HP:n uudet yrityskannettavat ovat tehokkaasti suojattuja työvälineitä, jotka soveltuvat entistä paremmin liikkuvaan työhön

HELSINKI, 13.5.2011 – HP laajensi tänään yrityskannettavien tuotevalikoimaansa innovatiivisilla uutuuslaitteilla, joiden turvallisuusominaisuudet ja suorituskyky ovat huippuluokkaa. Kevyet ja linjakkaat HP ProBook 5330m, HP EliteBook 2560p ja 2760p ovat loistavia työvälineitä liikkuville työntekijöille.

Kaikkiin uusiin yrityskannettaviin on integroitu HP ProtectTools -ohjelmisto, jonka avulla yritykset voivat suojata tietojaan, käyttää korjaustiedostoja, ja löytää apua lainsäädännöllisiin ongelmiin. Lisäksi HP ProtectTools -ohjelmiston ansiosta yritykset voivat hallita kevytpäätteidensä tietoturvaa keskitetysti yhdestä pisteestä käsin, olivatpa päätteet HP:n tai kilpailevien valmistajien laitteita. Ensimmäistä kertaa yrityskannettavaan on sisällytetty myös HP Beats™ Audio -teknologia.

Uudet kannettavat edustavat HP:n ”FORGE”-muotoiluideologiaa, jonka perustan muodostavat ajaton rakenne, yksityiskohtaisesti suunnitellut kestävyysominaisuudet sekä ympäristöystävällisyys.

Uusia tuotteita ja palveluita:

• HP ProBook 5330m on huolellisesti suojattu yrityskannettava, jossa on kaksisävyinen, harjattu alumiinirunko. ProBook-uutuus on ensimmäinen yrityskannettava, jonka mukana tulee HP:n ja Beats™ by Dr. Dre:n kehittämä Beats™ Audio -äänentoistoteknologia. Teknologian ansiosta tietokoneen käyttäjät kuulevat musiikin artistin tarkoittamalla tavalla, aivan kuten studiossa nauhoitushetkellä.
  • HP EliteBook 2560p on yhtiön pienin ja kevyin EliteBook-kannettava, ja se painaa vain 1,67 kilogrammaa(1). Laitteeseen kuuluu turvallisuutta lisäävä HP ProtectTools -ohjelmisto, 38 senttimetrin diagonaalinen teräväpiirtonäyttö (HD)(2), erittäin suorituskykyinen vakiojännitteinen suoritin sekä optinen asema.

HP ProBook 5330m – ohut, tyylikäs ja edullinen

Vaativille liike-elämän ammattilaisille suunniteltu kannettava tarjoaa edistyksellisiä suojausominaisuuksia, suorituskykyä ja tyyliä edulliseen hintaan. Uusi HP ProBook saa tehonsa viimeisimmistä toisen sukupolven vakiojännitteisistä Intel® Core™ i5- ja i3-kaksoisydinsuorittimista(3). Lisäksi laitteessa on HP:n sormenjälkitunnistin ja TPM-turvasiru, jotka tuovat käyttäjän tiedoille lisäturvaa. Valinnaisella Intel vPro -teknologialla(4) voi säästää kustannuksissa ja parantaa suojausta sekä etähallintaa. HP ProBook 5330m on alle 2,5 senttimetriä paksu ja painaa alle 1,8 kiloa(1). Uudessa yrityskannettavassa on 34 senttimetrin diagonaalinen HD-näyttö(2) ja taustavalaistu näppäimistö, jolla kirjoittaminen onnistuu hämärässäkin.

HP EliteBook 2560p ja 2760p – kevyitä ja tehokkaita matkakumppaneita

HP EliteBook 2560 Notebook PC ja EliteBook 2760p Tablet PC on varustettu HP ProtectToolsin tehokkailla suojausominaisuuksilla, ja uutuuslaitteet yhdistävät modernin muotoilun sekä tarkkaan suunnitellut yksityiskohdat.

Ohut, tyylikkään platinan värisenä saatava HP EliteBook 2560p edustaa simpukankuorimuotoilua. Laitteessa on kevyt 37,5 senttimetrin diagonaalinen LED-taustavalaistu HD-näyttö(2)(41x23 cm), sekä optinen asema, joka helpottaa liikkeellä työskentelyä. HP EliteBook 2760p yhdistää perinteisen yrityskannettavan ominaisuudet tablet-tietokoneen joustaviin kirjoitusmahdollisuuksiin, ja laitteen kosketusnäyttöä voi käyttää joko erityisellä kynällä tai sormikosketuksella.

Molempiin HP EliteBook -uutuuksiin on saatavilla toisen sukupolven Intel Core i7- tai i5-kaksoisydinsuorittimet(3), Intel Turbo Boost 2.0 -teknologia(5) ja vPro-teknologia(4). Lisäksi laitteisiin voi valita täysikokoisen 7200rpm HDD-aseman(6) (Hard Disk Drive) tai SSD-aseman (Solid State Drive), joka pitää laitteen viileänä ja takaa pidemmän akkukeston, paremman kestävyyden ja hiljaisemman työskentelyn.

Luo juuri itsellesi sopivanlainen työpiste HP:n telakointi- ja näyttöratkaisujen avulla

Uudella HP 2560p -telakointiasemalla liike-elämän ammattilaiset voivat helposti laajentaa kannettavan tietokoneensa liitettävyysvaihtoehtoja ja parantaa työskentelymukavuutta muuttamalla laitteen kiinteäksi työasemaksi. Telakointiasemassa on neljä USB-porttia sekä eSATA-, DisplayPort- ja VGA-portteja, joiden ansiosta kannettavaan voi liittää lukuisia erilaisia oheis- sekä videolaitteita.

Hinnat ja saatavuus

• HP ProBook 5330m alkaen 799 euroa, saatavana kesäkuussa.
  • HP EliteBook 2560p alkaen 1399 euroa, saatavana kesäkuussa.
  • HP EliteBook 2760p alkaen 1899 euroa, saatavana kesäkuussa.
  • HP 2560p Docking Station alkaen 159 euroa, saatavana kesäkuussa.
  • Lisätietoja tuotteista, kuten teknisiä tietoja ja kuvia, on saatavilla osoitteesta www.hp.com/personal.

HP
HP toimittaa teknologiaratkaisuja kuluttajille, yrityksille ja yhteisöille ympäri maailman. Yhtiön tarjonta kattaa IT-infrastruktuurin ja henkilökohtaisen tietojenkäsittelyn järjestelmät, erilaiset päätelaitteet, maailmanlaajuiset palvelut sekä kuvankäsittelyn ja tulostuksen ratkaisut. HP luo pilviteknologian ja liitettävyysominaisuuksien avulla maailmaan toimivia, suojattuja yhteyksiä, joiden avulla jokainen voi välittää merkityksellisiä sisältöjä. Lisätietoja HP:sta (NYSE, Nasdaq: HPQ) löytyy osoitteista www.hp.fi ja www.hp.com.

(1) Paino vaihtelee kokoonpanon mukaan.
(2) HD-kuvan katseleminen vaatii HD-materiaalia.
(3) 64-bittinen tietojenkäsittely Intel-ympäristössä vaatii tietokonejärjestelmän, jonka prosessori, piirisarja, BIOS, käyttöjärjestelmä, laiteajurit ja sovellukset tukevat Intel 64 -arkkitehtuuria. Suorittimet eivät toimi (32-bittinen toiminta mukaan lukien) ilman Intel 64 -arkkitehtuuria tukevaa BIOS-ohjelmistoa. Suorituskyky vaihtelee laitekokoonpanon ja ohjelmistomääritysten mukaan. Lisätietoja osoitteessa
www.intel.com/info/em64t. Quad Core on suunniteltu parantamaan tiettyjen ohjelmistotuotteiden suorituskykyä, ja saattaa vaatia tietynlaisen käyttöjärjestelmäohjelmiston täyden hyödyn saavuttamiseksi. Kaikki asiakkaat ja ohjelmistosovellukset eivät välttämättä hyödy teknologian käytöstä. Intelin numerointi ei kerro paremmasta suorituskyvystä.
(4) Jotkin Intel vPro -teknologian ominaisuudet, kuten Intel Active Management- ja Intel Virtualization -teknologiat, edellyttävät toimiakseen erikseen hankittavia muiden valmistajien ohjelmia. Tulevien Intel vPro -teknologiaa soveltavien ”virtuaalilaitesovellusten” saatavuus määräytyy muiden ohjelmistovalmistajien toiminnan mukaan. Yhteensopivuus tulevien ”virtuaalilaitesovellusten” ja Microsoft Windows 7 ja Vista -käyttöjärjestelmien kanssa määritetään myöhemmin.
(5) Intel® Turbo Boost 2.0 -teknologian hyödyntämiseen tarvitaan tietokone, jonka suorittimessa on Turbo Boost 2.0 -ominaisuus. Intel Turbo Boost 2.0 -teknologian suorituskyky riippuu laitteistosta, ohjelmistosta sekä järjestelmän kokoonpanosta. Lisätietoja osoitteesta
www.intel.com/technology/turboboost.
(6) Kiintolevyasemissa GB = Gigatavu eli miljardi tavua. Kovalevystä noin 10 GB (Vista) tai 15 GB (Windows 7) on varattu järjestelmän palauttamisohjelmistoa varten.
(7) Akkukesto riippuu tuotemallista, kokoonpanosta, ladatuista sovelluksista, erityisominaisuuksista, käytöstä, langattomasta toiminnasta sekä virranhallinta-asetuksista. Akun enimmäiskesto lyhenee käytön ja ajan myötä. MobileMark07 -akkukriteerit ja lisätietoja osoitteessa
www.bapco.com/products/mobilemark2007.

Liisa Strandvall,