HP ProBook 5320m on HP:n palkitun bisneskannettavien sarjan uusin tulokas

Helsinki, 30.06.2010 – Uuden sukupolven ultraohut HP ProBook 5320m -kannettava jatkaa HP:n menestyksekästä bisneskannettavien sarjaa.

Vain 1,7 kg painava ja 23,5 mm ohut HP ProBook 5320m on yksi HP:n ohuimmista bisneskannettavista, ja sen pinta on viimeistelty anodisoidulla harjatulla alumiinilla. Laitteessa on myös 33,8 cm:n (13,3") HD LED -näyttö (1) sekä roisketiivis täysikokoinen näppäimistö.

HP ProBook 5320m on ominaisuuksiltaan entistä energiatehokkaampi, suorituskykyisempi sekä vähävirtaisempi. Ohuesta ja kevyestä muotoilusta huolimatta laitteen prosessoriominaisuudet ovat huippuluokkaa – niihin kuuluvat sekä Intel® Turbo Boost (2) että Hyper-Threading-teknologia. (3) Laitteessa on myös ulkoinen HP USB -CD/DVD-asema(6), sekä VGA- tai DisplayPort-liitäntä kätevää näytön tai projektorin kytkemistä varten.

HP ProBook 5320m -tietokoneen avulla pääsy internetiin, yrityksen intranetiin, sähköpostiin sekä muuhun tärkeään tietoon on kätevästi käyttäjän ulottuvilla – myös liikkeellä. Laite käyttää Gobin HP Mobile Broadband -teknologiaa (4), ja siinä on Wi-Fi Certified™ WLAN sekä Bluetooth®-yhteydet. (5,6)

HP on ottanut HP ProBook 5320m -tietokoneen suunnitellussa huomioon myös ympäristövaikutukset, joita on pyritty vähentämään selkeästi. Laitteessa ei ole käytetty lainkaan bromattuja palonestoaineita (BFR) tai PVC-muoveja, ja se on 90-prosenttisesti rakennettu kierrätettävistä materiaaleista. HP ProBook 5320m on ENERGY STAR® -sertifioitu ja sillä on EPEAT®-hopearekisteröinti.

Energiansäästön ja kehittyneen käytettävyyden lisäksi HP ProBook 5320m:n suunnittelussa on panostettu myös tietoturvaan. Kannettavassa on käytössä HP ProtectTools -työkalu, jonka avulla turvaominaisuuksien käyttöönotto käy helposti. Näitä ominaisuuksia ovat muun muassa BIOS-salasanat, kirjautuminen, sekä internet-, sovellus- ja tiedostosalasanojen hallinnointi. Levyaseman salaamisen ansiosta henkilökohtaiset tiedot säilyvät turvassa, vaikka laite varastettaisiin. HP ProBook 5320m:stä löytyy myös sormenjälki- sekä kasvojentunnistus, joiden avulla käyttäjän varmentaminen on entistä helpompaa.

M-sarjan uuteen tulokkaaseen on saatavilla monia erilaisia akkuvaihtoehtoja. Näihin kuuluvat sekä huippuohuet litium-polymeeriakut että lisävaihtoehtona (6) saatavilla oleva 6-soluinen tehoakku, jonka kesto on jopa 11 tuntia.

Hinnat ja saatavuus(7)
HP ProBook 5320m -kannettavaa odotetaan kauppoihin EMEA-alueella heinäkuussa. Hinnat ovat alkaen 999 €.

Lisätietoa (ml. kuvia sekä tarkat tuotetiedot) HP ProBook 5320m -tietokoneesta löytyy osoitteesta www.hp.com/eur/notebooks.

HP
HP toimittaa teknologiaratkaisuja kuluttajille, yrityksille ja yhteisöille ympäri maailman. Yhtiön tarjonta kattaa it-infrastruktuurin ja henkilökohtaisen tietojenkäsittelyn järjestelmät, erilaiset päätelaitteet, maailmanlaajuiset palvelut sekä kuvankäsittelyn ja tulostuksen ratkaisut. Lisätietoja HP:sta (NYSE, Nasdaq: HPQ) löytyy osoitteista www.hp.fi ja www.hp.com.

(1)HD-kuva vaatii HD-sisältöä.
(2)Intel® Turbo Boost -teknologian hyödyntämiseen tarvitaan PC, jonka prosessorissa on Turbo Boost -ominaisuus. Intel Turbo Boost -suorituskyky riippuu laitteistosta, ohjelmistosta sekä järjestelmäkonfiguraatiosta. Lisätietoa:
www.intel.com/technology/turboboost. HP ProBook 5320m -tietokoneeseen Intel ® Turbo Boost -teknologia on saatavilla vain i5-prosessorilla varustettuihin malleihin.
(3)Intel HT -teknologian (HT) avulla multi-threaded-ohjelmistojen käyttö tehostuu. Käyttöön vaaditaan HT:ta tukevat prosessori, piirilevy, BIOS sekä käyttöjärjestelmä. Tarkista yhteensopivuus ohjemistotoimittajaltasi. Kaikki asiakkaat/ohjelmistot eivät hyödy HT:n käytöstä. Lisätietoa:
(4)Gobin langatonta teknologiaa varten tarvitaan erillinen, palveluntarjoajalta tilattu langaton datayhteys. Tarkista saatavuus alueellasi. Yhteyden nopeus vaihtelee sijainnin, ympäristön, verkon tilan sekä muiden tekijöiden perusteella.
(5)Tarvitaan langaton tukiasema sekä internet-yhteys. Nämä eivät kuulu hintaan. Julkisten langattomien tukiasemien saatavuus on rajallinen.
(6)Myydään erikseen tai lisäominaisuutena.
(7)Arvioitu jälleenmyyntihinta. Todellinen hinta saattaa vaihdella.

Yhteystiedot:
Liisa Strandvall,