HP tuo markkinoille uusia pöytätietokoneita kasvaville yrityksille

Uutuuksiin kuuluvat HP Pro 3130 minitornitietokone, HP Elite 7200 pöytätietokone ja HP Pro 3135 mikrotornitietokone

HELSINKI, 1.2.2011 – HP julkisti tänään uusia yrityspöytäkoneita, joissa on monipuoliset laajennusmahdollisuudet. Pienet yritykset voivat helposti muokata laitteiden kokoonpanoa muuttuvien tarpeidensa mukaan.

HP:n uudet pöytäkoneet tekevät vaikutuksen sulavalinjaisella ja modernilla muotoilullaan. Ne ovat loistavia työvälineitä pk-yrityksille, jotka tarvitsevat joustavia ja laajennettavia tietokoneita. HP:n uudet pöytätietokoneet ovat todistetusti tehokkaita, ja ne on helppo asentaa ja ottaa käyttöön.

Kauaskatseiset pienyritysten omistajat valitsevat HP:n uusimmat teknologiaratkaisut parantaakseen yrityksensä tuottavuutta ja pysyäkseen askeleen edellä kilpailijoitaan. HP:n uutuuspöytäkoneiden luotettavan tekniikan ja työntekoa helpottavien työkalujen ansiosta kasvavassa yrityksessä voidaan keskittyä liiketoimintaan, eikä IT-järjestelmästä tarvitse kantaa huolta.

”HP vastaa pk-yritysten vallitseviin teknologiatarpeisiin, ja varmistaa, että yritykset pystyvät hyödyntämään tulevaisuuden kasvumahdollisuudet”, sanoi Charl Snyman, HP Personal Systems Groupin EMEA-alueen Vice President ja General Manager. ”Uutuustuotteillamme asiakasyritykset saavat juuri heille räätälöidyt pöytätietokoneympäristöt, joiden avulla ne voivat edistää liiketoimintaansa”.

HP Pro 3130 minitornitietokone

Joustava HP Pro 3130 minitornitietokone sopii pk-yrityksille, jotka etsivät luotettavaa ja suorituskykyistä teknologiaa kohtuulliseen hintaan. Uutuuslaite on helppo ottaa käyttöön ja kattavat tukipalvelut ovat aina saatavilla.

HP Pro 3130 -pöytäkoneessa on lukuisia kätevästi sijoitettuja portteja, korttipaikkoja ja levyaseman paikkoja, joiden avulla tietokoneen tarjoamia laajennusmahdollisuuksia voi ottaa käyttöön tarpeen vaatiessa. Laitteeseen kuuluu ulkoisia ja sisäisiä levyaseman paikkoja 3,5 tuumasta 5,25 tuumaan ja USB 2.0 -portteja löytyy sekä koneen etu- että takaosasta.

HP Pro 3130 minitornitietokoneen runkorakenne tarjoaa lukuisia mahdollisuuksia erilaisille laitekokoonpanoille. Valittavana on Intelin® i3, i5 ja i7 -prosessoreita(1), Intel® H57 Express -piirisarja, integroitu Intel Graphics Media Accelerator 4500 -näytönohjain DirectX 11(2) -ohjelmistolla sekä uusin Windows® 7 -käyttöjärjestelmä.

HP Pro 3130 tukee 16 gigatavuun asti DDR3 SDRAM -muistia(3) ja sisältää 320 gigatavun kovalevyn(4). Valinnaisena ominaisuutena on saatavana myös toinen kovalevy(5), jonka avulla voi hyödyntää RAID-peilaustekniikkaa ja suojata datan reaaliaikaisesti ja luotettavasti.

Yrityksille, jotka tarvitsevat lisää tallennustilaa ja tehokkaamman mediatoiston, HP Pro 3130 tarjoaa jopa 750 gigatavun SATA-kovalevyjä(5), integroidun 22-in-1 Media Card Reader -kortinlukijan ja valikoiman erilaisia asemia, kuten SuperMulti LightScribe DVD Writer -aseman.

HP Pro 3130 sopii erityisen hyvin pienille yrityksille, joilla ei ole omaa IT-henkilöstöä, sillä laitteeseen on integroitu turvallisuustyökalut, jotka turvaavat yritysten tietoja. Pienyrityksille tarkoitetun HP Protect Tools -ohjelman lisäksi valikoimaan kuuluvat:

• Password Manager for HP ProtectTools, jolla voi hallinnoida ja suojata käyttäjätunnustietoja
  • File Sanitizer for HP ProtectTools, jolla voi tyhjentää kovalevyn pysyvästi
  • Device Access Manager for HP ProtectTools, joka rajoittaa luvatonta tietojen hävittämistä
  • Norton Internet Security 2011, joka tarjoaa perinteisiä viruksentorjuntaohjelmia ja URL-suodattimia kattavamman suojan edistyneitäkin uhkia vastaan
  • Valinnaisena lisäturvana on saatavana Kensington Microsaver Security Lock, joka voidaan asentaa tietokoneen takapaneeliin antamaan lisäturvaa yrityksen omaisuudelle(5)

Hinta ja saatavuus

• HP Pro 3130 minitornitietokone alkaen 520 euroa(6). Saatavana tammikuussa.

HP Elite 7200 yrityspöytäkone

Pienyrityksille suunnattu HP Elite 7200 on edistyksellisillä turvaominaisuuksilla varustettu, suorituskykyinen ja joustava pöytäkone, joka on helppo ottaa käyttöön.

HP Elite 7200 soveltuu erityisesti kehittyneen multimediamateriaalin luomiseen ja vaativaan moniajoon, sillä siinä on viimeisimmät Intel® Core™ i3, i5 ja i7 -prosessorit(1) ja Intel H57 Express -piirisarja.

HP Elite 7200 sopii erinomaisesti pienille yrityksille, joilla on rajoitettu IT-tuki, sillä laitteeseen kuuluu erityisesti pienyrityksille suunniteltu HP ProtectTools -ohjelma. Tietokoneen HP ProtectTools Security Manager -konsolista löytyvät myös:

• Device Access Manager, joka hallinnoi portteja, lukevia levyasemia ja erillisiä tallennusvälineitä estääkseen luvattomat tiedonsiirrot ja tietojen poistamiset
  • Credential Manager, joka tarjoaa single-sign-on -toiminnon sekä tallentaa ja suojaa salasanat automaattisesti
  • File Sanitizer, joka poistaa yksittäiset tiedostot, kansiot ja käyttäjän henkilökohtaiset tiedot tietokoneelta pysyvästi

HP Elite 7200 -laitteen mukana tulee myös verkon turvallisuutta parantavia työkaluja, jotka suojaavat viruksilta ja haittaohjelmilta. Symantecin Norton Online Backup -ohjelmisto turvaa verkkoon liitetyille tietokoneille tallennetut tiedot tallentamalla automaattisesti varmuuskopiot ennalta määrättyyn, turvalliseen paikkaan. HP Chassis Lock(5) ja valinnainen Kensington MicroSaver Security Cable Lock(5) puolestaan suojaavat varkauksilta.

Hinta ja saatavuus

HP Elite 7200 alkaen 750 euroa(6). Saatavana tammikuussa.

HP Pro 3135 mikrotornitietokone

Todistetusti tehokasta teknologiaa sisältävä HP Pro 3135 on monipuolinen mikrotornitietokone, joka laajennusmahdollisuuksiensa ansiosta sopii erityisesti kasvaville yrityksille.

Tärkeimpiin ominaisuuksiin kuuluu mahdollisuus yhdistää koneeseen kaksi ulkoista näyttöä VGA- ja DVI-D-liitännöillä. Suuremman katselualueen ansiosta käyttäjät voivat työskennellä useamman asiakirjan tai ohjelman parissa samanaikaisesti. Lisäksi koneeseen voi valita joko AMD Athlon™- tai Phenom™-prosessorin.

Laajennusmahdollisuuksia tarjoavat ylimääräiset muistipaikat, PCI Express (PCIe) -liittimet, 3,5–5,25 tuuman levyaseman paikat sekä valinnaiset optiset asemat. HP Pro 3135 -laitteen kokoonpanoa voi kätevästi muokata yrityksen tarpeisiin sopivaksi.

HP Pro 3135 tukee standardiominaisuuksiin kuuluvaa DDR3 SDRAM -muistia 16 gigatavuun asti, mutta lisäksi tarjolla on jopa 750 gigatavun 3.0 Gb/s SATA-kovalevy. Yritykset, jotka kaipaavat lisätehoja mediatoistoon, voivat lisätä kokoonpanoon myös SuperMulti LightScribe DVD-aseman(7). Toimisto-ohjelmat on asennettu laitteeseen valmiiksi, ja joukosta löytyvät mm. HP ProtectTools Suite SMB, HP Power Assistant ja Norton Internet Security (testiversio).

HP Pro 3135 mikrotornitietokoneen käyttäjälle on tarjolla laaja valikoima huoltopalveluita, jotka varmistavat pitkän käyttöiän. HP Care Pack -palvelut(8) pidentävät alkuperäistä takuuaikaa ja auttavat saamaan laitteesta täyden hyödyn irti, HP Virtual Support Room tarjoaa reaaliaikaista tukea ja HP Support Assistant varmistaa ongelmattoman käytön.

Hinta ja saatavuus

HP Pro 3135 alkaen 350 euroa(6). Saatavana tammikuussa.

HP
HP toimittaa teknologiaratkaisuja kuluttajille, yrityksille ja yhteisöille ympäri maailman. Yhtiön tarjonta kattaa IT-infrastruktuurin ja henkilökohtaisen tietojenkäsittelyn järjestelmät, erilaiset päätelaitteet, maailmanlaajuiset palvelut sekä kuvankäsittelyn ja tulostuksen ratkaisut. Lisätietoja HP:sta (NYSE, Nasdaq: HPQ) löytyy osoitteista www.hp.fi ja www.hp.com.

(1) 64-bittinen tietojenkäsittely Intel-ympäristössä vaatii tietokonejärjestelmän, jonka prosessori, piirisarja, BIOS, käyttöjärjestelmä, laiteajurit ja sovellukset tukevat Intel 64 -arkkitehtuuria. Prosessorit eivät toimi (32-bittinen toiminta mukaan lukien) ilman Intel 64 -arkkitehtuuria tukevaa BIOS-ohjelmistoa. Suorituskyky vaihtelee laitekokoonpanon ja ohjelmistomääritysten mukaan. Lisätietoja osoitteessa www.intel.com/info/em64t. Dual Core on suunniteltu parantamaan tiettyjen ohjelmistotuotteiden suorituskykyä; kaikki asiakkaat eivät välttämättä hyödy teknologian käytöstä. Muistikapasiteettien maksimit toteutuvat 64-bittisellä käyttöjärjestelmällä. Intelin numerointi ei kerro paremmasta suorituskyvystä.
(2) DirectX® 10 edellyttää Windows Vistan käyttöä. Windows 7 tukee vanhempia DirectX 9 -sovittimia, kun käytössä on WDDM v1.0 (Vista) -ohjain. DirectX 10 vaatii ohjaimen, joka on WDDM v1.1 (Windows 7) -yhteensopiva.
(3) Muistikapasiteettien maksimit toteutuvat Windowsin 64-bittisellä käyttöjärjestelmällä tai Linuxilla. Järjestelmän resurssivaatimusten vuoksi 32-bittisissä järjestelmissä, joiden kokoonpanoon kuuluu enemmän kuin 3 gigatavua muistia, muisti ei välttämättä ole kokonaismääräisesti käytettävissä.
(4) Kiintolevyasemissa GB = miljardi bittiä; TB = biljoona bittiä. Todellinen formatoitu kapasiteetti on pienempi. Noin 16 GB järjestelmälevystä on varattu järjestelmän palauttamisohjelmistoa varten.
(5) Myydään erikseen tai valinnaisena ominaisuutena.
(6) Arvioitu myyntihinta. Todelliset hinnat saattavat vaihdella.
(7) LightScribe luo mustavalkoisen kuvan. Vaatii LightScribe -materiaalia, jota myydään erikseen.
(8) HP Care Packin huoltopalveluiden palvelutasot ja vastausajat saattavat vaihdella maantieteellisen sijainnin mukaan. Tietyt rajoitukset ovat voimassa. Huoltopalvelut ovat käytettävissä laitteen ostopäivästä lähtien. Lisätietoja osoitteessa
www.hp.com/go/carepack.

Liisa Strandvall,