HP tuo päivityksiä ja uutta tyyliä kuluttajakannettaviinsa

HELSINKI, 19.5.2011 – HP julkaisi tänään uudistettuja versioita kuluttajakannettavistaan. Päivitetyissä laitteissa on uusi linjakas ja käytännöllinen muotoilu, joka noudattaa HP:n omaa “MUSE”-muotoilufilosofiaa (materials, usability, sensory appeal and experiences). Esimerkiksi HP Mini 210 on saanut uuden tyylikkään ilmeen, jossa yhdistyy lukuisia eri materiaaleja, ja lopputuloksena on helppokäyttöinen ja silmiä hivelevä minikannettava.

Uudistetut mallit:

• HP Mini 210 on nyt saatavana uusissa upeissa väreissä, ja se on päivitetty HP:n ja Beats™ by Dr. Dre:n kehittämällä Beats™ Audio -äänentoistoteknologialla. Beats Audion ansiosta tietokoneen käyttäjät kuulevat musiikin artistin tarkoittamalla tavalla, aivan kuten studiossa nauhoitushetkellä.
  • HP Pavilion dv6- ja dv7 -kannettavien uudet versiot ovat väritykseltään tyylikkään teräksenharmaita.
  • Paranneltu HP CoolSense -teknologia viilentää kannettavan tietokoneen tehokkaasti hyödyntämällä edistyksellistä laitteistoa ja älykkäitä ohjelmistoratkaisuja. HP CoolSense kuuluu nyt HP ENVY 17 -kannettavan ominaisuuksiin.
  • HP SimplePass ja kertakäyttöiset salasanat (OTP, One-Time Password) suojaavat henkilökohtaisia tietoja ja helpottavat salasanojen hallintaa. HP SimplePass on saatavana uusittuihin Pavilion dv6- ja dv7 -kannettaviin.

HP Mini 210 – tyylikäs matkakumppani

Uudistettu HP Mini 210 sisältää nyt Beats Audio -äänentoistoteknologian, joka täydentää laitteen korkealaatuisia viihdeominaisuuksia. HP Mini 210 on loistava matkakumppani, jolla voi sekä työskennellä tehokkaasti että nauttia viihdetarjonnasta. Uusi muotoilu luo minikannettavalle modernin ja virtaviivaisen ilmeen, ja laite on saatavilla useassa viehättävässä värissä. Alle 1,39 kiloa(1) painavalla ja alle 2,5 senttimetrin paksuisella HP Mini 210 -kannettavalla voi kerralla työskennellä jopa 9,5 tunnin ajan(2).

Tyylikkäässä minikannettavassa on myös HP QuickWeb 3.0 -sovellus(3), joka muodostaa nettiyhteyden jopa muutamassa sekunnissa koneen käynnistämisestä. QuickWeb 3.0 -sovellukseen kuuluu muokattava widget-työpöytä, ja sen voi synkronoida Windows®-kirjanmerkkien kanssa. Laitteen käyttäjät voivat yhdestä sijainnista käsin sekä jutella ystäviensä kanssa Skypen välityksellä, päivittää Facebook-profiiliaan että tweetata(4).

Innovatiiviset teknologiat parantavat käyttökokemusta

HP ENVY 17 -kannettavaan kuuluu paranneltu versio HP CoolSense -viilennysteknologiasta, jonka voi kytkeä päälle, pois päältä tai automaattitilaan. HP CoolSense hyödyntää edistyksellisiä laitteisto- ja ohjelmistoratkaisuja ja saa tietokoneen tuntumaan huomattavasti viileämmältä.

HP SimplePass ja kertakäyttöiset salasanat käytännössä eliminoivat urkintayritykset, sillä uniikit, vain kerran toimivat salasanat on linkitetty jokaisen käyttäjän sormenjälkeen. Uusi kertakäyttöinen salasana luodaan minuutin välein, ja näin taataan, että esimerkiksi luottotietoja tallentavien sivustojen, kuten eBay:n ja PayPalin selaaminen on täysin turvallista(4).

Hinnat ja saatavuus(5)

• HP Mini 210 alkaen 349 euroa. Saatavana heinäkuussa, värivaihtoehtoina hiilenmusta, merensininen ja heleä ruusu.
  • HP Pavilion dv6 alkaen 599 euroa. Saatavana heinäkuussa.
  • HP Pavilion dv7 alkaen 699 euroa. Saatavana heinäkuussa.
  • HP ENVY 17 alkaen 1299 euroa. Saatavana kesäkuussa.

Lisätietoja tuotteista, kuten teknisiä tietoja ja kuvia, on saatavilla osoitteesta www.hp.com/personal.

HP
HP toimittaa teknologiaratkaisuja kuluttajille, yrityksille ja yhteisöille ympäri maailman. Yhtiön tarjonta kattaa IT-infrastruktuurin ja henkilökohtaisen tietojenkäsittelyn järjestelmät, erilaiset päätelaitteet, maailmanlaajuiset palvelut sekä kuvankäsittelyn ja tulostuksen ratkaisut. HP luo pilviteknologian ja liitettävyysominaisuuksien avulla maailmaan toimivia, suojattuja yhteyksiä, joiden avulla jokainen voi välittää merkityksellisiä sisältöjä. Lisätietoja HP:sta (NYSE, Nasdaq: HPQ) löytyy osoitteista www.hp.fi ja www.hp.com

(1) Paino vaihtelee laitekokoonpanon mukaan.
(2) Akkukesto riippuu tuotemallista, kokoonpanosta, ladatuista sovelluksista, erityisominaisuuksista, käytöstä, langattomasta toiminnasta sekä virranhallinta-asetuksista. Akun enimmäiskesto lyhenee käytön ja ajan myötä. MobileMark07-akkukriteerit ja lisätietoja osoitteessa
www.bapco.com/products/mobilemark2007.
(3) HP QuickWeb on käytettävissä, kun kannettava on pois päältä Windows XP-, Windows Vista- tai Windows 7 -pohjaisissa järjestelmissä. Vaatii internet-yhteyden. Ajoitus voi vaihdella järjestelmän kokoonpanosta riippuen. Toiminnon käyttöönotto akun poistamisen jälkeen vaatii kannettavan uudelleenkäynnistämisen.
(4) Vaatii erikseen myytävän internet-yhteyden.
(5) Arvioidut myyntihinnat. Todelliset hinnat saattavat vaihdella.

Liisa Strandvall,
puh. 040 548 3633,