HP laajentaa palkittua tuotevalikoimaansa uusilla näytöillä ja infonäyttöratkaisuilla

HELSINKI, 28.9.2011 – HP julkisti tänään uusia tehokkaita mutta edullisia näyttöjä luovien alojen ammattilaisille. Uutuuksien joukossa on yhtiön ensimmäinen 69 senttimetrin (27 tuuman) diagonaalinen näyttö, joka toistaa yli miljardi väriä.

HP toi markkinoille myös uusia infonäyttöratkaisuja, joihin kuuluu HP SignagePlayer mp8200 -mediasoitin sekä usean kosketuksen tuella varustettu HP LD4220tm Digital Signage Display -infonäyttö. Uusien ratkaisujen avulla vähittäiskauppiaat tavoittavat asiakkaansa yhä paremmin monia eri viestintäkanavia hyödyntävissä myyntiympäristöissä.

Julkistetut uutuudet:

• HP ZR2740w-, ZR2440w- ja ZR2240w-näytöissä on LED-taustavalaistut IPS-paneelit ja huima suorituskyky, ja ne sopivat erityisesti suurta kuvatarkkuutta vaativille ammattilaisille.
  • HP LD4220tm Digital Signage Display -infonäytön välityksellä vähittäiskauppiaat ja asiakkaat voivat olla vuorovaikutuksessa yksinkertaisella ja tehokkaalla tavalla.
  • HP SignagePlayer mp8200 -mediasoitin toimii luotettavasti ja häiriöttä vaativissakin olosuhteissa.

“Muotoilun, animoinnin ja pelikehityksen ammattilaiset tarvitsevat edistyksellistä näyttöteknologiaa jokapäiväisessä työssään. HP vastaa heidän tarpeisiinsa kaikkien aikojen laajimmalla ratkaisuvalikoimalla”, kertoo HP PSG:n EMEA-alueen Client Solutions Business -yksikön johtaja Kobi Elbaz. ”Lisäksi tarjoamme vähittäiskauppiaille innovatiivisia ja interaktiivisia infonäyttöratkaisuja uudenlaisen ostokokemuksen aikaansaamiseksi.

UusissaZR-sarjan näytöissä IPS-teknologiaa entistä ohuemmassa paketissa

HP:n ZR-sarjan kolme näyttöuutuutta on tarkoitettu animoinnin, pelikehityksen, joukkoviestinnän, tietokoneavusteisen muotoilun ja graafisen alan ammattilaisille, joiden työskentelyssä suorituskyky ja korkea kuvanlaatu ovat ensiarvoisen tärkeitä. HP ZR2740w-, ZR2440w- ja ZR2240w-näytöissä on LED-taustavalot, jotka mahdollistavat ohuen muotoilun ja kirkkaat värit täysin ilman elohopeaa.

Kaikki HP:n ZR-sarjan näytöt hyödyntävät IPS-teknologiaa ultraleveiden katselukulmien varmistamiseksi. Uutuuksissa on jopa kymmenen kertaa suurempi kontrastisuhde kulmasta katsottuna kuin normaaleissa, TN-paneelilla (twisted nematic) varustetuissa näytöissä(1).

HP ZR2740w toistaa yli miljardi väriä, ja värien siirtymät ovat pehmeitä. HP ZR2440w ja ZR2240w toistavat 16,7 miljoonaa väriä, ja näyttöjen dynaaminen kontrastisuhde on 2 000 000:1(2). Uusista diagonaalinäytöistä on saatavana kolme eri kokoa: 54,6 cm (21,5’’), 61 cm (24’’) ja 68,6 cm (27’’), ja resoluutio vaihtelee välillä 1 920 x 1 080 ja 2 560 x 1 440. Kaikissa kolmessa näytössä on sRGB-väriprofiili, joka on alan standardi nettiselaimille, digitaalikameroille ja tulostimille. Se on yhtenevä teräväpiirtotelevisioissa ja videoeditoinnissa käytettävän Rec. 709 -värimaailman kanssa.

Mahdollisimman sujuvan käyttökokemuksen takaamiseksi HP:n näytöt käyvät läpi perusteellisen testauksen, jossa varmistetaan niiden yhteensopivuus HP Z -työasemien kanssa. Uutuusnäytöt on helppo liittää monenlaisiin laitteisiin, ja HP ZR2240w -malli tarjoaa täydet liitettävyysvaihtoehdot DisplayPort-, DVI-D-, HDMI- ja VGA-liitännöillä. HP ZR2740w -näytössä on lisäksi HP Direct Drive -arkkitehtuuri, joka välittää väriarvon työaseman grafiikkakortilta suoraan miljardin värin paneeliin ilman muutoksia näytöllä. HP ZR2440w ja ZR2240w ovat saaneet ENERGY STAR® 5 -luokituksen.

Lisäksi uusiin näyttöihin kuuluu kahdeksaan eri asentoon säädettävä jalusta sekä näytön takaosaan kiinnitettävä, VESA-yhteensopiva HP Quick Release 2 -asennusmekanismi. Kaikissa uutuusnäytöissä on kolmen vuoden rajoitettu standarditakuu.

HP:n uudet infonäyttöratkaisut

Uusi HP LD4220tm -infonäyttö auttaa vähittäismyyjiä vastaamaan paremmin asiakkaidensa tarpeisiin monia eri viestintäkanavia hyödyntävissä myyntiympäristöissä. Usean kosketuksen tuella varustettu 106,7 senttimetrin (42’’) diagonaalinen LCD-näyttö hyödyntää ainutlaatuista infrapunatunnistusteknologiaa ja näyttöön upotettuja sensoreita, jotka tunnistavat kosketuksen erittäin tarkasti. Uusi teknologia parantaa ostokokemusta, kun asiakkaat voivat sormen kosketuksella selata näytön tarjoamia tietoja ja hyödyntää erilaisia monikosketustoimintoja.

1080p-resoluution laajakuvanäytössä on useita liitäntävaihtoehtoja kuten HDMI- tai DVI-, VGA- ja DisplayPort-liitännät. Näyttö on äärimmäisen helppo kytkeä ja ottaa käyttöön USB-portin avulla, ja sen voi asettaa niin vaakatasoon kuin pystyasentoon. Näyttö on suunniteltu vaativaan, ympärivuorokautiseen käyttöön ja siinä on televisioille tyypillisen yhden vuoden takuun sijaan kolmen vuoden rajoitettu standarditakuu.

HP SignagePlayer mp8200 -mediasoitin on optimoitu toimimaan uusimpien infonäyttöohjelmistojen kanssa, ja sen suorituskykyyn voi luottaa vaativissakin olosuhteissa(3). HP mp8200 kiinnittyy helposti, siististi ja varmasti HP-infonäytön taakse HP:n seinäkiinnikkeen ja 100 millimetrin VESA-kiinnitysreikien avulla(3,4). Mediasoittimessa on Intelin toisen sukupolven huippunopeat Core i3- ja i5-suorittimet sekä tehokas Intel Q67 Express -piirisarja(5). Laitteeseen on valmiiksi asennettu Windows® Embedded Standard 7 -käyttöjärjestelmä. Intel Core i5 -suorittimen mukana tuleva Intel vPro -teknologia mahdollistaa etähallinnan ja -tuen, jolloin laitteen synnyttämät kokonaiskustannukset pienenevät, kun asiakkaan ei tarvitse tilata paikan päälle kalliita huoltopalveluja.

HP tarjoaa ammattilaisen suorittamia asennuspalveluita, jotta yritykset voivat ottaa uudet infonäyttöratkaisut käyttöön mahdollisimman nopeasti ja edullisesti. HP Integrated Solution Bundle -ratkaisuun kuuluu projektinjohto, sijainnin kartoitus ja standardit asennuspalvelut.

Hinnat ja saatavuus(6)

• HP ZR2240w alkaen 300 euroa, HP ZR2440w alkaen 515 euroa ja HP ZR2740w alkaen 880 euroa. Kaikki uutuusnäytöt saatavana lokakuussa.
    • HP LD4220tm Digital Signage Display -infonäyttö alkaen 3 700 euroa, saatavana lokakuussa.
    • HP SignagePlayer mp8200 -mediasoitin alkaen 840 euroa, saatavana marraskuussa.

HP
HP luo teknologiaratkaisuillaan uusia mahdollisuuksia vaikuttaa ihmisten, yritysten, organisaatioiden ja yhteiskuntien jokapäiväiseen elämään. HP on maailman suurin teknologiayritys, jonka tarjonta kattaa tulostusratkaisut, henkilökohtaisen tietojenkäsittelyn, ohjelmistot, palvelut ja IT-infrastruktuurin. HP luo pilviteknologian avulla maailmaan toimivia, suojattuja yhteyksiä, joiden avulla jokainen voi välittää merkityksellisiä sisältöjä. Lisätietoja HP:sta (NYSE: HPQ) löytyy osoitteista www.hp.fi ja www.hp.com.

(1) Verrattuna TN-paneelilla varustettuun näyttöön kun katsotaan 60 asteen kulmasta.
(2) Kaikki tekniset tiedot on saatu HP:n käyttämiltä komponenttien valmistajilta; todellinen suorituskyky saattaa vaihdella.
(3) HP Digital Signage Display -infonäyttö myydään erikseen.
(4) Seinäkiinnikkeet myydään erikseen.
(5) 64-bittinen tietojenkäsittely Intel-ympäristössä vaatii tietokonejärjestelmän, jonka suoritin, piirisarja, BIOS, käyttöjärjestelmä, laiteajurit ja sovellukset tukevat Intel 64 -arkkitehtuuria. Suorittimet eivät toimi (32-bittinen toiminta mukaan lukien) ilman Intel 64 -arkkitehtuuria tukevaa BIOS-ohjelmistoa. Suorituskyky vaihtelee laitekokoonpanon ja ohjelmistomääritysten mukaan. Lisätietoja osoitteessa www.intel.com/info/em64t.
(6) Saatavuudessa ja hinnoissa on alueellisia eroja. Tässä esitetyt myyntihinnat ovat arvioita, todelliset hinnat saattavat vaihdella.