HP t5570e vahvistaa HP:n johtoasemaa Windows-pohjaisten kevytpäätteiden markkinoilla

HELSINKI, 4.8.2011 – HP täydensi hiljattain alan johtavaa Windows-pohjaisten kevytpäätteiden tuotevalikoimaansa(1) julkaisemalla t5570e Thin Client -kevytpäätteen. HP:n kevytpäätteiden ympäristöystävällinen työasema-alusta helpottaa asiakaskoneiden virtualisointiratkaisujen käyttöönottoa ja hallintaa.

HP t5570e -kevytpäätteeseen on valmiiksi asennettu Microsoft® Windows® Embedded Standard 7, joka on uusin Windows Embedded -käyttöjärjestelmä. Laite tukee työasemasovelluksia, joihin kuuluvat muun muassa alan johtavat virtualisointiohjelmistot Citrix ICA 12.0, Microsoft RDP 7.1 Remote FX -tekniikalla sekä VMware View 4.5. Uusi kevytpääte yltää PC-tasoiseen käyttökokemukseen virtualisoituja työasemia tai pilvipalveluita hyödyntävissä ympäristöissä. HP t5570e -kevytpäätteen integroitu Wi-Fi-valmius, natiivi tuki kahdelle näytölle sekä kuusi USB-porttia tarjoavat yrityskäyttäjille lukuisia langattomia liitettävyysvaihtoehtoja tehokkaan käyttöympäristön luomiseksi.

HP t5570e kuuluu ensimmäisiin EPEAT®-kultatason vaatimukset täyttäneisiin kevytpäätteisiin, ja laite on ENERGY STAR® -sertifioitu, eikä sisällä lainkaan bromattuja palonestoaineita (BFR) tai polyvinyylikloridia (PVC)(2). Kevytpäätteen kotelon valmistukseen käytetystä muovista yli 30 prosenttia on kierrätettyä.

Edistyksellisten turvallisuusominaisuuksiensa ansiosta HP t5570e sopii erityisesti viranomaisten sekä finanssitoimialan organisaatioiden käyttöön. Laitteen Enhanced Write Filter -toiminto, turvatut USB-portit ja valinnaiset Smart Card -sirukortit takaavat, että päätteille tallennetut tiedot pysyvät turvassa. HP Device Manager -ohjelmiston ansiosta kevytpääteuutuuden käyttöönotto ja hallinta on helppoa, jolloin yrityksen tuottavuus ja reagointikyky paranevat.

”HP:lla on kattava työasemien virtualisointiratkaisujen valikoima niin laitteiston, ohjelmistojen kuin palvelujen osalta. HP t5570e -kevytpääte tuo virtualisoituihin ympäristöihin uuden edullisen vaihtoehdon PC-tasoisen käyttökokemuksen saavuttamiseen”, sanoo HP PSG:n EMEA-alueen Client Solutions Business -yksikön johtaja Kobi Elbaz. ”HP:n kevytpäätteet ovat energiatehokkaita sekä helposti hallittavia, ja ne auttavat asiakkaita siirtymään saumattomasti turvalliseen ja tehokkaaseen kevytpääteympäristöön. Virtualisoidun ympäristön avulla yritykset voivat parantaa tuottavuuttaan ja kasvattaa liikevaihtoaan.”

HP on ollut markkinajohtaja kevytpäätteissä jo vuodesta 2007, ja HP:n Windows-pohjaisia kevytpäätteitä myydään enemmän kuin viiden suurimman kilpailijan laitteita yhteensä.

Lisätietoja HP t5570e Thin Client -kevytpäätteestä osoitteessa www.hp.com/go/thincomputing.

HP
HP luo teknologiaratkaisuillaan uusia mahdollisuuksia vaikuttaa ihmisten, yritysten, organisaatioiden ja yhteiskuntien jokapäiväiseen elämään. HP on maailman suurin teknologiayritys, jonka tarjonta kattaa tulostusratkaisut, henkilökohtaisen tietojenkäsittelyn, ohjelmistot, palvelut ja IT-infrastruktuurin. Lisätietoja HP:sta (NYSE: HPQ) löytyy osoitteista www.hp.fi ja www.hp.com

(1) “Q111 Enterprise Client Device Tracker,” IDC, toukokuu 2011.
(2) HP t5570e -kevytpäätteet ovat BFR- ja PVC-vapaita (vapaita brominoiduista palonestoaineista ja polyvinyyliklorideista). Kehittyvä määritelmä on annettu julkaisussa "iNEMI Position Statement on the 'Definition of Low-Halogen Electronics (BFR/CFR/PVC-Free)’”. Muoviosat sisältävät <1 000 ppm (0,1 %) bromia (jos bromi on peräisin brominoiduista palonestoaineista) ja <1 000 ppm (0,1 %) klooria (jos kloori on peräisin klooratuista palonestoaineista, polyvinyyliklorideista tai PVC-kopolymeereistä). Kaikki piirilevyt ja substraatit sisältävät bromia ja/tai klooria yhteensä <1 500 ppm (0,15 %), jolloin kumpaakin on enimmillään 900 ppm (0,09 %). Huolto-osat eivät välttämättä ole BFR- ja PVC-vapaita.  Virtalähde, virtajohdot, hiiri, näppäimistö ja DVI-VGA-adapteri eivät ole BFR- ja PVC-vapaita.

Liisa Strandvall,
puh. 040 548 3633,