HP tulostinpalveluiden kiistaton johtaja kansainvälisissä selvityksissä

Helsinki, Suomi, 13.1, 2010 Viimeaikaiset teollisuusalan asiantuntijaselvitykset osoittavat, että HP:n tulostinratkaisut auttavat asiakkaita vähentämään kustannuksia, kasvattamaan voittoja sekä pienentämään ekologista jalanjälkeä.

Kansainvälisen markkinatutkimusyhtiö IDC:n teettämä tulostuspalvelututkimus ”Tulostuksenhallintapalvelut – globaalit markkinat ja palveluntarjoaja-analyysi” osoittaa HP:n olevan alansa kiistaton johtaja. Tutkitussa otoksessa HP:llä oli korkein osuus tulostuspalvelusopimuksista tulostinvalmistajien keskuudessa. HP:n tulostuspalvelut kehittävät liiketoiminnan prosesseja optimoimalla yrityksen tulostus- ja kuvankäsittelyinfrastruktuuria, hallinnoimalla kuva- ja tulostusympäristöä tehokkaammin sekä parantamalla ja ohjaamalla asiakirjojen tulostusjärjestystä ja -määriä. ’’Tutkimus osoittaa HP:n vahvuuden rakentaa pitkäaikaisia asiakassuhteita maailman johtavien yritysten kanssa. On myös ilahduttavaa huomata, että jatkamme digitaalisen tulostuksen tuoman murroksen johdossa’’, kertoo HP:n tuotepäällikkö Jari Rinne. Tutkimusyhtiö IDC:n raportti on viimeisin riippumattomista kolmesta selvityksestä, joissa kaikissa HP lunastaa ykkössijan tulostuspalveluiden osaajana. Muita tutkimuksia ovat Gartnerin toteuttama“ 2009 Magic Quadrant for MPS”- tutkimus sekä Photizo Group:in tulostuspalveluiden markkinaennustuksia selvittänyt tutkimus. “IDC-tutkimus yhdistettynä muiden tutkimusten vastaaviin tuloksiin, osoittaa selvästi, että HP on paras valinta kumppaniksi, kun asiakkaat haluavat sijoittaa tulostuspalveluihin tinkimättä kuitenkaan kustannustehokkuudesta”, Mari Porri toteaa. HP keskitti yritysten tulostuspalvelut vastikään kansainväliseksi, Bruce Dahlgrenin johtamaksi liiketoimintayksiköksi. Uusi yksikkö käsittää HP:n kuvankäsittely- ja tulostusratkaisut, laajentuneen yhteistyön Canonin kanssa, edistyneet kanavajohtoiset ohjelmat, ohjelmistot ja ratkaisut sekä HP:n takuutulostuskampanjan. Kulujen leikkaaminen ensisijainen syy tulostuspalveluiden ulkoistamiselle IDC:n “Tulostuksenhallintapalvelut – globaalit markkinat ja palveluntarjoaja-analyysi” -tutkimus on ensimmäinen laatuaan laajuudessaan ja vaativuudessaan. Se kattaa kymmenen maata neljällä maantieteellisellä alueella: Yhdysvalloissa, Länsi-Euroopassa, Aasian ja Tyynenmeren alueella ja latinalaisessa Amerikassa. Tutkimus paljastaa, että ensisijainen syy tulostuspalvelujen ulkoistamiselle on kulujen leikkaaminen. Tärkeiksi tekijöiksi listattiin myös organisaation tulostusrakenteen optimoiminen sekä ympäristöystävällisyys. “Tutkimuksen tulokset korostavat HP:n vahvuutta tulostuspalveluiden alueella, toteaa IDC:n analyytikko ja ryhmän varatoimitusjohtaja Angèle Boyd. ”HP:n tietoteknillisillä vahvuuksilla ja yrityspalveluilla varustettuna uusi yksikkö on merkittävä voima kasvavalla markkinalla.”