HP:n uudet tulostimet parantavat edelleen pk-yritysten tuottavuutta

Uusi ePrint-sovellus tuo yritykseen aivan uudenlaista tuottavuutta

Helsinki, 2.12.2010 – HP:n uudet LaserJet-tulostimet ja kompakti pöytäskanneri auttavat organisaatioita säästämään tulostamisen kokonaiskustannuksissa (tulostimet, kopiokoneet ja faksit).

Uudet erilliset tulostimet, monitoimitulostin (Multifunction printer, MFP) ja skanneri on suunniteltu auttamaan pk-yrityksiä nostamaan tuottavuuttaan ja tulostaan säästämällä paperia ja tarvikkeita sekä pienentämällä energiankulutusta:

• HP LaserJet Pro CP1025nw Color Printer (299 €1) on sekä maailman pienin että yksi energiatehokkaimmista värilasertulostimista(2).
  • HP LaserJet Pro CP1525nw Color Printer (279 €1) on helppokäyttöinen ja kompakti laite, joka tulostaa ammattitasoisia tulosteita kustannustehokkaasti.
  • HP LaserJet Pro M1536dnf MFP (299 €1) on tehokas monitoimilaite, jolla voi sekä tulostaa, skannata, kopioida että faksata. Luottamukselliset dokumentit voi suojata faksin lukitustoiminnon avulla.
  • HP:n kompakti, arkkisyöttöinen Scanjet Pro 3000 -pöytäskanneri (499 €1) skannaa napin painalluksella. Laitteessa on ultraäänellä toimiva kaksipuolisen dokumentin tunnistus ja se skannaa luotettavasti kaikenkokoisia asiakirjoja.

ePrint parantaa tuottavuutta

HP on laajentanut ePrint-teknologialla varustettujen tulostinten valikoimaansa. Uudet, pk-yritysten käyttöön tarkoitetut laitteet tulevat markkinoille talven kuluessa. HP jatkaa työn tuottavuuden parantamista mahdollistamalla tulostamisen suoraan mukana kulkevasta kannettavasta laitteesta. Kaikkiin kolmeen syksyn aikana lanseerattuun uutuustulostimeen voi lähettää tulostettavia asiakirjoja suoraan sähköpostilla, kunhan tulostimelle on rekisteröity HP:n kautta oma sähköpostiosoite.

Mario Lombardo ja Leigh Worthing kansainvälisestä IT-alan tutkimusyhtiö IDC:stä kertovat, että HP:n uusi sovellus hyödyntää pilvipalveluita ja perustuu täysin erilaiseen teknologiaan kuin tyypilliset Wi-Fi- ja Bluetooth-tulostusratkaisut. Koska informaatio lähetetään sähköpostilla, kannettavan laitteen ei tarvitse suoraan kommunikoida tulostimen kanssa.

”Siksi käyttäjän ei tarvitse olla tulostimen läheisyydessä eikä asentaa erilaisten käyttöjärjestelmien vaatimia ajureita. Yritys- ja yksityisasiakkaat voivat käyttää sovelluksia lukemattomilla tavoilla. IDC uskoo uuden teknologian osoittautuvan valttikortiksi HP:lle, joka on hyödyntänyt vahvaa osaamistaan ja kokemustaan innovatiivisista pilviteknologioista”, Lombardo ja Worthing kertovat.

Ympäristö huomioitu suunnittelussa

Kaikki kolme tulostinta ovat saaneet ENERGY STAR® -merkinnän, ja laitteissa hyödynnetään HP:n Instant-on-teknologiaa, joka laskee energiakuluja jopa puolella verrattuna kilpaileviin lasertulostimiin(3). HP LaserJet Pro M1536dnf -monitoimilaitteella asiakirjat voi lisäksi tulostaa kaksipuolisina, jolloin säästyy sekä rahaa että tilaa, ja paperinkulutus jopa puolittuu(4). Pk-yritykset voivat säästää energiakuluissa myös arkkisyöttöisen HP Scanjet Pro 3000 -skannerin Instant-on-skannausteknologian ansiosta. Uuden skannerin pakkaamiseen kuluu 50 prosenttia edeltäjäänsä vähemmän materiaalia.

HP Laser Jet & Enterprise Solutions, GTMU Imaging & Printing Groupin markkinointijohtaja Luis Casadon mukaan tulostinlaitteiston tehokkaalla hallinnalla voi olla positiivisia ja mitattavia vaikutuksia yhtiön tulokseen.

”Kuvankäsittelyn ja tulostuksen kulut ovat arviolta kuusi prosenttia yritysten vuosittaisesta liikevaihdosta. HP on viimeisen 25 vuoden ajan pyrkinyt auttamaan pk-yrityksiä ymmärtämään mistä nämä menot koostuvat ja kuinka niitä voisi pienentää, jotta tulos paranisi”, Casado sanoo.

Alkuperäiset HP:n tulostustarvikkeet säästävät selvää rahaa

HP panostaa tulostintensa, mustekasettiensa ja papereidensa tutkimukseen ja kehittämiseen, jotta ne toimisivat yhdessä mahdollisimman optimaalisesti. Panostuksen ansiosta alkuperäiset HP-tulostustarvikkeet ovat luotettavia ja laadukkaita, ja tarjoavat kuluttajalle parempaa vastinetta rahoille ja parhaan mahdollisen tulostuskokemuksen.

Tulostin, joka maksaa itsensä

HP:n “Tulostin, joka maksaa itsensä” -kampanja tuo esiin hyötyjä, joita LaserJet-tulostimet ovat tuoneet pk-yrityksille jo yli 25 vuoden ajan. Lisätietoja osoitteesta: http://hp.com/fi/laserjet.

HP
HP toimittaa teknologiaratkaisuja kuluttajille, yrityksille ja yhteisöille ympäri maailman. Yhtiön tarjonta kattaa it-infrastruktuurin ja henkilökohtaisen tietojenkäsittelyn järjestelmät, erilaiset päätelaitteet, maailmanlaajuiset palvelut sekä kuvankäsittelyn ja tulostuksen ratkaisut. Lisätietoja HP:sta (NYSE, Nasdaq: HPQ) löytyy osoitteista www.hp.fi ja www.hp.com.

(1) Arvioitu EMEA-alueen hinta. Todelliset hinnat saattavat vaihdella.
(2) Energiankulutus perustuu värilasertulostinten TEC-mittausten (Typical Electricity Consumption) tuloksiin, jotka löytyvät osoitteista energystar.gov ja eu-energystar.org (kesäkuu 2010). Tyypillinen sähkönkulutus perustuu mustavalkoisten asiakirjojen tulostukseen niiden keskimääräisellä tulostusnopeudella. Erilaisilla laitekokoonpanoilla ja laitteiden käyttötavoilla on vaikutusta energiankulutukseen.
(3) Energiansäästö perustuu HP:n testaukseen ENERGY STAR® -ohjelman TEC-mittarilla. Testissä verrattiin Instant-On-teknologialla varustettuja HP LaserJet -tulostimia suurimpien kilpailijoiden laitteisiin maaliskuussa 2009.
(4) Lisätietoja osoitteesta: http://h20331.www2.hp.com/hho/cache/608028-0-0-225-121.html.

Seppo Haapanen, HP
seppo.haapanen@hp.com