HP Performance -sarjan ensimmäinen 76,2 cm:n (30”) näyttö toistaa yli miljardi väriä

HP:lta uusia näyttövaihtoehtoja PK-yritysasiakkaille

Helsinki, 14.06.2010 – HP julkaisi tänään uuden 76,2 cm:n (30”) HP ZR30w S-IPS -LCD-näytön, joka toistaa yli miljardi väriä.

HP:n ennestään vahvan Performance-sarjan uuden 76,2 cm:n (30”) laajakuvanäytön väriresoluutio on 30 bittiä per pikseli, ja se toistaa vaikuttavat 1,07 miljardia väriä. Suurin osa markkinoilla olevista 76,2 cm:n (30”) laajakuvanäytöistä toistaa vain noin 16,7 miljoonaa väriä.

Tavallisiin LCD-näyttöihin verrattuna HP ZR30w toistaa 64 kertaa enemmän värejä ja on näin ollen ihanteellinen työkalu niin animaattoreille, pelisuunnittelijoille, TV-lähetystyöhön, graafisille suunnittelijoille kuin graafisen alan taiteilijoille, joille tarkka väritoisto on ensiarvoisen tärkeää. HP ZR30w:n näyttöpaneelin laaja väriskaala toistaa sRGB:n sävyt 100-prosenttisesti ja Adobe RGB:n 99-prosenttisesti. HP ZR30w:ssä punaiset, siniset ja vihreät ovat näkyvästi tavallista syvemmät.

Uuden näytön erinomaisesta visuaalisesta suorituskyvystä kertovat sen ominaisuudet: maksimaalisen tarkkuuden takaavat 4,1 miljoonaa pikseliä, 2560x1600-resoluutio, 16:10 kuvasuhde sekä 3000:1 dynaaminen kontrasti.

HP ZR30w:ssä on laaja katselukulma ja erinomainen visuaalinen suorituskyky. Näyttö on varustettu DisplayPort- ja DVI-D-liitännöin ja siihen on integroitu 4-porttinen USB-hubi. HP Quick Release -toiminnon(1) avulla näyttö on helppo ottaa suoraan pakkauksesta käyttöön. Näytön suunnattavuus ja käyttömukavuus ovat huippuluokkaa kuuteen suuntaan säätyvän – kallistus, kierto ja korkeudensäätö – jalustan ansiosta.

Näytön harjatulla alumiinilla viimeistelty design sopii erinomaisesti yhteen HP Z -sarjan työasemien kanssa (2). Näytössä käytetystä hartsista vähintään 25 prosenttia on kierrätettyä. Tämän lisäksi HP ZR30w:ssä on matalatehoinen paneeli ja 85-prosenttisesti tehokas virtalähde.

Pieni yritys, suuri arvo

HP esitteli myös HP X20LED, X22LED, X23LED, S2031a, S2231a, S2331a, 2310ei ja 2310ti -laajakuvanäytöt, jotka on suunniteltu luotettavuutta ja hyvää vastinetta rahalle arvostavien PK-yritysten tarpeisiin.

HP X20LED, HP X22LED ja HP X23LED TFT -näytöissä on kaikissa suuri laajakuvapaneeli, ja erittäin laaja katselukulma.

• Avainominaisuudet:
    • HP X20LED – 50,8 cm:n (20”) näyttö, 1600 x 900 resoluutio, virkistystaajuus 60 H
    • HP X22LED – 54,6 cm:n (21,5”) näyttä, 1920 x 1080 resoluutio, virkistystaajuus 60 Hz
    • HP X23LED – 58,4 cm:n (23”) näyttö, 1920 x 1080 resoluutio, virkistystaajuus 60 Hz
    • Koko näytön tuki matalammille resoluutioille
    • Kallistussäätö ja irrotettava jalusta
    • Energiatehokas WLED-taustavalaistus käyttää standardi-LCD-monitoria vähemmän energiaa, ja myös virransäästötoiminto laskee energiankulutusta
    • Plug-n-Play VGA, DVI-D (HDCP) -liitännät

HP S2031a, HP S2231a ja HP S2331a -laajakuva-LCD-näytöt yhdistävät kustannustietoisuuden korkeaan suorituskykyyn. Näytöt on suunniteltu myös ympäristöä ajatellen.

• HP S2031a – 50,8 cm:n (20”) näytt
    • HP S2231a – 54,6 cm:n (21,5”) näytt
    • HP S2331a – 58,4 cm:n (23”) näyttö
    • 16:9 kuvasuhde, 15 000:1 dynaaminen kontrasti, ja 1920 x 1080 Full HD -resoluutio on saatavilla HP S2231a ja HP S2331a -malleihin
    • Kirkkaus on 250 NITS HP S2031a -mallissa, ja 300 NITS HP S2231a ja HP S2331a -malleissa
    • Kallistuksen säätö, 170°/160° katselukulma ja häikäisemätön paneeli
    • Sisäänrakennetut VGA, DVI-D (HDCP) -liitännät

Seuraavan sukupolven vallankumouksellinen HP 2310ei -LED-näyttö on suunniteltu käyttäjille, jotka haluavat litteään näyttöönsä uusinta käyttösovellus- ja grafiikkateknologiaa.

• Avainominaisuudet:
    • 58,4cm (23”) ultraohut näyttö, jossa 16:9 kuvasuhde, 1920 x 1080 full HD -resoluutio, sekä 8 000 000:1 dynaaminen kontrasti
    • BrightView-teknologia ja häikäisemätön paneeli parantavat käyttökokemusta liitännöin, terävämmin kuvin ja vähemmin heijastuksin
    • WLED (white light-emitting diode) -taustavalaistut paneelit, joiden virrankulutus on entistä pienempi ja suorituskyky nopeampi
    • ENERGY STAR® -sertifiointi, ja DisplayPort-, DVI-D- sekä HDMI-liitännät

HP 2310ti:n monikosketusnäyttöteknologia tarjoaa nopeaa ja helppoa käyttöä edulliseen hintaan.

• Avainominaisuudet:
    • 58,4 cm:n (23”) laajakuvainen monikosketuspaneelinäyttö, jossa 16:9 kuvasuhde, 1920 x 1080 full HD -resoluutio sekä 40 000:1 dynaaminen kontrasti
    • Linjakas ja kiiltävä näyttö, jossa monikosketustoiminnallisuus, sekä näytön kallistus- ja kääntötoiminnot (horisontaali 170°, vertikaali 160°)
    • Integroidut kaiuttimet, joissa on huippuluokan äänenlaatu. BrightView-teknologia terävöittää kuvaa ja vähentää häikäisyä, kontrastista tinkimättä
    • Sisäänrakennetut VGA ja DVI-D (HDCP) -liitännät

Hinnat ja saatavuus

HP ZR30w on jo saatavilla. Hinnat alkaen 1 250€.

HP X20LED, X22LED ja X23LED ovat saatavilla kesä-heinäkuun vaihteessa. Hinnat (järjestyksessä) alkaen 190€, 210€ ja 229€.(4)

HP S2031a, S2231a, ja S2331a ovat saatavilla kesä-heinäkuun vaihteessa. Hinnat (järjestyksessä) alkaen 159€, 190€ ja 219€.(4)

HP 2310ei and 2310ti ovat saatavilla heinäkuussa. Hinnat (järjestyksessä) alkaen 299€ ja 359€.(4)

HP

HP toimittaa teknologiaratkaisuja kuluttajille, yrityksille ja yhteisöille ympäri maailman. Yhtiön tarjonta kattaa it-infrastruktuurin ja henkilökohtaisen tietojenkäsittelyn järjestelmät, erilaiset päätelaitteet, maailmanlaajuiset palvelut sekä kuvankäsittelyn ja tulostuksen ratkaisut. Lisätietoja HP:sta (NYSE, Nasdaq: HPQ) löytyy osoitteista www.hp.fi ja www.hp.com.

(1) HP Quick Release -toiminto on suunniteltu niin, että se kantaa maksimissaan 10,9 kilon painoisia laitteita. Koska asennuspinnat, -tavat ja -konfiguraatiot vaihtelevat suuresti, mukana ei toimiteta kiinnitystarvikkeita (paitsi VESA-yhteensopivat ruuvit). HP suosittelee käyttämään pätevän insinöörin, arkkitehdin tai rakennusammattilaisen palveluita sopivien kiinnitystarvikkeiden tyypin ja määrän määrittämiseksi. Näin voi varmistua asennuksen olevan oikeanlainen kannattelemaan kiinnitettyä painoa.

(2) Myydään erikseen tai lisäominaisuutena.

(3) Kaikki suorituskyvyn määrittelyt perustuvat HP:n komponenttivalmistajien antamiin tyypillisiin ominaisuuksiin. Todellinen suorituskyky saattaa olla korkeampi tai matalampi.

(4) Arvioituja jälleenmyyntihintoja. Todellinen hinta saattaa vaihdella.

Yhteystiedot:

Liisa Strandvall,