HP:n tuella yritysten virtuaalisten työpöytäratkaisujen käyttöönotto nopeutuu

HP t310 on uusi tuote yritysten virtualisointiratkaisuihin VMware-asiakkaita varten

Helsinki, 17. syyskuuta 2012 – HP laajensi tänään VMware-ympäristöihin tarkoitettujen työpöydän virtualisointiratkaisujensa valikoimaa uusilla tuotteilla. Uutuudet auttavat yrityksiä nopeuttamaan virtuaalisten työpöytien käyttöönottoa.

HP esitteli San Franciscossa elokuun lopulla pidetyssä VMworld-konferenssissa mm. seuraavat uudet virtualisointiratkaisut:

• Uusi HP t310 Zero Client, jonka Tera2 zero client ‑prosessorin kuvantamisteho on viisinkertainen Tera1-prosessoriin verrattuna. HP t310 suoriutuu vaivattomasti käyttäjien vaativimmistakin multimediatarpeista VMware View ‑ympäristöissä.
  • Erityisesti virtuaalisten työpöytien tueksi suunniteltu ja VMware vSphere® ‑alustalla toimivaa Citrix XenDesktop ‑virtualisointiratkaisua varten tarkoitettu kahdeksannen sukupolven HP Client Virtualisation ‑referenssiarkkitehtuuri on HP VMware View ‑referenssiarkkitehtuuriperheen uusin jäsen. Referenssiarkkitehtuurit toimivat malleina palvelin-, tallennus-, verkko‑ ja ohjelmistokonfiguraatioille, jotka nopeuttavat uusien järjestelmien käyttöönottoa, vähentävät epävarmuutta ja tehostavat IT-infrastruktuurin toimintaa.
  • Uusia vaihtoehtoja koodaustehtävien lataamiseen prosessorilta kortti- tai kehikkopalvelimelle uuden lisävarusteena myytävän Teradici-isäntäkortin välityksellä. Ratkaisu tehostaa asiakkaan virtualisointia sovelluksissa, joissa käytetään runsaasti grafiikkaa, kuten animaatioissa ja tietokoneavusteisessa suunnittelussa.
HP t310 lisää suorituskykyä ja turvallisuutta

Erityisesti VMwaren virtuaalisen työpöydän käyttäjille tarkoitetussa HP t310:ssa on uusi zero client ‑prosessori Teradici Tera2 PCoIP, joka tehostaa virtuaalisen työpöydän loppukäyttäjän käyttökokemusta.

HP t310 on todellinen zero client ‑ratkaisu, jossa ei ole lainkaan yrityksen IT-osaston hallinnoitavaksi jäävää käyttöjärjestelmää tai koodekkia. Kaikki tiedot tallennetaan etäpalvelimelle, minkä ansiosta HP t310 on erittäin turvallinen vaihtoehto esimerkiksi valtionhallinnon, puolustusvoimien, terveydenhuollon, rahoitusalan ja muiden suurta turvallisuutta vaativien alojen käyttöön.

Uusi HP t310 Zero Client sekä aiemmin julkistetut HP t410 Smart Zero Client-, HP t510‑ ja HP t610 Flexible Series Thin Client ‑tuotteet muodostavat alan kattavimman VMware-ympäristöihin tarkoitettujen zero client- ja thin client ‑ratkaisujen sarjan.

Tärkeimpiä HP t310:n ja VMware Viewin liiketoiminnalle tuottamia etuja ovat:

• Nopea käyttöönotto ja helppo hallittavuus: ei käyttöjärjestelmien päivityksiä tai koodekkien hallinnointia.
  • Parempi suorituskyky: eniten pikseleitä sekunnissa kahdella näytöllä (erottelukyky 1920 x 1200) tai yhdellä näytöllä (erottelukyky 2560 x 1600).
  • Parannettu energiatehokkuus: virrankulutus alle 7 wattia.
  • Helppo laitehallinta ja virranhallinta etänä: tukee Wake-on-LAN-standardia.
  • Parempi tietoturva: 256-bittinen AES-salaus ja lisäksi älykorttituki.
  • Turva tietojen menettämistä vastaan: kaikkien USB-porttiin liitettyjen laitteiden turvallinen todennus ja tunnistus sekä rajoitettujen laitteiden eristäminen.

VMwaren referenssiarkkitehtuurit

HP:lla on kattava valikoima erilaisia referenssiarkkitehtuureja asiakkaan virtualisointia varten. Niiden avulla pienet ja keskisuuret yritykset saavat virtuaaliset työpöydät käyttöön nopeasti ja pääsevät heti vähentämään sovellusten käyttämiseen tarvittavaa laitteistomäärää.

HP:n tarjoamien VMware-referessiarkkitehtuurien tärkeimpiä etuja asiakkaalle ovat:

• Parannettu energiatehokkuus: virrankulutus alle 7 wattia.
  • Helppo laitehallinta ja virranhallinta etänä: tukee Wake-on-LAN-standardia.
  • Parempi tietoturva: 256-bittinen AES-salaus ja lisäksi älykorttituki.
Enemmän suorituskykyä silloin, kun työn määrä yllättää

Virtuaalisen työpöytäinfrastruktuurin on toimittava loppukäyttäjän näkökulmasta aina tehokkaasti. Siksi HP:n kortti‑ ja kehikkopalvelimissa on nyt Teradici APEX 2800 Server Offload ‑kortin tuki. Kortin avulla PCoIP-kuvakoodaustehtävät voidaan ladata prosessorilta palvelimelle, jolloin palvelimen prosessorikäyttö vähenee ja IT-vastaavat voivat varmistaa miellyttävän käyttäjäkokemuksen työmäärän vaihteluista riippumatta.

Teradici APEX 2800 Server Offload ‑korttia on saatavilla PCI-E‑ ja MXM-liitännöillä, ja se on yhteensopiva kaikkien VMware View ‑ympäristöissä toimivien HP:n thin client‑ ja zero client ‑ratkaisujen kanssa. Tuloksena on ainutlaatuisen upea multimediakokemus.

Hinnat ja saatavuus

HP t310 Zero Client on saatavana Euroopan, Lähi-idän ja Aasian maissa lokakuussa. Hinnat alkaen 249 euroa valitusta laitteistosta riippuen.

Lisätietoa HP:n thin client‑ ja virtualisointiratkaisuista on osoitteissa www.hp.com/go/thin ja www.hp.com/go/clientvirtualisation.

Liisa Strandvall,
puh. 040 548 3633,
liisa.strandvall@hp.com

Hewlett-Packard Oy
Piispankalliontie 17

Kuvapyynnöt:
hp@miltton.fi

HP
HP luo teknologiaa, joka tarjoaa uusia mahdollisuuksia ihmisille, yrityksille, julkiselle hallinnolle ja yhteiskunnalle. Maailman suurimpana teknologiayrityksenä HP tarjoaa kokonaisuuden, joka kattaa tulostuksen, henkilökohtaisen tietojenkäsittelyn, ohjelmistot, palvelut ja it-infrastruktuurin asiakkaidensa palvelemiseksi. Lisätietoja HP:sta (NYSE: HPQ) osoitteessa http://www.hp.com.