HP esittelee valikoiman viihdekäyttöön suunnattuja kannettavia tietokoneita

HELSINKI, 23.11.2011 – HP esitteli tänään kaksi uutta viihdekäyttöön erinomaisesti soveltuvaa kannettavaa tietokonetta, joissa on uusi langaton audiojärjestelmä.

• HP ENVY 17 notebook on yhdistelmä tehoa, pitkälle kehitettyä teknologiaa ja tarkkaa viimeistelyä.
  • The HP Pavilion dm4 Beats™ Edition on saatavana musta-punaisena. Sen Beats Audio™ tarjoaa erinomaisen äänentoiston.
  • HP Wireless Audion avulla ääntä voidaan siirtää kotona langattomasti yhteensopiviin kaiuttimiin.

HP Pavilion dm4 Beats Edition

Sulavalinjainen metallinen HP Pavilion dm4 Beats Edition vastaa kooltaan ja suorituskyvyltään Pavilion dm4 ‑mallia, mutta musta-punaisena saatavassa signature-mallissa on myös erinomainen Beats Audio ‑äänentoisto.

Mustassa ulkokuoressa on punainen Beats-logo. Näyttävässä mustassa näppäimistössa on punainen taustavalo, ja sen kämmentuki tuntuu silkkisen pehmeältä. Lisätarvikkeena on saatavana HP:n punaiset Solo HD -designkuulokkeet.

HP kehitti Beats Audio -tekniikan yhteistyössä legendaarisen artistin ja tuottajan Dr. Dren sekä Interscope Geffen A&M Records and Beatsin perustajiin kuuluvan toimitusjohtaja Jimmy Iovinen kanssa.

HP ENVY 17 – uusinta muotoilua ja käänteentekevää suorituskykyä

Uudessa kokometallisessa HP ENVY 17:ssä on pyöristetyt kulmat, ja sen klassisen musta-hopeinen kuori pitää sisällään Intel Quad Core -prosessorin.

Radiance Backlit -taustavalaistu näppäimistö edustaa HP:n uutta teknologiaa. Jokaisessa näppäimessä on oma LED-valonsa, mikä valaisee näppäimistön erinomaisesti. Lisäksi näppäimistössä on lähestymistunnistin, jonka avulla näppäimistön valot syttyvät kun sitä lähestyy ja sammuvat, kun laitteen luota poistuu.

Uuden ENVY-kannettavan kuusi tehokasta kaiutinta, subwoofer ja HP:n ja Dr.Dren yhdessä kehittämä Beats Audio -tekniikka takaavat laadukkaan äänentoiston.

Envy-kannettavissa käytetään 3x3-tekniikkaa, jonka ansiosta langattomat verkkoyhteydet ovat jopa kolme kertaa tavanomaista nopeampia ja toimintasäde kaksinkertainen.

ENVY 17 käynnistyy ja herää lepotilasta nopeasti. Siinä on huipputason ohjelmisto- ja ominaisuuspaketti ja luokkansa paras, jopa 8 tunnin akkukesto. Se tukee jopa kolmea tallennusvälinettä: mSATA solid state drive (SSD) -kiintolevyä (lisävaruste) sekä kahta tavallista kiintolevyä. Laitteeseen voidaan liittää jopa kolme ulkoista näyttöä immersiivistä katselukokemusta varten.

HP Wireless Audio – musiikkia langattomasti

Uudet HP ENVY -kannettavat voidaan liittää langattoman audiojärjestelmän avulla kodin äänentoistojärjestelmään. Korkeatasoista ääntä voidaan siirtää jopa neljään ulkoiseen laitteeseen tai suoraan mihin tahansa KleerNet-laitteeseen.

Kehittynyt kolmitaajuusyhteys vähentää häiriöitä, viivästystä ja saantiviivettä taaten parhaan mahdollisen äänentoiston.

Saatavana on myös erillinen HP Wireless Audio -lähetin, jolloin langattomasta äänestä voi nauttia ilman ENVY-kannettavaa. Peukalonkokoisen lähettimen voi liittää helposti mihin tahansa PC-kannettavaan. Se tukee R/L analogisia RCA-liittimiä sekä 3,5 mm:n mini-, TOSLINK line-out- ja Coax RCA- S/PDIF -yhteyksiä.

Tarvikkeet
Kiiltävän musta HP Wi-Fi Touch Mouse on virtaviivainen ja ergonominen hiiri, joka sopii erinomaisesti HP ENVY -kannettavien muotoiluun. Hiiressä on innovatiivinen kosketusvieritin ja kuusi ohjelmoitavaa painiketta, joista yhdellä pääsee Facebookiin pelkällä klikkauksella. Luotettava liitäntä yhdistää hiiren tietokoneen langattomaan vastaanottimeen ilman johtoja tai USB-lähetintä. Hiiri toimii jopa yhdeksän metrin säteellä, ja pariston käyttöikä on jopa yhdeksän kuukautta – kaksi kertaa enemmän kuin vastaavissa Bluetooth-malleissa.

Hinnat ja saatavuus

• HP Pavilion dm4 Beats™ Editionin odotetaan tulevan myyntiin tammikuun puolessa välissä. Lähtöhinta 699 €.
  • HP ENVY 17:n odotetaan tulevan myyntiin tammikuun puolessa välissä. Lähtöhinta 1 199 €.
  • HP Wi-Fi Touch Mouse x7000 -hiiren odotetaan tulevan myyntiin tammikuun puolessa välissä. Lähtöhinta 59 €.
  • HP Wireless Audio -lähettimen odotetaan tulevan myyntiin helmikuussa. Lähtöhinta 99 €.

HP
HP luo teknologiaratkaisuillaan uusia mahdollisuuksia vaikuttaa ihmisten, yritysten, organisaatioiden ja yhteiskuntien jokapäiväiseen elämään. HP on maailman suurin teknologiayritys, jonka tarjonta kattaa tulostusratkaisut, henkilökohtaisen tietojenkäsittelyn, ohjelmistot, palvelut ja IT-infrastruktuurin. HP luo pilviteknologian avulla maailmaan toimivia, suojattuja yhteyksiä, joiden avulla jokainen voi välittää merkityksellisiä sisältöjä. Lisätietoja HP:sta (NYSE: HPQ) löytyy osoitteista www.hp.fi ja www.hp.com.

Liisa Strandvall,
puh. 040 548 3633,