöille ympäri maailman. Yhtiön tarjonta kattaa it-infrastruktuurin ja henkilökohtaisen tietojenkäsittelyn järjestelmät, erilaiset päätelaitteet, maailmanlaajuiset palvelut sekä kuvankäsittelyn ja tulostuksen ratkaisut. Lisätietoja HP:sta (NYSE, Nasdaq: HPQ) löytyy osoitteista www.hp.fi ja www.hp.com.

(1) Voi vaatia Internet-yhteyden tulostimeen. Ominaisuus toimii sekä Internet- ja sähköposti-yhteensopivissa laitteissa. Lisätietoja osoitteessa www.hpeprintcenter.com
(2) Vaatii langattoman yhteyspisteen ja Internet-yhteyden tulostimeen. Palvelut voivat vaatia rekisteröintiä. Lisätietoja osoitteessa www.hpeprintcenter.com
(3) Langaton suorituskyky on riippuvainen fyysisestä ympäristöstä ja etäisyydestä tukiasemaan.
(4) Perustuu HP:n suositushintaan. Todellinen hinta saattaa vaihdella.
(5) Lisätietoja osoitteessa www.hp.com/go/printpermanence
(6) Sovelluksen saatavuus voi vaihdella maittain.
(7) Saatavilla vain tietyissä maissa.
(8) Kustannukset perustuvat alkuperäisen HP-standardin ja XL-patruunoiden vertailuun sivua kohden. Sivukohtaiset kustannukset on laskettu HP:n suositteleman jälleenmyyntihinnan ja HP:n julkaisemien riittävyystietojen mukaan. Todelliset hinnat voivat vaihdella. Todellinen riittävyys vaihtelee ja perustuu käytettyyn tulostimeen, tulostettaviin kuviin ja muihin tekijöihin.
Lisätietoja: www.hp.com/go/learnaboutsupplies
(9) Microsoft® Office ja Windows Mobile® ovat Microsoftin rekisteröityjä tavaramerkkejä.
(10) Adobe® PDFs ovat Adobe®:n rekisteröityjä tavaramerkkejä.
(11) iPad, iPhone ja iPod touch ovat Applen rekisteröityjä tavaramerkkejä.

HP:n yhteyshenkilö:

Tommi Leppänen, HP