HP tehostaa ja laajentaa turvatuotevalikoimaansa

HP tunnisti yritysten kuusi turvallisuusuhkaa

Helsinki, 16.03.2010 – HP esittelee laajentuneen turvatuotevalikoimansa, joka tarjoaa nyt entistä kattavamman riskiarvioinnin, tietoturvan ja tehostetut valvontatyökalut, joiden avulla yritysasiakkaat voivat vähentää ulkopuolelta tulevia turvallisuusriskejä. HP:n Secure Advantage -tuotevalikoimaan kuuluu kuvankäsittely- ja tulostuslaitteita varten suunniteltu HP:n Access Control -tuoteperhe, joka liittää tietoturvan koko yrityksen it-infrastruktuuriin. Se auttaa yrityksiä minimoimaan tulostuksen turvallisuusriskit, mutta samalla myös kustannukset pienenevät sekä riskienhallinta helpottuu. Uutuustuotteisiin sisältyy luvattomien käyttäjien uhkaa vähentävä HPAccess Control -tulostusratkaisu sekä HP Scanjet Enterprise 7000n Document Management Workstation -sarja, joka tarjoaa turvalliset kovalevyn poistovaihtoehdot ja salatut scan-to-PDF ja käyttäjien tunnistautumistoiminnot. ‘’HP:n Secure Advantage -tuotevalikoiman avulla yritykset voivat valjastaa käyttöönsä HP:n laajat tietoturvaominaisuudet suojatakseen omaisuuttaan tai sen väärinkäyttöä. Samalla vähenevät myös laajeneviin turvallisuusriskeihin liittyvät tuottotappiot’’, kertoo HP:n teknologiakonsultti Esa Suuraho. ’’HP tekee yritysturvallisuuden ostamisesta, toteuttamisesta ja useiden toimintojen integroimisesta aiempaa yksinkertaisempaa’’, hän kiteyttää. Tulostavat laitteet ovat yritysturvallisuuden heikoin lenkki Euroopan verkko- ja tietoturvavirasto ENISA:n tutkimuksen mukaan lähes puolet yrityksistä ei suojaa tulostusympäristöään lainkaan. Tutkimuksessa mukana olleista yrityksistä lähes puolet ei käyttänyt tulostuksen yhteydessä tunnistuspalveluita, kuten älykortteja, biometrisiä tunnisteita tai PIN-koodeja. HP on tunnistanut kuusi turvallisuusuhkaa, joista yritysten tulisi olla tietoisia: 1. Tulosteet – luottamukselliset dokumentit unohtuvat tulostusluukkuun kaikkien nähtäväksi 2. Verkkohyökkäys – laittomien hyökkäysten kautta kuka tahansa voi saada kopion tulostetuista materiaaleista 3. Ryöstö – joku varastaa tulostimen tai kovalevyn saadakseen sen sisälle tallentunutta tietoa 4. Toimistolaitteen konfigurointi – suojaamattomat tuotteet voidaan konfiguroida uudelleen, jolloin laite menee epäkuntoon tai jakaa luottamuksellista informaatiota ulkopuolisille 5. Tietovuoto – kehittyneet monitoimilaitteet ja digitaaliset lähetysohjelmat mahdollistavat luottamuksellisten dokumenttien lähettämisen sähköpostin tai faksin kautta, mutta ohittavat samalla normaalit turvatoimenpiteet 6. Dokumenttien manipulointi – dokumentteja voidaan väärentää tai kopioida tulostuksen jälkeen Kuvankäsittely- ja tulostustuotteet integroituvat entistä tiiviimmin liiketoimintaan. Siksi kehittyneet ominaisuudet voivat aiheuttaa ylimääräisen turvallisuusriskin. Suojattu liiketoimintaympäristö syntyy lakien noudattamisesta sekä sen ymmärtämisestä, että kuvankäsittely- ja tulostusinfrastruktuuri on osa tätä turvallisuutta. Yrityksen on myös oltava tietoinen, mille liiketoiminnan alueille työntekijät pääsevät rajoituksetta. Luvaton pääsy luottamuksellisiin tietoihin voi tulla yritykselle kalliiksi: seuraukset saattavat vaihdella tuottotappioista pahimmillaan liikesalaisuuksien menetykseen. HP:n uudet, joustavat ja täysin integroidut tulostusratkaisut minimoivat nämä riskit hallinnoimalla tulostusympäristöä tehostetuilla toiminnoilla. Lisätietoa HP:n integroidusta turvatuotevalikoimasta on osoitteessa www.hp.com/go/security. HP HP toimittaa teknologiaratkaisuja kuluttajille, yrityksille ja yhteisöille ympäri maailman. Yhtiön tarjonta kattaa it-infrastruktuurin ja henkilökohtaisen tietojenkäsittelyn järjestelmät, erilaiset päätelaitteet, maailmanlaajuiset palvelut sekä kuvankäsittelyn ja tulostuksen ratkaisut. Lisätietoja HP:sta (NYSE, Nasdaq: HPQ) löytyy osoitteista www.hp.fi ja www.hp.com.