HP julkaisee kaksi uutta, liikkuvaan elämäntyyliin sopivaa kannettavaa upeilla äänentoisto-ominaisuuksilla

Helsinki, 9.9.2010 - HP julkaisi HP ENVY14 Beats Edition -kannettavan, joka hurmaa käyttäjänsä ensiluokkaisilla äänentoisto-ominaisuuksillaan. Lisäksi yhtiö julkisti uudistetun version palkitusta HP Mini 5103 -mallista, joka soveltuu sekä yksityis- että yrityskäyttöön.

HP ENVY14 Beats™ Editionin loistava suorituskyky ja huippuluokan äänentoistojärjestelmä tekevät siitä täydellisen kumppanin niin työntekoon kuin vapaa-aikaan.

Uudistettu minikannettava, HP Mini 5103, on suunniteltu liikkuvaan elämäntyyliin: näppärässä, vain 1,2 kiloa painavassa koneessa on viimeisin Intel® Atom -suoritin ja sen saa halutessaan kosketusnäytöllisenä(1,2).

HP ENVY14 Beats

Innovatiivisesti muotoiltu HP ENVY14 Beats™ Edition soveltaa huippuluokkaista Beats Audio -äänentoistoteknologiaa. Mahdollisimman täydellisesti artistin tavoittelemaa äänimaailmaa toistava teknologia syntyi, kun HP yhdisti voimansa legendaarisen artistin ja tuottajan, Dr. Dren sekä Interscope Geffen A&M Recordsin toimitusjohtaja Jimmy Iovinen kanssa.

Ainutlaatuinen ja erittäin suorituskykyinen Beats Audio -teknologia mahdollistaa optimaalisen äänentoiston niin kuulokkeista kuin ulkoisista kaiuttimista. HP ENVY14 Beats™ Edition -kannettavan korkeatasoista kuuntelukokemusta täydentävät myös Monsterin Beats Solo™ -kuulokkeet. Kuulokkeissa on ControlTalk -ominaisuus sekä edistyksellinen ajuri, joka takaa äänen puhtauden ja kirkkauden.

HP ENVY14 Beats™ Editionin virtaviivainen ja sileäpintainen alumiinikuori on väritykseltään punamusta. Koneen näppäimistön taustavalo on punainen ja näytölle voi valita kolme Beats-aiheista, uniikkia taustakuvaa.

HP ENVY14 Beats™ Editionin suoritusteho ja viihdeohjelmistot soveltuvat niin musiikin kuunteluun, elokuvien katseluun kuin valokuvien työstämiseen. Kone sisältää Intelin ydinsuorittimet, ATI Mobility Radeon™ HD(3) 5650 -grafiikkakortin yhden gigabitin muistilla, HP BrightView Infinity LED-näytön sekä HP TrueVision HD Webcam -webkameran. Lisäksi valittavina on valokuvien ja videoiden editointiin tarkoitetut Adobe Photoshop® Element 8 ja Adobe® Premiere Elements 8 -ohjelmistot.

HP ENVY14 Beats™ Editionin akku kestää jopa 6,5 tuntia ja lisävarusteena saatava HP Slim Fit Extended-Life -akku jopa 13 tuntia(4).

HP Mini 5103

Vain 1,2 kiloa painava(5) HP Mini 5103 on täyden suorituskyvyn kannettava, joka on suunniteltu liikkuvaan elämäntyyliin. HP Mini 5103 sisältää uusimman, DDR3-muistilla varustetun Intel Atom -suorittimen. HP Mini 5103 -kannettavassa on vain viisi prosenttia täysikokoista QWERTY-mallia pienempi, roiskesuojattu näppäimistö. Kosketuslevy ja suuri näppäimistö tekevät tekstipohjaisten sovellusten, kuten sähköpostin ja pikaviestiohjelmien käytöstä miellyttävää.

HP Mini 5103 -kannettavan suuri, 25,7 senttimetrin diagonaalinen LED-näyttö on saatavana joko WSVGA- tai HD-resoluutiolla. Koneeseen saa myös kapasitiivisen kosketusnäytön(1,2), joka nopeuttaa työskentelyä ja tekee siitä intuitiivisempaa. Yhden tai useamman sormen näpäytykset ja pyyhkivät hipaisut helpottavat navigointia sovelluksissa ja internet-sivuilla.

Kevyt ja kestävä HP Mini 5103 on päällystetty kokonaan anodisoidulla alumiinilla, ja harjattupintainen kuori on saatavana mustana. Laitteen lisäominaisuuksiin kuuluu myös kuljetuskahva, joka mahdollistaa kätevän kuljetuksen(1).

HP Mini 5103 -kannettavaan voi valita joko nelikennoisen-, kevyen- tai kuusikennoisen akun, joka kestää jopa 10 tuntia ja 15 minuuttia(4).

HP Mini 5103 sisältää myös HP DayStarter -ohjelman, jonka avulla päivä alkaa tehokkaasti. Kalenteri näyttää kaikki merkityt tapaamiset ja akun tilan samalla, kun Windows® käynnistyy.

Hinnat ja saatavuus

HP ENVY14 Beats Edition on saatavilla Suomessa marraskuusta 2010 lähtien, ja sen hinta on alkaen 1799 euroa.

HP Mini 5103 on jo saatavilla, ja sen hinta on alkaen 399 euroa.

Lisätietoa HP ENVY 14 Beats Editionista osoitteesta: www.hp.com/go/beats.

Beats Electronics LLC

Vuonna 2006 perustettu Beats Electronics sai alkunsa, kun legendaarinen artisti ja tuottaja Dr.Dre sekä Interscope Geffen A&M Recordsin toimitusjohtaja Jimmy Iovine alkoivat kehitellä täysin uudenlaisia kuulokkeita. He halusivat kuulokkeiden toistavan saman äänimaailman, jonka muusikot ja tuottajat kuulevat ammattilaistasoisilla levytysstudioilla. Tammikuussa 2008 Dre ja Iovine ilmoittivat aloittavansa yhteistyön kuulokevalmistaja Monster Cablen kanssa luodakseen kaikkien aikojen kehittyneimmät kuulokkeet. Uudet, innovatiiviset kuulokkeet saivat nimekseen Beats by Dr.Dre. Beats Electronicsin ja Monster Cablen yhteistyö jatkuu yhä ja yritysten tarkoituksena on laajentaa Dr.Dre -kuulokkeiden tuoteperhettä korvansisäisillä kuulokkeilla ja muilla artistin nimeä kantavilla tuotteilla. Lisätietoja osoitteesta: http://beatsbydre.com/.

HP

HP toimittaa teknologiaratkaisuja kuluttajille, yrityksille ja yhteisöille ympäri maailman. Yhtiön tarjonta kattaa it-infrastruktuurin ja henkilökohtaisen tietojenkäsittelyn järjestelmät, erilaiset päätelaitteet, maailmanlaajuiset palvelut sekä kuvankäsittelyn ja tulostuksen ratkaisut. Lisätietoja HP:sta (NYSE, Nasdaq: HPQ) löytyy osoitteista www.hp.fi ja www.hp.com.

(1) Saatavana erikseen tai valinnaisena ominaisuutena.
(2) Kosketustoimintojen kattavuus riippuu käyttöjärjestelmästä.
(3) Vain HD-formaatissa oleva materiaali näkyy HD-kuvana.
(4) Akun kesto riippuu tuotemallista, konfiguraatiosta, ladatuista sovelluksista, erityisominaisuuksista, käytöstä, langattomasta toimivuudesta sekä virta-asetuksista. Akun enimmäiskesto lyhenee käytön ja ajan myötä. Lisätietoja akkujen kestoista löytyy MobileMark07 -testin tuloksista: www.bapco.com/products/mobilemark2007.
(5) Paino vaihtelee konfiguraation mukaan.