HP:n uusi Deskjet-järjestelmä laskee tulostuskuluja ja pienentää ympäristöjalanjälkeä

Helsinki 11.06.2010 – HP julkisti tänään uuden Deskjet-tulostusjärjestelmän. Uutuus yhdistää korkealaatuisen ja luotettavan tulostamisen edullisiin laitteisiin ja mustepatruunoihin pienentäen samalla tulostamisen ympäristöjalanjälkeä.(1)

Järjestelmään kuuluvat uudistuneet standardi- ja säästömustepatruunat, jotka sopivat uusiin Deskjet-tulostimiin. Järjestelmän tuotteilla saadaan tulostettua lasertasoisia tekstitulosteita ja vivahteikkaita värikuvia, samalla kun tulostamisen kustannukset pysyvät kurissa.

HP Deskjet 2050 -monitoimitulostin

HP Deskjet 2050 – monitoimitulostin on tyylikäs tulostin, joka takaa korkean laadun. Laitteen avulla skannaaminen, tulostaminen sekä kopiointi onnistuvat entistä kustannustehokkaammin. Uuden tulostimen edistyksellinen pika-asennusohjelmisto tekee käyttöönotosta helppoa, ja ohjelmisto vaatii myös entistä vähemmän kiintolevytilaa.(2)

Uuden Deskjet-sarjan mukana toimitetaan musta ja kolmivärinen HP 301 -standardimustepatruuna.

HP 301 standardi- ja säästömustepatruunat

HP 301 standardi- ja säästöpatruunoissa käytetään uudenlaisia mustesekoituksia: värimuste on väriainepohjainen ja musta pigmenttipohjainen. Uudet sekoitukset avulla saadaan aikaan poikkeuksellisen laadukas tulostusjälki myös tavalliselle tulostuspaperille.

HP 301 -sarjaan kuuluvat sekä musta että kolmivärinen standardi- ja säästöpatruuna. Kuten kaikki alkuperäiset HP -tarvikkeet, HP 301 -patruunat tuottavat korkealaatuisen, tarkan ja luotettavan tulostusjäljen. Paljon tulostaville tarkoitettu musta HP 301 XL -säästöpatruuna tulostaa jopa 2,5 kertaa enemmän kuin standardikokoinen HP 301-patruuna. Kolmivärisäästöpatruuna puolestaan tulostaa kaksi kertaa niin paljon sivuja kuin standardikokoinen.(5) Sekä standardi- että säästökokoisilla patruunoilla voi tulostaa lähes kaikkia vanhempia Deskjet-patruunoita pienemmin kustannuksin.(6)

”Talouden nykytila on tehnyt kuluttajista entistä kustannustietoisempia, joka heijastuu myös heidän ostokäyttäytymisessään. HP 301 -patruunat ovat osa kokonaisvaltaista tulostusjärjestelmää, jonka tavoitteena on auttaa kuluttajia säästämään rahaa ja samalla pienentämään ympäristövaikutuksiaan”, sanoo HP:n tuotepäällikkö Tommi Leppänen. ”Olemme suunnitelleet Deskjet-tulostimemme uudelleen niin, että voimme hyödyntää HP 301 -patruunoiden kustannustehokuutta, Näin voimme tarjota asiakkaillemme entistä enemmän valinnanvapautta, laadusta tinkimättä.”

Ympäristön hyväksi

HP Deskjet 2050 -monitoimitulostin ja HP 301 Deskjet -mustepatruunat ovat suunniteltu ympäristöä ajatellen.

HP Deskjet 2050 -monitoimitulostin kuluttaa aktiivitilassa vain puolet edeltäjänsä kuluttamasta energiasta, ja sille on myönnetty ENERGY STAR -sertifikaatti.(7)(8) Tulostin on myös pakattu näppärään, uudelleen käytettävään kassiin, joka soveltuu jatkossa vaikkapa ostoskassiksi. Tulostimen pakkaus on puolestaan tehty 99-prosenttisesti kierrätetyistä tai uudelleen käytettävistä materiaaleista.

HP 301 -mustepatruunat on pakattu 100-prosenttisesti kierrätettyihin tai uudelleen käytettäviin materiaaleihin. Tämän lisäksi HP 301 -mustepatruunat ovat tehty jopa 70-prosenttisesti kierrätetystä muovista, jonka raaka-aineena käytetään HP:n ainutlaatuisesta suljetusta kierrätysprosessista (10) saatuja HP-mustepatruunoita (9) sekä muuta kierrätysmateriaalia, kuten esimerkiksi vesipulloja.

Käytettyjen mustepatruunoiden kierrätys on tehty kuluttajille helpoksi, sillä toukokuusta saakka suomalaiset kuluttajat ovat voineet palauttaa käytetyt HP-mustepatruunansa suoraan Anttila-, Expert- sekä Kodin Ykkönen -ketjujen myymälöihin kautta maan. HP Planet Partners, ilmainen tarvikkeiden palautuspalvelu, on helppo tapa kierrättää HP:n tarvikkeita ja näin varmistaa, ettei yksikään käytetty patruuna päädy kaatopaikalle.

Hinnat ja saatavuus

HP All-in-One Deskjet 2050 ja HP 301-patruunat ovat saatavilla jälleenmyyjiltä, online-kaupoista, postimyynnistä sekä HP:n sivuilta (www.hp.com) kesäkuussa 2010 lähtien.

Alla HP:n tuotteille antamat suositushinnat (11):

• HP All-in-One Deskjet 2050 (CH350B) – 59€
  • Musta HP 301 -mustepatruuna (CH561EE) – 13,99€ (tulostaa190 sivua(5))
  • HP 301-kolmivärimustepatruuna (CH562EE) – 16,99€ (tulostaa 165 sivua(5))
  • Musta HP 301XL -mustepatruuna (CH563EE) – 25,99€ (tulostaa 480 sivua(5))
  • HP 301XL -kolmivärimustepatruuna (CH564EE) – 25,99€ (tulostaa 330 sivua(5))

HP

HP toimittaa teknologiaratkaisuja kuluttajille, yrityksille ja yhteisöille ympäri maailman. Yhtiön tarjonta kattaa it-infrastruktuurin ja henkilökohtaisen tietojenkäsittelyn järjestelmät, erilaiset päätelaitteet, maailmanlaajuiset palvelut sekä kuvankäsittelyn ja tulostuksen ratkaisut. Lisätietoja HP:sta (NYSE, Nasdaq: HPQ) löytyy osoitteista www.hp.fi ja www.hp.com.

(1) HP Deskjet -monitoimitulostin käyttää 9 wattia energiaa aktiivitilassa – alle puolet edeltäjänsä HP Deskjet F2480:n energiankäytöstä, joka on 22,8 wattia. Laitteella on ENERGY STAR -sertifiointi; se toimitetaan uudelleen käytettävässä pussissa ja pakkaus on tehty 99-prosenttisesti kierrätettävistä tai uudelleen käytettävistä materiaaleista. HP 301 -mustepatruunat on tehty 70-prosenttisesti kierrätetystä muovista; laitteen pakkaus on 100-prosenttisesti kierrätettävissä tai uudelleen käytettävissä; ja patruunat on helppo kierrättää HP Planet Partners -ohjelman kautta.

(2) Ohjelmiston asentaminen kestää alle seitsemän minuuttia. Ohjelmisto vie alle 200 MB kiintolevytilaa.

(3) HP 301 -mustepatruunasarja on yhteensopiva tulevien Deskjet-tuotteiden kanssa. Näitä ovat HP Single Function Deskjet 1000, 2000 ja 3000 -tulostimet, sekä HP All-in-One Deskjet 1050, 2050 ja 3050 -laitteet.

(4) HP Deskjet 2050 käyttää energiaa aktiivitilassa 9 wattia, 2,3 wattia standby-tilassa, 1,2 wattia virransäästötilassa ja 0,3 wattia, kun se on poissa päältä.

(5) HP 301- standardipatruuna riittää 190 sivun (musta) ja 165 sivun (kolmivärinen) tulostamiseen. HP 301XL -säästöpatruuna riittää 480 sivun (musta) ja 330 sivun (kolmivärinen) tulostamiseen. Todellinen määrä vaihtelee laitteesta, kuvien määrästä sekä muista tekijöistä riippuen. Lisätietoja: www.hp.com/go/learnaboutsupplies.

(6) Perustuu sivukohtaisten kustannusten vertailuun mustaan HP- ja kolmiväriseen HP 22 -standardipatruunaan. Sivukohtainen kustannus on laskettu perustuen HP:n suositushintoihin sekä HP:n julkaisemiin tulostusmääriin. Todellinen hinta saattaa vaihdella. Todellinen määrä vaihtelee laitteesta, kuvien määrästä sekä muista tekijöistä riippuen. Lisätietoja: www.hp.com/go/learnaboutsupplies.

(7) HP All-in-One Deskjet käyttää 9 wattia energiaa aktiivitilassa – alle puolet edeltäjänsä HP Deskjet F2480:n energiankäytöstä, joka on 22,8 wattia.

(8) Lisätietoja: www.hp.com/energystar.

(9) Kierrätetyn materiaalin prosentti perustuu painoon tyhjänä.

(10) HP käyttää kierrätettyä muovia suljetusta kierrätysprosessista, kun tarvikkeita on saatavilla. Kierrätettyä muovia tuotetaan myös muista lähteistä, kuten kierrätetyistä vesipulloista.

(11) Perustuu HP:n suositushintaan. Todellinen hinta saattaa vaihdella.

HP:n yhteyshenkilö:

Tommi Leppänen, HP