HP vahvistaa tulostuksen hallintapalveluiden tarjontaa ostamalla Printelligentin

HELSINKI, 7.6.2011 – HP ilmoitti tänään ostavansa tulostuksen hallintapalveluja tarjoavan Printelligentin. Yrityskaupan myötä vain muutaman osakkeenomistajan hallussa oleva Printelligent siirtyy HP:n omistukseen. Kauppasummaa ei julkistettu.

Printelligentin infrastruktuuri, ohjelmistot ja koulutettu työvoima yhdessä HP:n kanavakumppanuuksien, kokemuksen ja laajan palvelu- ja ratkaisuvalikoiman kanssa vahvistavat HP:n johtoasemaa tulostuksen hallintapalveluiden markkinoilla. Lisäksi yrityskauppa auttaa HP:n kanavakumppaneita laajentamaan asiakassuhteitaan ja kasvattamaan tulovirtoja.

Suurin kasvupotentiaali tulostuksen hallintapalveluille piilee keskisuurissa yrityksissä, joilla kertyvä vuotuinen kasvuprosentti on viiden vuoden ennusteissa 14–23 prosenttiyksikön luokkaa (100–499 ja 500–999 työntekijän yritykset)(1).

Yrityskauppa on osa HP:n pyrkimyksiä optimoida asiakkailleen elintärkeitä perinteisiä teknologiaympäristöjä, sekä tarjota jokaiselle asiakkaalleen toimivia yhteyksiä.

”Johtoasemamme tulostuksen hallintapalveluiden markkinoilla vahvistuu entisestään, sillä pystymme nyt yhä tehokkaammin toimittamaan pk-yrityksille palveluita ja ratkaisuja kanavakumppaneidemme kautta”, sanoo HP:n Imaging and Printing Groupin Executive Vice President Vyomesh Joshi. ”Samalla vahvistamme kanavakumppanuuksiamme tarjoamalla ennennäkemättömän tasokkaita teknologioita sekä arvokasta kokemusta.”

”Printelligent on viimeisen 23 vuoden aikana luonut alan johtavan tulostuksen hallintapalveluiden valikoiman”, kertoo Printelligentin Chief Executive Officer Rob Wellman. ”HP:n vahvuuksien ansiosta palveluvalikoima kasvaa entisestään, ja kanavakumppanit voivat tarjota ainutlaatuisia ratkaisuja, jotka auttavat asiakkaita hallinnoimaan tulostusympäristöään paremmin.”

Yrityskaupan toteuduttua Printelligent liitetään HP:n Imaging and Printing Groupin LaserJet and Enterprise Solutions -yksikköön. Yrityskauppaan pätevät tavalliset yrityskaupan ehdot, ja sen odotetaan toteutuvan yhtiön tilikauden kolmannella kvartaalilla.

Printelligent
Printelligent on yhdysvaltalainen tulostuksen hallintapalveluja tarjoava yritys, joka on toiminut vuodesta 1988 lähtien. Yrityksen pääkonttori on Salt Lake Cityssä, Utahin osavaltiossa, mutta sillä on alueellisia toimistoja eri puolilla Yhdysvaltoja. Printelligent oli tulostuksen hallintapalvelujen pioneereja, ja tarjosi ensimmäisenä asiakkailleen kokonaisvaltaisen tulostuksen hallintapalveluratkaisun alkuvuodesta 1993.

HP
HP toimittaa teknologiaratkaisuja kuluttajille, yrityksille ja yhteisöille ympäri maailman. Yhtiön tarjonta kattaa IT-infrastruktuurin ja henkilökohtaisen tietojenkäsittelyn järjestelmät, erilaiset päätelaitteet, maailmanlaajuiset palvelut sekä kuvankäsittelyn ja tulostuksen ratkaisut. HP luo pilviteknologian ja liitettävyysominaisuuksien avulla maailmaan toimivia, suojattuja yhteyksiä, joiden avulla jokainen voi välittää merkityksellisiä sisältöjä. Lisätietoja HP:sta (NYSE, Nasdaq: HPQ) löytyy osoitteista www.hp.fi ja www.hp.com.

(1) “Worldwide U.S. and Outsourced Print and Document Services, 2010-2014 Forecast and Analysis,” Angele Boyd ja Michael Orasin, IDC, syyskuu 2010.

Ari-Matti Purhonen
ari-matti.purhonen@hp.com