HP tuo markkinoille uuden sukupolven kosketusteknologiaa

Kotitalouksille suunnattujen tuotteiden sarja laajenee HP Omni 100 all-in-one -tietokoneella

HELSINKI 27.9.2010 – HP julkisti tänään viimeisintä kosketusteknologiaa soveltavan, uudelleen suunnitellun HP TouchSmart310 -pöytätietokoneen. Laitteessa on virtaviivainen ja viehättävä uusi muoto, jonka lisäksi uutuus on varustettu HP:n ainutlaatuisen TouchSmart -ohjelmiston kehittyneimmällä versiolla. Edistyksellinen yhdistelmä takaa aiempaa henkilökohtaisemman, intuitiivisemman ja hauskemman käyttökokemuksen.

”Jokainen uusi TouchSmart -sukupolvi heijastelee sitä, mitä HP on oppinut asiakkailtaan ja mitä mahdollisuuksia viimeisimmät teknologiat ovat tuoneet tullessaan”, sanoo Charl Snyman, Vice President ja General Manager, Personal Systems Group, Europe, Middle East and Africa (EMEA), HP. ”TouchSmart on paljon muutakin kuin tavallinen tietokoneen käyttöliittymä. Siihen on sisällytetty käyttäjän digitaalisen elämäntavan koko kirjo: laite auttaa organisoimaan, tekemään luovia ratkaisuja antaen kokonaisvaltaisen käyttökokemuksen.”

Luo uutta, pidä yhteyttä ja yksilöi tietokoneesi yhdellä kosketuksella HP:n TouchSmart -ohjelmiston uusimman version avulla jokainen voi muokata työpöytänsä yksilölliseksi lisäämällä sinne sovelluksia, musiikkia, valokuvia, videoita ja verkkosisältöä. Monikerroksiset taustakuvat tuovat näytölle syvyyttä ja perspektiiviä, kun taas karusellivalikko sekä kehittyneet etsintätyökalut helpottavat sovellusten löytämistä. Kaikki tämä onnistuu vain yhden sormen kosketuksella.

Uudistettu ohjelmisto sisältää Twitter- ja HP:n Omnifonen kautta tarjoaman MusicStation -sovelluksen lisäksi uuden, kosketusteknologiaan pohjautuvan Facebook-sovelluksen, joka helpottaa entisestään yhteydenpitoa ystäviin ja perheenjäseniin. Ohjelman avulla voi esimerkiksi luoda persoonallisen videotervehdyksen ja julkaista sen ystävän Facebook-profiilin seinällä.

Lisäksi HP julkisti tänään myös HP Application Store -palvelun, josta voi ladata ilmaisia ja maksullisia sovelluksia muun muassa Ubisoftilta, Marvel Comicsilta ja Cartoon Networkilta. Palvelu sisältää esimerkiksi seuraavia sovelluksia:

• Marvel Comics: digitaalista, kattavaa sarjakuvakirjastoa selailemalla käyttäjä voi kokea Marvelin legendaarisimmat tarinat täysin uudella tavalla.
  • Cartoon Network: viimeisimmät uutiset Cartoon Networkin ohjelmista ja hahmoista saapuvat säännöllisesti luettavaksi.
  • Kattava valikoima kosketusteknologialla toimivia pelejä, jotka viihdyttävät koko perhettä.

TouchSmart -ohjelmiston viimeisin versio on HP TouchSmart310-uutuuden lisäksi mukana myös TouchSmart600 -pöytätietokoneissa. Myös TouchSmart tm2 -kannettavasta löytyy TouchSmart Mobile 2.0 -ohjelmiston uusin versio.

HP TouchSmart310 – tehokkuus kohtaa elegantin muotoilun Neljännen sukupolven HP TouchSmart PC on elegantisti muotoiltu tehopakkaus. HP TouchSmart310 -kannettavan ohuempi 20 tuuman teräväpiirtonäyttö kallistuu taaksepäin jopa 30 asteen kulmaan saakka. Web-kamera, kiinteä langaton LAN, eteenpäin suunnatut kaiuttimet ja valinnainen televisioviritin takaavat vaikuttavan multimediakokemuksen. Lisäksi HP TouchSmart310 -kannettavassa on AMD VISION -suorittimet, ATI Radeon -grafiikkapiirit ja levytilaa jopa yhden terabitin (TB) verran.

Ympäristöystävällinen HP TouchSmart310 -pöytätietokone on saanut ENERGY STAR® -merkinnän ja se täyttää EPEAT® (Electronic Products Environment Assessment Tool) -standardin hopeatason vaatimukset. Lisäksi osa koneen komponenteista on täysin BFR- ja PVC-vapaita (vapaita brominoiduista palonestoaineista ja polyvinyyliklorideista).

HP Omni 100 – tyyliä ja helppokäyttöisyyttä

HP Omni 100 on virtaviivaisesti muotoiltu all-in-one -tietokone, josta ei tehokkuutta puutu. Laite on helppo asentaa käyttöön, eikä se vaadi suuria määriä virtajohtoja – vain yksi riittää.  Laite on varustettu 20 tuuman teräväpiirtonäytöllä, AMD VISION -teknologialla, ATI Radeon -grafiikkapiireillä ja jopa 1,5 terabitin levyllä. Lisäksi se sisältää uusimman version HP:n valokuvien, videoiden ja musiikin hallinnointiin tarkoitetusta MediaSmart -ohjelmistosta.

Hinnat ja saatavuus

• HP TouchSmart310 -pöytätietokoneen hinta on alkaen 999 €, ja se on myynnissä Suomessa alkuvuodesta 2011.
  • HP Omni 100 -pöytätietokoneen hinta on alkaen 599 €, ja se on myynnissä Suomessa alkaen marraskuulta 2010.

Lisätietoja tuotteista, teknisiä tietoja sekä kuvia osoitteessa www.hp.com/personalagain.

HP
HP toimittaa teknologiaratkaisuja kuluttajille, yrityksille ja yhteisöille ympäri maailman. Yhtiön tarjonta kattaa it-infrastruktuurin ja henkilökohtaisen tietojenkäsittelyn järjestelmät, erilaiset päätelaitteet, maailmanlaajuiset palvelut sekä kuvankäsittelyn ja tulostuksen ratkaisut. Lisätietoja HP:sta (NYSE, Nasdaq: HPQ) löytyy osoitteista www.hp.fi ja www.hp.com

Liisa Strandvall,
puh. 040 548 3633,