HP:ltä tehoa pelaamiseen ja tarkkuutta kosketukseen

Yhtiö julkistaa uuden TouchSmart-all-in-one-tietokoneen sekä kaikkien aikojen tehokkaimman kuluttajapöytäkoneensa

HELSINKI, 13.9.2011 – HP julkisti tänään uusia lisäyksiä pöytätietokonevalikoimaansa. Uutuuksista HP TouchSmart 520 tarjoaa intuitiivista kosketusteknologiaa ja HP Pavilion HPE Phoenix ennennäkemätöntä tehokkuutta ja nopeutta.

“HP on maailmanlaajuinen markkinajohtaja Windows-pohjaisissa PC-tietokoneissa, ja tyylikkään HP TouchSmart 520 -all-in-one-tietokoneen ja uskomattoman tehokkaan HP Pavilion HPE Phoenixin avulla yhtiön johtoasema vahvistuu entisestään”, sanoo Charl Snyman, HP Personal Systems Groupin EMEA-alueen Vice President ja General Manager. ”Uutuuslaitteissa on uusia innovatiivisia ominaisuuksia, jotka parantavat käyttökokemusta. HP pyrkii jatkuvasti tarjoamaan laadukkaita tuotteita, jotka on suunniteltu vastaamaan mahdollisimman monipuolisesti asiakkaidemme tarpeisiin ja mieltymyksiin.”

Uusi TouchSmart 520 on tyylikäs all-in-one-tietokone, joka hyödyntää edistyksellisintä kosketusteknologiaa ja takaa laadukkaat multimediakokemukset. NPD Group kertoi heinäkuun raportissaan, että 34 prosenttia ostetuista kuluttajapöytäkoneista oli all-in-one-tietokoneita(1). Vastatakseen kasvaneeseen kysyntään HP tarjoaa muun muassa monia eri näyttökokoja ja huippuominaisuuksia, kuten usean kosketuksen tuen.

HP Pavilion HPE Phoenix on salamannopea tornimallinen pöytätietokone, joka on suunniteltu pyörittämään paljon tehoa vaativia sovelluksia, kuten erilaisia pelejä ja sisällöntuotanto-ohjelmia.

Edistyksellistä kosketusteknologiaa

58,4 senttimetrin (23 tuuman) all-in-one-tietokone HP TouchSmart 520 on suunniteltu kuluttajille, jotka kaipaavat ensiluokkaisia multimediakokemuksia sekä kehittynyttä kosketusteknologiaa, ja laitteen mukana tuleekin monia kosketusohjausta tukevia sovelluksia. TouchSmart-uutuudessa on kallistuva näyttö, jonka jalustan päälle näppäimistön voi piilottaa silloin kun sitä ei tarvita. All-in-one-tietokoneella on perinteistä, erillisestä keskusyksiköstä ja näytöstä koostuvaa ratkaisua pienemmät ympäristövaikutukset, mutta se tarjoaa samat multimediaominaisuudet ja suorituskyvyn.

HP:n ainutlaatuisen TouchSmart-ohjelmiston uusin versio mahdollistaa kaikkien aikojen intuitiivisimman ja kokonaisvaltaisimman käyttökokemuksen. Käyttäjät pääsevät vaivatta käsiksi tarvitsemiinsa kuvakkeisiin ja sovelluksiin yhdessä ja samassa työpöytäympäristössä. Lisäksi HP LinkUp -sovelluksen avulla(2) kannettavan tietokoneen sisältöjä voi käsitellä mukavammin ja luovemmin TouchSmartin Magic Canvasilla.

TouchSmart 520 -tietokoneeseen kuuluu HP:n ja Beats by Dr. Dre™:n yhteistyössä kehittämä tehokas Beats Audio™ -äänentoistoteknologia. Musiikin ystävät pääsevät nauttimaan ensiluokkaisesta kuuntelukokemuksesta artistin tarkoittamalla tavalla.

Tyylikäs tehopakkaus

Upouusi HP Pavilion HPE Phoenix on yhtiön kaikkien aikojen tehokkain kuluttajille suunnattu pöytäkone. Laite tarjoaa huimaa suorituskykyä paljon tehoa vaativille peleille ja sisällöntuotanto-ohjelmille. Huippuluokan laajennettava pöytäkoneuutuus on modernin muotoilunsa ansiosta myös näyttävä.

Äärimmäisen nopeilla suorittimilla ohjelmistojen moniajo sujuu saumattomasti, ja kone voi samanaikaisesti pyörittää niin pelejä, teräväpiirtovideoita kuin editointiohjelmia.

HP Pavilion HPE Phoenix sisältää jopa 16 gigatavua DDR3-järjestelmämuistia, ja sen erilliset grafiikkakortit (250W) tuottavat upeaa kuvanlaatua esimerkiksi 3D-pelaamiseen ja erillisille näytöille. Tasokkaan äänentoiston takaa Beats Audio™ -teknologia.

HP Pavilion HPE Phoenixiin on asennettu vain kaikkein olennaisimmat ohjelmistot, joten käyttäjät voivat muokata kokonaisuuden mielensä mukaiseksi, kun perusvalmiudet ovat jo kunnossa.

Hinnat ja saatavuus(3)

• TouchSmart 520 PC on saatavana lokakuun lopussa hintaan 999 euroa.
  • HP Pavilion HPE Phoenix PC on saatavana lokakuun lopussa hintaan 1 499 euroa

HP
HP luo teknologiaratkaisuillaan uusia mahdollisuuksia vaikuttaa ihmisten, yritysten, organisaatioiden ja yhteiskuntien jokapäiväiseen elämään. HP on maailman suurin teknologiayritys, jonka tarjonta kattaa tulostusratkaisut, henkilökohtaisen tietojenkäsittelyn, ohjelmistot, palvelut ja IT-infrastruktuurin. HP luo pilviteknologian avulla maailmaan toimivia, suojattuja yhteyksiä, joiden avulla jokainen voi välittää merkityksellisiä sisältöjä. Lisätietoja HP:sta (NYSE: HPQ) löytyy osoitteista www.hp.fi ja www.hp.com.

(1) Desktop PC Market Pulse – heinäkuu 2011, ‖ NPD Group, elokuu 2011.
(2) HP LinkUp on yhteensopiva minkä tahansa kannettavan tietokoneen tai pöytätietokoneen kanssa, jonka käyttöjärjestelmä on Windows XP, Windows Vista tai Windows 7. Vaatii internet-yhteyden ja kotiverkon.
(3) Arvioidut myyntihinnat. Todelliset hinnat saattavat vaihdella.

Liisa Strandvall,
puh. 040 548 3633,