HP laajentaa All-in-One-tietokoneidensa valikoimaa ja tarjoaa luotettavuutta, turvallisuutta ja suorituskykyä yrityskäyttäjille

Helsinki, 13.8.2012 – HP laajensi tänään all-in-one -pöytäkoneidensa valikoimaa monipuolisilla multimediaominaisuuksilla varustetuilla, suorituskykyisillä, luotettavilla ja turvallisilla tilaa säästävillä malleilla, jotka on tarkoitettu yrityskäyttäjille.

Uudet kustannustehokkaat sekä tilaa ja energiaa säästävät all-in-one-mallit on suunniteltu perinteisten pöytäkone ja näyttö -yhdistelmien vaihtoehdoiksi valtionhallinnossa, terveydenhoidossa, koulutuksessa ja kaupan aloilla toimiville yrityskäyttäjille. Uuteen mallistoon kuuluu yrityskäyttäjille soveltuvia ratkaisuja, jotka perustuvat innovatiivisesta kosketuskäyttöteknologiasta 30 vuoden aikana saatuun kokemukseen.

Asiakkaat ovat kyselleet all-in-one-tietokoneita, joiden suorituskyvyssä, luotettavuudessa ja turvallisuudessa ei ole tehty kompromisseja”, HP:n PC Division Americasin varatoimitusjohtaja Emilio Ghilardi sanoo. ”HP vastaa kasvavien markkinoiden tarpeisiin näillä ohuilla, tyylikkäästi muotoilluilla ja tehokkailla malleilla.”

Tänään esitellyt mallit:

• HP Compaq Elite 8300 All-in-One on HP:n laadukkain all-in-one-yritystietokone, jossa on turva- ja hallinnointiominaisuuksia sekä valinnaisena kosketusteknologiaa.
  • HP Compaq Pro 6300 All-in-One on optimaalinen tuottavuuden, suorituskyvyn ja käyttösoveltuvuuden yhdistelmä, joka sopii useimmille yrityksille ja julkiselle sektorille.

”All-in-one-tietokoneiden suosion arvioidaan kasvavan. On arvioitu, että niiden osuus tietokoneiden maailmanlaajuisesta kokonaismyynnistä nousee 27 prosenttiin(1) vuoteen 2016 mennessä”, IDC-konsernin varatoimitusjohtaja Danielle Levitas sanoo. ”IDC:n äskettäin Yhdysvalloissa tekemän tietokoneiden hankintakyselyn mukaan aikeet hankkia all-in one-tietokoneita ovat kasvamassa niin pienissä kuin suurissakin yhtiöissä. Tämä suuntaus asettaa HP:n kaltaiset yhtiöt, joilla on laaja valikoima all-in-one -tuotteita, hyvään asemaan vastattaessa markkoinoiden kysyntään.”

Fiksua suunnittelua yritysten kasvaviin tarpeisiin

HP Compaq Elite 8300 All-in-One Business PC on HP:n tehokkain ja monipuolisilla multimediaominaisuuksilla varustettu all-in-one-tietokone vaativaan yrityskäyttöön. Sen suorituskykyä on testattu, ja siihen saa valinnaisena intuitiivista kosketusteknologiaa. Vetävän näköinen ja tilaa säästävä ratkaisu sopii hyvin mm. asiakaspalvelutiloihin ja kioskeihin. Laitteessa on 23-tuumainen HD-näyttö(2), lisätarvikkeena saatavilla kahden megapikselin webkamera ja kaksi sisäänrakennettua mikrofonia. SRS Premium Sound PRO™ -äänentoisto sopii moniin erilaisiin kuunteluympäristöihin.

HP Compaq Elite 8300 All-in-One -laitteissa käytetään suorituskykyisiä kolmannen ja toisen sukupolven Intel® Core™ vPro™ -prosessoreita(3, 4) sekä Intel HD- tai valinnaista grafiikkaa tehostamaan kuva- ja multimediaominaisuuksia. Intel Smart Response Technology -teknologia(5) tuo suorituskykyä, joka tavallisesti on ominaista kiinteille kovalevyille. Tallennuskapasiteetti on yhtä suuri kuin nykyaikaisissa suurissa kovalevyissä.

HP Compaq Elite 8300 Touch All-in-One -laitteessa on lisäksi monikosketustoimintoja, joita voidaan hyödyntää interaktiivisissa terveydenhuolto-, kauppa- ja muissa sovelluksissa. Monikosketusteknologian avulla laite tunnistaa kahden sormen kosketuksen, mikä mahdollistaa eleiden käytön, ja HP:n kosketuksella toimivalla ohjelmisto mahdollistaa tiedostojen, median ja tuottavuussovellusten interaktiivisen käytön.

HP Compaq Elite 8300 Touch All-in-One -tietokoneella potilaat voivat helposti antaa henkilötietonsa, ja se on myös mainio apuväline opiskelijoille. Molemmissa tilaa säästävissä HP Compaq Elite 8300 -malleissa on VESA-yhteensopiva kiinnitysjärjestelmä(6), jonka avulla muun muassa kaupoissa voidaan säästää arvokasta lattiapinta-alaa, ja valmistustiloissa järjestelmät voidaan sijoittaa paikkoihin, joihin pääsee helposti, ja työtilat pysyvät siisteinä.

HP Compaq Pro 6300 All-in-One Business PC on yrityskäyttöön tarkoitettu all-in-one-yleistietokone, joka on suunniteltu luotettavaa ja jatkuvaa käyttöä varten. Tässä mallissa ei ole kosketusteknologiaa. Laitteissa käytetään kolmannen ja toisen sukupolven Intel Core -prosessoreita(3). Vankka suorituskyky ja helppo hallinnointi on omiaan kasvaviin liiketoimintaympäristöihin valtionhallinnon organisaatiot mukaan luettuina. Lisävarusteena on saatavana erillinen grafiikka. Laitteissa on 21,5-tuumainen full HD(2) LED-taustavalaistu näyttö, sisäänrakennetut kaiuttimet, ja lisävarusteena on saatavilla 2 megapikselin webkamera.

Uusissa all-in-one-malleissa on myös monitasoiset turvatoiminnot, jotka suojaavat tietoja, laitteita ja käyttäjäprofiileja. Keskitetty käyttöönotto on helppoa HP ProtectToolsin(7) avulla, ja laitteessa on monia turvatoimintoja kuten kovalevyn kryptaus, HP Face Recognition -kasvojentunnistus, HP Disk Sanitizer ja HP File Sanitizer(8). HP BIOS Protection(9) suojaa kovalevyjä virushyökkäyksiltä ja muilta turvauhilta.

Kaikissa malleissa on esiasennettuna Microsoft Windows® -käyttöjärjestelmä. Microsoft valitsi HP:n vuoden 2012 Communications Market Acceleration Partner -kumppanikseen juhlistaessaan yhtiön kasvanutta myyntiä ja Microsoft Lyncin käyttöönottoa, joka lisää välittömästi yhtiöiden yhteistyötä. (10)

Yrityskäyttöön tarkoitetuissa pöytäkoneissa on useita työkaluja kuten HP Client Management ja uusi HP Premier Image(11) sekä täysi valikoima yritys- ja virustorjuntaohjelmistoja ilman koekäyttö- ja muita rajoituksia. Maailmanlaajuisesti yhtenäiset tunnistetiedot helpottavat käyttöönottoa ja hallinnointia yrityksissä entisestäänkin, ja yli 115 000 tunnin monitasoinen testaus varmistaa investoinnin kestävyyden.

Hinnat ja saatavuus(14)

• HP Compaq Elite 8300 All-in-One Business PC -mallin lähtöhinta on 1099€, ja sen odotetaan tulevan myyntiin 10. syyskuuta. HP Compaq Elite 8300 Touch All-in-One-mallin lähtöhinta on 1149 €, ja sen odotetaan tulevan myyntiin 10. syyskuuta.
  • HP Compaq Pro 6300 All-in-One Business PC -mallin lähtöhinta on 899 €, ja sen odotetaan tulevan myyntiin 3. syyskuuta.

Liisa Strandvall,
puh. 040 548 3633,
liisa.strandvall@hp.com

Hewlett-Packard Oy
Piispankalliontie 17

Kuvapyynnöt:
hp@miltton.fi

HP
HP luo teknologiaa, joka tarjoaa uusia mahdollisuuksia ihmisille, yrityksille, julkiselle hallinnolle ja yhteiskunnalle. Maailman suurimpana teknologiayrityksenä HP tarjoaa kokonaisuuden, joka kattaa tulostuksen, henkilökohtaisen tietojenkäsittelyn, ohjelmistot, palvelut ja it-infrastruktuurin asiakkaidensa palvelemiseksi. Lisätietoja HP:sta (NYSE: HPQ) osoitteessa http://www.hp.com.

(1) “IDC Worldwide Quarterly PC Tracker 2012 Q1 – Sub Form Factor Forecast,” IDC, kesäkuu 2012.
(2) HD-tasoinen kuva edellyttää HD-sisältöä.
(3) Moniydintekniikka on tarkoitettu parantamaan eräiden ohjelmistojen suorituskykyä. Siitä ei välttämättä ole hyötyä kaikille käyttäjille tai kaikissa sovelluksissa. Intel-arkkitehtuurissa tapahtuva 64-bittinen tietojenkäsittely edellyttää järjestelmää, jossa on Intel 64 -arkkitehtuuria varten tarkoitettu suoritin, piirisarja, BIOS, käyttöjärjestelmä, laiteajurit ja sovellukset. Prosessorien käyttö, mukaan lukien 32-bittinen käyttö, ei ole mahdollista ilman Intel 64 -arkkitehtuuria varten tarkoitettua BIOS:ia. Suorituskyky riippuu laitteisto- ja ohjelmistokokoonpanostasi. Intelin numerointi ei tarkoita parempaa suorituskykyä.
(4) Eräiden toimintojen, esimerkiksi Intel Active Management- ja Intel Virtualization -tekniikan, käyttö edellyttää kolmannen osapuolen lisäohjelmistojen hankintaa. Myöhempien Intel vPro  tekniikan virtuaalilaitesovellusten saatavuus riippuu ulkopuolisista ohjelmistovalmistajista. Edellyttää Microsoft Windows  käyttöjärjestelmää.
(5) Edellyttää yhteensopivaa Intel Core -prosessoria, ominaisuutta tukevaa piirisarjaa, Intel Rapid Storage -tekniikkaa käyttävää ohjelmistoa, ei-SED kovalevyä sekä valinnaista mSATA SSD flash cache -moduulia. Intel Smart Response -teknologia on saatavilla ainoastaan tiettyihin vuoden 2012 HP-järjestelmiin. Järjestelmän kokoonpanosta riippuen oman laitteesi ominaisuudet voivat poiketa ilmoitetuista.
(6) Laitteet saatavilla erikseen.
(7) HP ProtectTools edellyttää Microsoft Windows -käyttöjärjestelmää.
(8) HP File Sanitizer ja HP Disk Sanitizer sopivat DOD 5220.22-M Supplementissa kuvattuun käyttöön. Ei tue SSD:tä. Edellyttää hp.com-sivustolta saatavilla olevan Disk Sanitizer, External Edition for Business Desktops -ohjelman asentamista. Internetin selailutiedot poistettu ainoastaan Internet Explorer- ja Firefox-selaimista. Käyttäjän otettava uudelleen käyttöön.
(9) Järjestelmän automaattinen palautus edellyttää HP Tools -osiointia.
(10) Microsoft Lync -ohjelmisto saatavilla erikseen. Edellyttää webkameraa ja internet-yhteyttä, jotka ovat saatavilla erikseen.
(11) Edellyttää HP Imagen käyttöä. Edellyttää internetyhteyttä. HP ProtectTools, HP Connection Manager ja HP Power Assistant optimoivat tuottavuutta kaikissa HP:n yrityskannettavissa ja työasemissa.
(12) Koska Blu-ray on uusi formaatti, jossa käytetään uutta teknologiaa, tiettyjä levyihin, digitaaliseen liitäntään, yhteensopivuuteen ja/tai suorituskykyyn liittyviä ongelmia saattaa ilmetä. Nämä ongelmat eivät ole laitevikoja. Täydellistä toistoa kaikissa järjestelmissä ei taata. Jotkut Blu-ray-levyt saattavat edellyttää digitaalista DVI- tai HDMI-liitäntää, ja jotkut näytöt saattavat edellyttää HDCP-tukea.  Tämä Blu-ray-asema ei tue erittäin nopealle (16X – 32X) CDRW-medialle kirjoittamista. Tässä tietokoneessa ei voida toistaa HD DVD-elokuvia.
(13) Saatavuus ja signaali riippuvat alkuperäisestä TV-signaalista, sijainnista ja muista tekijöistä. Suorituskyky voi vaihdella, eikä se merkitse sitä, että tuotteessa olisi vikaa.
(14) Arvioidut vähittäismyyntihinnat Yhdysvalloissa. Tosiasialliset hinnat voivat vaihdella. Kaikkia malleja ei ole saatavilla kaikkialla.

Microsoft and Windows are U.S. registered trademarks of Microsoft Corp. Intel and Intel Core are trademarks of Intel Corporation in the U.S. and other countries. AMD is a trademark of Advanced Micro Devices, Inc.

This news release contains forward-looking statements that involve risks, uncertainties and assumptions. If such risks or uncertainties materialize or such assumptions prove incorrect, the results of HP and its consolidated subsidiaries could differ materially from those expressed or implied by such forward-looking statements and assumptions. All statements other than statements of historical fact are statements that could be deemed forward-looking statements, including but not limited to statements of the plans, strategies and objectives of management for future operations, including execution of cost reduction programs and restructuring and integration plans; any statements concerning expected development, performance or market share relating to products and services; any statements regarding anticipated operational and financial results; any statements of expectation or belief; and any statements of assumptions underlying any of the foregoing. Risks, uncertainties and assumptions include macroeconomic and geopolitical trends and events; the competitive pressures faced by HP’s businesses; the development and transition of new products and services (and the enhancement of existing products and services) to meet customer needs and respond to emerging technological trends; the execution and performance of contracts by HP and its customers, suppliers and partners; the protection of HP’s intellectual property assets, including intellectual property licensed from third parties; integration and other risks associated with business combination and investment transactions; the hiring and retention of key employees; expectations and assumptions relating to the execution and timing of cost reduction programs and restructuring and integration plans; the resolution of pending investigations, claims and disputes; and other risks that are described in HP’s Quarterly Report on Form 10-Q for the fiscal quarter ended January 31, 2012 and HP’s other filings with the Securities and Exchange Commission, including HP’s Annual Report on Form 10-K for the fiscal year ended October 31, 2011. HP assumes no obligation and does not intend to update these forward-looking statements.

© 2012 Hewlett-Packard Development Company, L.P. The information contained herein is subject to change without notice. The only warranties for HP products and services are set forth in the express warranty statements accompanying such products and services. Nothing herein should be construed as constituting an additional warranty. HP shall not be liable for technical or editorial errors or omissions contained herein.