HP:n innovatiiviset uutuudet: monikosketusnäytöllä varustettu hybridi-PC ja Ultrabook-kannettavat

Helsinki, 5. syyskuuta 2012 — HP on julkistanut kolme uutta kuluttajille tarkoitettua, monikosketusnäytöllä varustettua kannettavaa tietokonetta. Yksi näistä on suunnittelultaan ainutlaatuinen, valinnanvaraa lisäävä hybriditietokone.

HP ENVY x2 on tehokas, ultraohut hybriditietokone, joka yhdistää kahden laitteen parhaat puolet. Se on samanaikaisesti sekä kannettava tietokone että taulutietokone: näppäimistö ja näyttö on kiinnitetty toisiinsa saumattomalla magneettisalvalla, ja kun näyttö irrotetaan, laite toimii täysiverisenä taulutietokoneena. Enää ei ole pakko päättää, haluatko tiedostojen tehokkaaseen käsittelyyn tarkoitetun laitteen vai helposti mukana kulkevan viihdekeskuksen, sillä molemmat on mahdollista saada samalla kertaa.

HP SpectreXT TouchSmart Ultrabook™ ja HP ENVY TouchSmart Ultrabook™ 4 -laitteet tuovat intuitiivisen kosketusohjauksen myös ultrakannettavien luokkaan.

”Kuluttaja-asiakkaat kaipaavat joustavuutta: he haluavat siirtyä vaivattomasti tiedostojen tehokkaasta käsittelystä elokuvan katseluun”, sanoo James Mouton, HP:n Personal Computer Global Business -yksikön johtaja ja yhtiön varatoimitusjohtaja. ”HP ENVY x2 -tietokoneen ansiosta kuluttaja-asiakkaat voivat saada kaiken haluamansa. Sarjan kolmen uuden kannettavan tietokoneen kosketusominaisuudet tuovat esiin Windows 8:n parhaat puolet.”

Sarjan kannettavat tietokoneet ovat HP:n ensimmäiset tuotteet, joissa on Microsoft® Windows® 8 ‑käyttöjärjestelmä. Lisää Windows® 8:aa käyttäviä kannettavia tietokoneita, pöytäkoneita ja taulutietokoneita tulee markkinoille loppuvuodesta 2012.

HP ENVY x2 – oikea laite joka tilanteeseen

HP ENVY x2 ratkaisee kysymyksen siitä, pitäisikö mukaan ottaa kannettava tietokone vai tablettitietokone. Kuluttaja-asiakkaille tarkoitetussa tyylikkäässä ja kevyessä laitteessa yhdistyvät kannettavan teho ja tabletin vapaus.

HP ENVY x2:ssa on tyylikäs alumiinikuori sekä aivan uudenlainen sarana, jonka magneetit ohjaavat tablettinäytön pehmeästi paikalleen. HP ENVY x2 -laite painaa 1,4 kg(1), ja irrotettuna tablettinäyttö painaa vain 0,7 kiloa.

HP ENVY x2:ssa on värit puhtaasti toistava, 11,6-tuumainen HD-kosketusnäyttö(2), joka on optimoitu Windows 8 ‑käyttöjärjestelmää varten. Ultraleveän katselukulman ja kirkkaan, 400 nitin IPS-paneelin ansiosta katselukokemus on verraton niin sisä- kuin ulkotiloissa.Laitteen etupuolella oleva HD-webbikamera ja takaa löytyvä kahdeksan megapikselin kamera tuottavat laadukkaita valokuvia ja videoita.

HP ENVY x2 -laitteessa on myös Beats AudioTM‑äänentoistotekniikka, jonka ansiosta äänet ovat muhkeimmat ja laadukkaimmat, mitä PC-tietokoneeseen saa. Lisävarusteena on saatavilla myös ohjainkynä, jolla voit päästää luovuutesi valloilleen ja kirjoittaa, piirtää tai surffata verkossa.

HP ENVY x2:lla myös yhteydenpito ystäviin ja perheenjäseniin käy käden käänteessä. Uudella HP Connected Photo(3)-sovelluksella tuot valokuvat saumattomasti yhtä aikaa useaan laitteeseen. Sovelluksessa voi myös muokata kuvia ja jakaa niitä saman tien yhteisöpalveluissa. Meridianin tuottamalla HP Connected Music(4)-sovelluksella voit ladata musiikkia ja käyttää suoralatauspalveluita tai Internet-radiota kätevästi yhdessä paikassa.

HP ENVY x2:ssa on luotettavuutta lisäävä ja käynnistysaikoja lyhentävä SSD-kiintolevy. NFC-tuen ansiosta voit jakaa yhdellä painalluksella valokuvia, yhteystietoja, linkkejä ja muuta sisältöä.

HP SpectreXTTouchSmart Ultrabook – huippuluokan kosketusominaisuudet

Windows 8 ‑käyttöjärjestelmä laajentaa HP TouchSmart ‑monikosketusmahdollisuuden pöytäkoneista kannettaviin tietokoneisiin.

HP SpectreXTTouchSmart Ultrabookissa on IPS-tekniikkaa käyttävä 15,6 tuuman Radiance-monikosketusnäyttö sekä Full HD ‑ominaisuus. Voit käyttää hyväksesi laitteen suorituskykyä ilman näppäimistöä tai hiirtä ja nauttia parhaista mahdollisista kosketusominaisuuksista.

Huippuluokan Ultrabook on vain 17,9 millimetriä ohut ja painaa alle 2,2 kiloa. Muotoilunsa ansiosta laite erottuu joukosta, sillä siinä on hienostunut kokometallinen kuori, laidasta laitaan ulottuva näyttö, miellyttävän pehmeän tuntuinen mutta pitävä pohja ja lasinen levyhiiri. Lisäksi laitteessa on Beats Audio ‑äänentoistotekniikalla varustetut, kallistetut kaiuttimet, joiden äänentoisto on ihanteellinen.

HP SpectreXTTouchSmart Ultrabook on HP:n ensimmäinen kannettava tietokone, josta musiikki, elokuvat ja tiedostot siirtyvät toisiin laitteisiin salamannopean Intel® ThunderboltTM‑tekniikan avulla. HP USB Boost -ominaisuuden ansiosta lataat erilaiset laitteet USB-portin kautta riippumatta siitä, onko Ultrabook kytkettynä päälle.

Ultrabookin suorituskyky on vertaansa vailla, ja sen ominaisuuksiin kuuluvat uusimmat Intel CoreTM ‑prosessorit, mSATA-SSD-massamuisti sekä Intel Rapid Start(6)-, Intel Identity Protection(7)-, Intel Anti-Theft(8)-, Intel Smart Response(9)- ja Intel Smart Connect(10)-tekniikat. Laitteen kattavaan porttivalikoimaan kuuluvat muun muassa Gigabit Ethernet‑, USB 3.0‑ ja HDMI-portit.

Laitteessa on myös ainoastaan HP:n tietokoneissa olevia innovatiivisia ominaisuuksia, esimerkiksi tietokonetta merkittävästi viilentävä HP CoolSense, usean sormen ohjausta ja erilaisia ohjausliikkeitä tukeva HP Imagepad, kovalevylle lisäsuojaa tarjoava HP ProtectSmart, HP Truevision ‑HD-webbikamera sekä valokuvien, musiikin ja muiden tiedostotyyppien käyttöä helpottavat HP Connected Photo(3)ja HP Connected Music(4)‑sovellukset.

HP SpectreXTTouchSmart Ultrabookin valmisohjelmiin kuuluvat useiden viihde- ja turvaohjelmistojen täysversiot sekä erityinen puhelinpalvelu ainoastaan HP Spectren käyttäjille.

Viihdekäyttöä varten laitteessa on Adobe Photoshop® Elements 10- ja Adobe® Premiere Elements 10 ‑ohjelmien täysversiot valokuvien ja videoiden editointia varten. Lisäksi laitteen sMedio 360 sekä HP Connected Music -sovelluksilla tiedostot siirtyvät helposti tietokoneiden ja mobiililaitteiden välillä.

Luottamuksellisten tietojen suojaamista ja verkkouhkien torjuntaa varten laitteessa on valmiina Absolute Data Protect vuodeksi, Norton Internet Security kahdeksi vuodeksi(11) sekä Intel Anti-Theft tietojen etäsuojaamista varten(8).

Ultrabookissa on myös maksuton 90 vuorokauden HP SmartFriend Setup Service(12)‑palvelu, josta saatava henkilökohtainen tuki auttaa saamaan uuden tietokoneesi nopeasti käyttöön. Palvelusta saat tarkat ohjeet esimerkiksi langattoman verkon asentamista, viruksen poistoa, uuden ohjelman käyttöä tai varmuuskopioiden laatimista varten.

HP ENVY TouchSmart Ultrabook 4 – kosketuksen voimaa

Huomiotaherättävään metallikuoreen pakatussa HP ENVY TouchSmart Ultrabook 4 -tietokoneessa on 14 tuuman HD-monikosketusnäyttö(2), mutta laite on vain 23 millimetriä paksu ja painaa alle 2,2 kiloa(1).

Taustavalaistu näppäimistö, jopa kahdeksan tuntia kestävä akku(13), muhkea subwoofer ja Beats Audio ‑äänentoistotekniikka sekä lisävarusteena saatava AMD-grafiikkakortti ja 2 Gt:n grafiikkamuisti – näiden voimalla jaksat koko päivän.

HP ENVY TouchSmart Ultrabook 4:ssä on myös suorituskykyä, sillä siinä on uusimmat Intel-prosessorit, eri vaihtoehdoista valittava SSD-massamuisti sekä samat Intelin tekniikkaominaisuudet kuin HP SpectreXTTouchSmart Ultrabook ‑kannettavassa. Lisäksi laitteessa ovat mukana HP:n innovaatiot HP CoolSense, HP Imagepad, HP ProtectSmart, HP TrueVision HD Webcam, HP Connected Photo,(3)HP Connected Music(4)ja HP Connected Backup(10).

Hinnat ja saatavuus

• HP ENVY x2 tulee myyntiin Suomessa joulukuussa ja sen suositushinta on 899€.
  • HP SpectreXT TouchSmart Ultrabook tulee myyntiin Suomessa lokakuussa ja sen suositushinta on 1499 euroa
  • HP ENVY TouchSmart Ultrabook 4 tulee myyntiin Suomessa lokakuussa ja sen suositushinta on 999 euroa

(1) Todellinen paino vaihtelee laitteiston kokoonpanon mukaan.
(2) HD-tasoinen kuva edellyttää HD-sisältöä.
(3) Ominaisuutta tuetaan Android- ja iOS-käyttöjärjestelmissä. Ominaisuus edellyttää Snapfish by HP  mobiilisovelluksen lataamista sekä Snapfish-jäsenyyttä. Edellyttää Internet-palvelua, joka ei sisälly laitteeseen.
(4) Ominaisuuksien saatavuus vaihtelee maittain. Suoratoistopalveluiden käyttö saattaa edellyttää maksettua tilausta. Ominaisuus ei välttämättä toimi kaikkien musiikkitiedostojen kanssa. Ominaisuus ei ole yhteensopiva DRM-kappaleiden kanssa. Edellyttää Internet-yhteyttä. Internet-yhteys ei sisälly laitteeseen.
(5) Thunderbolt on uutta tekniikkaa, ja ennen sen käyttämistä laitteen ajurit on päivitettävä. Edellyttää Thunderbolt-kaapelia ja Thunderbolt-yhteensopivaa laitetta, jotka myydään erikseen. Lisätietoa oman laitteesi Windows 8 -version Thunderbolt-yhteensopivuudesta löytyy osoitteesta https://thunderbolttechnology.net/products.
(6) Edellyttää toisen sukupolven Intel® Core™  prosessoria, Intel-ohjelmistoa ja BIOS:n päivittämistä sekä Intelin Solid State Drive (SSD) -kiintolevyä tai mSATA-välimuistimoduulia + kovalevyä. Järjestelmän kokoonpanosta riippuen oman laitteesi ominaisuudet voivat poiketa ilmoitetuista.
(7) Intel® IPT-turvallisuusominaisuudet edellyttävät erillistä Symantec VIP -ohjelmistopalvelutilausta sekä turvallisuusominaisuuksien aktivointia ja konfigurointia. Edellyttää verkkosivustoa, joka käyttää Symantec VIP  tunnistautumispalvelua, Microsoft Windows  käyttöjärjestelmää sekä Ultrabook-kannettavaa tai järjestelmää, jossa on kolmannen sukupolven Intel® Core™ vPro™  prosessorit. Intel® tai HP eivät ole vastuussa kadonneista tai varastetuista tiedoista ja/tai järjestelmistä tai mistään katoamisesta tai varkaudesta aiheutuvista vahingoista.
(8) Saatavana tiettyihin malleihin, joissa on tietyt Intel-prosessorimallit. Absolute Data Protect  palvelu 12 kuukaudeksi sisältyy hintaan. Tämän jälkeen palvelun käyttö edellyttää tilaamista.
(9) Edellyttää toisen sukupolven Intel® Core  prosessoria, ominaisuutta tukevaa piirisarjaa, Intel Rapid Storage  tekniikkaa käyttävää ohjelmistoa sekä tarkoitukseen konfiguroitua hybridiasemaa (kovalevy ja pieni SSD-asema). Intel Smart Response  tekniikka myydään lisäominaisuutena, ja se on saatavana vain vuosimallin 2012 HP Workstation-, HP EliteBook- ja HP Ultrabook  kannettaviin. Järjestelmän kokoonpanosta riippuen oman laitteesi ominaisuudet voivat poiketa ilmoitetuista.
(10) Edellyttää Internet-yhteyttä, joka ei sisälly laitteeseen.
(11) Edellyttää Internet-yhteyttä. Palvelun käyttö sisältyy hintaan ensimmäisen kuuden kuukauden ajan. Tämän jälkeen jatkuva päivittäminen edellyttää tilaamista.
(12) Kaikki ominaisuudet eivät ole saatavilla kaikissa maissa. Maksuton 90 vuorokauden ajan tuotteen ostopäivästä lukien. Tarjousta saatetaan muuttaa. Palvelua ei tarvitse irtisanoa. Palvelun käytön jatkaminen edellyttää tilaamista.
(13) Akun kesto vaihtelee mallista, kokoonpanosta, sovelluksista, energianhallinnan asetuksista ja ominaisuuksista riippuen. Akun enimmäislatauskapasiteetti vähenee käyttöajan myötä. Lisätietoja MobileMark07-akuista osoitteessa www.bapco.com/products/mobilemark2007/index.php kohdassa MobileMark07 battery benchmark.

Liisa Strandvall,
puh. 040 548 3633,