HP tuo virtualisointiratkaisuiden tuotevalikoimaansa yksinkertaisuutta, joustavuutta ja älykkyyttä

Yhtiö julkistaa alan ensimmäiset uudelleenohjelmoitavat zero client -päätteet

HELSINKI, 1.6.2011 – HP julkisti tänään uusimmat lisäyksensä asiakaskoneiden työasemien virtualisointiratkaisuihin. Uutuudet tarjoavat parannuksia niin joustavuuteen, turvallisuuteen kuin tuottavuuteen.

Citrix Synergy 2011 -konferenssissa julkaistut uutuustuotteet:

• HP t5335z ja t5565z Smart Client -päätteet ovat uudelleenohjelmoitavia zero client -päätteitä, jotka ovat ainutlaatuisen älykkäiden ratkaisujen myötä saaneet nimen Smart Client. Laitteet tukevat käyttäjän valinnan mukaan Citrix-, Microsoft- ja VMware-pohjaisia infrastruktuureja.
  • HP Client Virtualisation Enterprise -referenssiarkkitehtuuri Citrix XenDesktop® -ratkaisulla ja Microsoft® Hyper-V -alustalla on valmiiksi konfiguroitu ratkaisu, joka optimoidun suorituskykynsä ansiosta yksinkertaistaa asiakasintegraatiota ja testausta, sekä vähentää käyttöönottoon liittyviä riskejä. Arkkitehtuurin toiminnot, tallennustila, liitäntävaihtoehdot ja järjestelmänhallinta tekevät siitä tehokkaan ratkaisun asiakaskoneiden virtualisoiduille ympäristöille. Suuryrityksille sopiva ratkaisu skaalautuu asiakkaiden muuttuvien tarpeiden mukaan.

“Vain HP:lla kevytpäätteiden markkinajohtajana(1) on tarvittava asiantuntijuus ja riittävän kattavat palvelut vastaamaan asiakkaiden tarpeisiin virtualisoitujen ja pilvipalveluita hyödyntävien järjestelmien käyttöönotossa”, sanoo HP:n EMEA-alueen Client Solutions Business -yksikön johtaja Kobi Elbaz. ”Alan joustavimmat ja suorituskykyisimmät, mutta silti edulliset uutuusratkaisumme vahvistavat johtoasemaamme, ja auttavat meitä tarjoamaan parhaimpia mahdollisia käyttökokemuksia Citrix-ympäristöissä.”

”Kaikenkokoiset organisaatiot ovat yhä enenevässä määrin siirtymässä työasemien virtualisointiin muuttaakseen perinteisen tietojenkäsittelyn ihmiskeskeisemmäksi on-demand-palveluksi”, kertoo Citrixin Enterprise Desktops and Applications -yksikön Vice President of Product Marketing John Fanelli. ”Citrixin ja HP:n laajamittaisen yhteistyön ansiosta pystymme tarjoamaan yhteisesti testattuja ja verifioituja virtualisointiratkaisuja, joiden avulla suuryritykset voivat vastata kunkin työntekijänsä yksilöllisiin tarpeisiin tietojenkäsittelyn suhteen. Citrixin työasemien virtualisointiratkaisut yhdessä HP:n kevytpäätteiden, Smart Client -päätteiden sekä kannettavien kanssa nostavat yritysten tuottavuutta ennennäkemättömällä tavalla tarjoten asiakkaille loistoratkaisuja aina datakeskuksista työasemiin.”

HP Smart Client -päätteet: ei tarvetta konfiguroinnille, hallinnoinnille tai kompromisseille

Uudet HP t5335z ja t5565z Smart Client -päätteet ovat zero client-päätteiden luokassa ainutlaatuisen joustavia ja edullisia. Älykkäiden ominaisuuksien ansiosta uutuuspäätteet ovat toimintavalmiita muutamassa sekunnissa ilman laitteiston konfigurointia tai hallinnointitoimenpiteitä.

HP:n Smart Client -päätteet ovat markkinoiden ainoat zero client -laitteet, jotka voi ohjelmoida uudelleen. Päätteitä voi käyttää niin Citrix XenDesktop via HDX-, VMware View- kuin Microsoft Session Virtualisation via RDP -virtualisointiratkaisulla, ja asiakkaat voivat milloin tahansa halutessaan vaihtaa toiseen ratkaisuun.

Citrix XenDesktop -ratkaisu tuo HP:n Smart Client -päätteiden käyttäjille HDX-teknologiat, joihin kuuluu muun muassa HDX MediaStream, joka tuottaa miellyttäviä multimediakokemuksia sekä HDX Plug-n-Play, jolla hoituu USB-uudelleenohjaus. Lisäksi Citrix XenDesktop -ratkaisuun kuuluu Citrix Smooth Roaming, joka varmistaa turvalliset yhteydet mistä tahansa verkkoon liitetystä laitteesta, sekä dock-palkki, jonka avulla voi helposti vuorotella Citrixin kautta pyörivien sovellusten välillä.

HP t5335z Smart Client -päätteessä on tehokas ARM-piirisarja, jonka integroidut grafiikkaratkaisut on optimoitu tuottamaan laadukkaita 1080p-resoluution HDX™-multimediakokemuksia Citrix-ympäristöissä. Laitteen energiansäästöominaisuuksien ansiosta uutuuspääte kuluttaa alle 5 wattia sähköä, kun se ei ole käytössä.

HP t5565z Smart Client on yksi ensimmäisistä EPEAT®-kultatason vaatimukset täyttäneistä kevytpäätteistä. Laitteessa on kahden digitaalinäytön tuki, Superscalar VIA Nano u3500 CPU sekä VX900 Integrated Graphics Processor, joka dekoodaa multimediamateriaalin perinteisen pöytäkoneen tehokkuudella.

Molemmissa HP Smart Client -päätteissä on käytössä HP Auto-sensing -teknologia, joka yhdistää laitteet automaattisesti HP Smart Client Service -palveluun, jossa laite konfiguroidaan. HP Smart Client Service -palvelun kautta onnistuvat myös ohjelmistojen infrastruktuurien konfiguroinnit.

Hinnat ja saatavuus

• HP t5335z Smart Client alkaen 270 euroa. Saatavana heinäkuussa.
  • HP t5565z Smart Client alkaen 390 euroa. Saatavana elokuussa.

Lisätietoa HP:n virtualisointiratkaisuista osoitteessa www.hp.com/go/thincomputing.

HP
HP toimittaa teknologiaratkaisuja ihmisille, yrityksille ja yhteisöille ympäri maailman. Yhtiön tarjonta kattaa IT-infrastruktuurin ja henkilökohtaisen tietojenkäsittelyn järjestelmät, erilaiset päätelaitteet, maailmanlaajuiset palvelut sekä kuvankäsittelyn ja tulostuksen ratkaisut. HP luo pilviteknologian ja kattavien liitettävyysominaisuuksien avulla maailmaan toimivia, suojattuja yhteyksiä, joiden kautta jokainen voi välittää merkityksellisiä sisältöjä. Lisätietoja HP:sta (NYSE, Nasdaq: HPQ) löytyy osoitteista www.hp.fi ja www.hp.com.

(1) “Q1 2011 Enterprise Client Device Tracker”, IDC, toukokuu 2011.

Liisa Strandvall,
puh. 040 548 3633,