HP julkisti uusia ePrint-tulostimia ja 3D-skannerin

Uutuuksien joukossa huipputyylikäs ENVY110 e-All-in-One -monitoimilaite

HELSINKI, 6.10.2011 – HP julkisti syyskuun alussa järjestetyssä vuosittaisessa Imaging and Printing Conference -tapahtumassaan useita tuoteuutuuksia niin yrityksille kuin kuluttajille. HP kertoi myös, että sen pilvipalveluita ja verkkoyhteyttä hyödyntävät tulostusteknologiat ovat löytäneet tiensä suuren yleisön suosioon: yhtiö on myynyt jo yli 10 miljoonaa uusilla teknologioilla varustettua tulostinta.

“HP:lla on vahvat perinteet uusien innovaatioiden luomisessa, ja voimme rakentaa tulevaa kasvuamme niiden varaan”, sanoo HP:n Imaging and Printing Groupin Executive Vice President Vyomesh Joshi. ”Perinteinen tulostus säilyy keskeisenä osana tarjontaamme, mutta tuomme markkinoille myös alan johtavia pilviteknologiaan pohjaavia innovaatioita.”

Kompakti 3D-skanneri pk-yrityksille

Pienet yritykset tarvitsevat alan parhaita työkaluja yritystoimintansa pyörittämiseen ja markkinointiin, etenkin jos tiedossa on nopeaa kasvua. HP:n innovaatioiden avulla pienet yritykset pysyvät asiakkaidensa vauhdissa:

• 3D-skannaustoiminnolla varustettu HP TopShot LaserJet Pro M275 on pienyrityksille ja kotitoimistoihin sopiva edullinen pöytäskanneri. Laite ottaa mullistavalla HP TopShot-skannausteknologialla kuusi erillistä kuvaa asiakirjasta tai kolmiulotteisesta esineestä, ja tuottaa niistä yhden saumattoman ja laadultaan erinomaisen kuvan. Uuden teknologian ansiosta pk-yritykset voivat nopeasti luoda laadukkaita kuvia käytettäväksi erilaisissa materiaaleissaan niin paperilla kuin verkossa.
  • HP Officejet Pro 8100 ePrinter -uutuustulostin tuottaa ammattilaistasoisia väritulosteita jopa puolta pienemmillä kustannuksilla kuin lasertulostimet(1). Lisäksi HP:n ePrint-teknologian ansiosta laitteeseen voi lähettää tulosteita käytännössä mistä tahansa(2). HP Officejet 8100:n uusi muste ei uuden rakenteensa ansiosta tahriinnu yliviivaustusseilla. Lisäksi laite mahdollistaa rajattoman, kaksipuolisen tulostuksen. HP:n uutuustulostimet ja monitoimilaitteet hyödyntävät pilviteknologiaa tuoden yritysten käyttöön uusia innovatiivisia tulostustoimintoja.

Mobiilitulostusratkaisuja kuluttajille ja yrityksille – tyylikäs HP ENVY110 -uutuus

HP tekee mobiilitulostuksesta entistä nopeampaa ja helpompaa, jotta yritysten työntekijät voivat keskittyä paremmin työntekoon, ovat he sitten kotona, työpaikalla tai tien päällä. HP:n kehittyneillä mobiiliratkaisuilla digitaalisia sisältöjä voi tulostaa käytännössä mistä tahansa. Uusilla HP Photosmart- ja HP ENVY110 e-All-in-One -monitoimilaitteilla kuluttajat voivat tulostaa valokuviaan ja asiakirjojaan joustavasti esimerkiksi lähettämällä tiedostot sähköpostilla suoraan tulostimeen. Uudet elegantit ja kompaktit laitteet sopivat kotiin kuin kotiin.

• Linjakkaassa HP ENVY110 e-All-in-One -monitoimilaitteessa on tyylikäs vaalea väritys, ja se poikkeaa ulkoasultaan huomattavasti muista tuoteryhmän laitteista. Langaton ja verkkoyhteydellä varustettu HP ENVY110 e-All-in-One tarjoaa useita eri mobiilitulostusratkaisuja, ja sen kosketusnäytön kautta käytettävien sovellusten ansiosta tulostamiseen ei tarvita tietokonetta lainkaan. Uutuuslaitteessa on automaattinen kaksipuolinen tulostus, ja sillä saa aikaan ammattilaistasoisia valokuvia. HP Auto Wireless Connect -ominaisuuden ansiosta HP Envy110 ja uudet Photosmart-monitoimilaitteet kytkeytyvät vaivatta langattomiin verkkoihin(3).

Uusia HP LaserJet -tulostimia ja HP Scanjet -uutuus kaikenkokoisille yrityksille

HP esitteli myös kaksi uutta HP LaserJet -tulostinta sekä HP Scanjet -skannerin, jotka kaikki edistävät työntekijöiden liikkuvuutta sekä yritysten työnkulkuprosesseja.

• HP LaserJet Enterprise 500 color M551– HP:n ePrint-teknologialla varustettu, sekä suuryrityksille että pk-yrityksille sopiva tulostin tuottaa ammattilaistasoisia värejä ja tarjoaa edistyneitä hallintatyökaluja.

Lisätietoja uutuuksista löytyy osoitteesta http://www.hp.com/go/InnovationforImpact.

(1) Vertailussa suurin osa värilasermonitoimilaitteista, jotka maksoivat alle 440 € (sisältää ALV:n) maaliskuussa 2010. Lisätietoja osoitteessa www.hp.com/uk/officejet. HP Officejet Pro -laitteiden ISO-standardien mukainen mittaus tehtiin jatkuvalla tulostuksella tehokkaimpia mustepatruunoita käyttäen. Lisätietoja osoitteesta www.hp.com/go/learnaboutsupplies.
(2) Vaatii nettiyhteyden tulostimeen. Palvelu toimii kaikilla internet-yhteydellä ja sähköpostitoiminnolla varustetuilla laitteilla. Tulostusajat saattavat vaihdella. Joihinkin HP LaserJet -tulostimiin saattaa tarvita laiteohjelmiston päivityksen. Luettelo tuetuista asiakirja- ja kuvatiedostotyypeistä löytyy osoitteesta www.hp.com/uk/eprintcenter. Lisää sovelluksia saatavana osoitteessa www.hp.com/go/mobile-printing-solutions.
(3) HP Auto Wireless Connect ei välttämättä ole saatavilla kaikkiin järjestelmäkokoonpanoihin. Langaton käyttö on riippuvainen fyysisestä ympäristöstä sekä etäisyydestä tukiasemaan. Lisätietoja yhteensopivuudesta osoitteessa http://www.hp.com/go/autowirelessconnect.

Riku Nuottajärvi
riku.nuottajarvi@hp.com